2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Kelionės, kelionių aprašymai.
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Debesys » 2019-06-12 09:01

okuma rašė:Žinutės nuoroda
draginoid rašė:Žinutės nuoroda
okuma rašė:Žinutės nuoroda Googlis pasakė, kad tai SAIDA

Gal ne visai. Akys taviskes didesnes. :)
http://apiezuvis.lt/seimos/Menkines.html


Na akys tikrai didelės buvo

tave ant kabliuko pakabintų, ir tavo akys taptų dyyydelės :lol:
Tauta reikalauja išsamesnės informacijos apie šią veiklą su meškerėmis! ;)


Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
okuma
Pranešimai: 780
Užsiregistravo: 2015-10-30 12:05
Karma: 363

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė okuma » 2019-06-12 09:06

Debesys rašė:Žinutės nuoroda
okuma rašė:Žinutės nuoroda
draginoid rašė:Žinutės nuoroda
Gal ne visai. Akys taviskes didesnes. :)
http://apiezuvis.lt/seimos/Menkines.html


Na akys tikrai didelės buvo

tave ant kabliuko pakabintų, ir tavo akys taptų dyyydelės :lol:
Tauta reikalauja išsamesnės informacijos apie šią veiklą su meškerėmis! ;)


Ką jūs meškerės rankose nelaikėt?
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Debesys » 2019-06-12 09:15

Giedriau, klausimai buvo konkretūs! :) :
turistux rašė:Žinutės nuoroda Blemba, o kaip jus ja gaudet? Ant ko? Kiek pagavot? Neuzskaitau tokio lakonisko pasakojimo :)
Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
okuma
Pranešimai: 780
Užsiregistravo: 2015-10-30 12:05
Karma: 363

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė okuma » 2019-06-12 10:22

Kolegos, juk ne žvejų mėgėjų forumas
Vartotojo avataras
TWIN
Pranešimai: 1095
Užsiregistravo: 2016-07-26 15:22
Karma: 260

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė TWIN » 2019-06-12 12:17

Norvegai, tiesiog neišvogė tų pinigų. Nieko neveikiant jie taip kaip dabar galetu gyventi šimtą metų. Labai daug protingai investavę. :shock:
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-13 02:49

Na, ką, apie dvyliktą dieną iš savo asmeninės perspektyvos.

Ruošiausi žygiui į Preikestolen uolą. Pagal vietines Stavangerio reklamėles mačiau, jog 10-tą ryto ten išvyksta Fjordų kruizų keltukai. Atvykau į vietą prieš 15 minučių ir pamačiau didžiulę eilę. Patikslinau kaip prisijungti ir man, koks yra kelionės ilgis ir pan. Paaiškėjo, kad tai yra tik kruizas laivu ir, jeigu aš noriu būtent hike'o, reikėtu keltis paprastu laivu į miestelį "Tau", iš ten važiuoti autobusu.

Paveikslėlis

Neišsiplečiant pasakysiu tik tiek, kad orai atrodo ne kažką, tai lijo, tai kilo vėjas. Na bet atstumas iki norimos vietos pėsčiom yra tik 4 km (aišku - į kalną ir nuo jo). Prie ganėtinai draugiškos 17 laipsnių temperatūros morališkai susitaikiau su galimom laikinom kančiom. 

Sumoje, kelionė iki Preikestolen parkingo užėmė ties pusantros valandos. Užsidėjau Vilniuje pirktą pigiausią polietileninį paltuką nuo lietaus, kaip apsiaustą, ant kuprinės, ir nubėgau kalnan. 

Pirmas dalykas, kuris mane nustebino buvo didžiulė turistų masė. Maždaug po vieną kas 5 metrus. Pradedant pilnai paruoštais sportininkais, baigiant senukais su pagaliais. Labai įdomu, jog nei orai, nei kalnų žygio iššukis jų neišgasdino. 

Antras dalykas - šlapi ir slydus akmenys, kuriais teko keltis ganėtinai stačiu kampu. Nepaisant šlapio paviršiaus, dėl drėgnos žemės jie dar ir lengvai judėjo po kojom. Besikeliant mačiau ne vieną paslydusį žmogų. Vieną moterį, praktiškai, nešė ant rankų - matyt sutraukė koją. Vaizdelis šiurpokas, bet su tiek įvairiaspalvių hikerių - situacija gan tikėtina.

Paveikslėlis

Bendrai, kelias vingiavo ir stačiais kalnais, ir pelkėm, ir tarp mažyčių kalnų ežerėlių. Vietomis teko eiti plokščiais akmenim - tarsi asfaltuotu taku, tik stačiai. Vietomis, trumpos atkarpos buvo organizuoti ypač saugiai ir kokybiškai - pastatyti gražūs mediniai tiltukai.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Pakeliui, staiga pradėjo gerėti - pasibaigė lietus, tarp debesų pradėjo matytis žydras dangus.

Paveikslėlis

Atvykęs į vietą, supratau, jog tai yra 'by far' gražiausia kelionės metu matyta vieta - ir įspūdingos išvaizdos uola, ir fantastiška panorama. Turistu tankis nieko nesugadino, sakyčiau - atvirkščiai, matomas skrisdelinas pridėjo vietai papildomo šarmo. Įdomu buvo tai, jog čia yra daug visokių apžvalgos tašku - galima pastovėti ant pačios, galima nufotografuoti iš šono, galima užlipti aukščiau ir nufotografuoti iš vienos ar kitos pusės - visur neįprasto grožio vaizdai.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Kol ieškojau įdomesnių kampų, paskambino Giedrius ir pranešė jog šią akimirką jie plaukia kriziniu laivu tiesiai po manim. Pamatyti vieniems kitus, deja, nepavyko - neužteko koordinacijos :-) tačiau pats faktas buvo labai malonus ir įdomus.

Sumoje, trasą praėjau per ~3 valandas, liko pusė laisvos dienos. Ją nusprendžiau praleisti papildomu mini žygiu pro miestą link "Sverd i fjell" monumento - trijų didžiulių įsmeigtų į žeme kardų. Pakeliui pamačiau kelis skirtingus gyvenamuosius rajonus, parkus, begalę sportuojančių žmonių - nuo jaunimo iki gylių pensininkų. Kažkas bėgioja, kažkas mina dviračiu, kažkas greitai eina. Niekas nerūko, visi gražūs. Vaizdas - pavydėtinas. Papildomai, prie namų užmačiau daug elektromobilių, vienas vaizdas prajuokino: Maxima išpardavimas, perki porą, gaunti trečią nemokamai! :D

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Atėjęs prie monumento paaiškėjo, jog jis stovi ant ežero kranto, šalia miesto paplūdimio. Šiandien jis buvo užpildytas piknikaujančiom šeimom - ežere maudėsi dešimčiai vaikų. Iškart prisiminiau Trolltungos pusnuoges besimetančias sniegu mergas, kažkokie jie visi čia, storaodžiai. Nebaisus nei vėjas, nei vanduo, nei šaltis. Vėl gi - labai pavydėtina.

Paveikslėlis

Rytoj renkame daiktus ir organizuotai važiuojame į Oslą. Trumpas sustojimas, prasideda 3 dienų kelias namon... eh...
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Debesys » 2019-06-13 07:38

bet tai kas žmonių.. Laukinė gamta pasidarė nebe laukinė
Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
okuma
Pranešimai: 780
Užsiregistravo: 2015-10-30 12:05
Karma: 363

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė okuma » 2019-06-13 07:53

Debesys rašė:Žinutės nuoroda bet tai kas žmonių.. Laukinė gamta pasidarė nebe laukinė


Taigi čia lankoma vieta, visi turistai siunčiami čia, suk iš keliuko 1 km į šoną ir būsi vienas kaip pirštas laukinėj gamtoj. Ten lengvai gali gauti traumą ir neaišku kada kas ten tave ras
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Debesys » 2019-06-13 08:28

nu iš foto man pasirodė kaip per atlaidus Kalvarijoje.. :D
Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
TWIN
Pranešimai: 1095
Užsiregistravo: 2016-07-26 15:22
Karma: 260

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė TWIN » 2019-06-13 10:15

Vyrai neskubėkit, dar pabūkit. Ka rytais skaitysiu prie kavos jomajo :lol: :lol: :lol:
Northeast Wind
Pranešimai: 57
Užsiregistravo: 2019-03-22 22:43
Karma: 12

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Northeast Wind » 2019-06-13 10:42

TWIN rašė:Žinutės nuoroda Vyrai neskubėkit, dar pabūkit. Ka rytais skaitysiu prie kavos jomajo :lol: :lol: :lol:

Dvi savaitės skaitymo seilėjantis - daugiau, nei pakanka. Toliau baltas pavydas gali pradėti tamsėti :? :twisted:
Vartotojo avataras
domas
Pranešimai: 466
Užsiregistravo: 2015-10-22 08:13
Karma: 740

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė domas » 2019-06-13 12:52

TWIN rašė:Žinutės nuoroda Vyrai neskubėkit, dar pabūkit. Ka rytais skaitysiu prie kavos jomajo :lol: :lol: :lol:

Aš irgi rytais paskaitau reportažus vis galvodamas kada gi jie mocais pradės važiuot :) Bet žmonėms visdėlto atostogos... ;)
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė turistux » 2019-06-13 15:03

domas rašė:Aš irgi rytais paskaitau reportažus vis galvodamas kada jie mocais pradės važiuot :) Bet žmonėms visdėlto atostogos... ;)

Aš tai pas juos matau teisingas moto atostogas - kuo daugiau lankymo, haikinimo ir motociklas tik kaip transportas plius kažkiek važiavimui smagių keliukų. Nenorėčiau moto atostogų tokių, kur visas akcentas kilometrų vyniojimui, kaip su fūra.
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
TWIN
Pranešimai: 1095
Užsiregistravo: 2016-07-26 15:22
Karma: 260

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė TWIN » 2019-06-13 16:01

turistux rašė:Žinutės nuoroda
domas rašė:Aš irgi rytais paskaitau reportažus vis galvodamas kada jie mocais pradės važiuot :) Bet žmonėms visdėlto atostogos... ;)

Aš tai pas juos matau teisingas moto atostogas - kuo daugiau lankymo, haikinimo ir motociklas tik kaip transportas plius kažkiek važiavimui smagių keliukų. Nenorėčiau moto atostogų tokių, kur visas akcentas kilometrų vyniojimui, kaip su fūra.

Prisijungiu prie Tavo minciu, teisingas keliones formatas :D
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-14 04:02

Kažkas negerai su routeriu :/ iš tel neprašyti... Rytoj vakare papildysiu.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Debesys » 2019-06-14 07:49

Decoy rašė:Žinutės nuoroda Kažkas negerai su routeriu :/ iš tel neprašyti... Rytoj vakare papildysiu.

na va, šį rytą TWIN kavą išgers greitai :)
Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
TWIN
Pranešimai: 1095
Užsiregistravo: 2016-07-26 15:22
Karma: 260

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė TWIN » 2019-06-14 15:08

Debesys rašė:Žinutės nuoroda
Decoy rašė:Žinutės nuoroda Kažkas negerai su routeriu :/ iš tel neprašyti... Rytoj vakare papildysiu.

na va, šį rytą TWIN kavą išgers greitai :)

A jo majo... :oops: Kai sykis si ryta neturejau laiko :mrgreen: Laukiam vakaro :ugeek: :ugeek: :ugeek:
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-15 00:41

Trylikta diena.

Palikome Stavangerį ganėtinai vėlai, ties 10. Lijo visą naktį, liko visą rytą, lašėjo visą dieną. Drėgmes ir šilumos prasme - važiuoti buvo komfortiška, tačiau šlapias ir slidus asfaltas, kartu su pastoviai purvinu šalmo stikliuko po automobilių lenkimu, ganėtinai stipriai ribojo važiavimą ir gadino patirtį.

Pirmas dienos lankytinas objektas buvo krioklys pavadinimu "Manafossen". Vienas iš aukščiausiai (pagal laisvą vandens kritimo atstumą Norvegijoje). Iš greitkelio, čia mus atvedė labai smagus vingiuotas siauras bet greitas keliukas, komplektuojamas, kaip jau įprasta šitoje šalyje - 3,8 km ilgio tuneliu. Vieta turistine, bet dėl prastų orų automobilių stovėjimo aikštelė buvo praktiškai tuščia. Įdomu, kad jis yra mokama 'sąžiningumo principų' - niekas neadministruoja, bet kaba dėžutė su užrašu "nepamirškite sumokėti už parkavimą, įmeskite pinigą čia...". Mes esame skupūs Lietuviai, pigų jau išdalinome, laikas pataupyti, tad nieko nepalikome... :?

Iš aikštelės eina hiking'o keliukai. Pradžia - 400 metrai iki krioklio, toliau - 1,4 km virš jo į kažkokį kaimuką, ir dar ilgesni aplink rajoną. Mano tikslas buvo pamatyti ir nufotografuoti pati Manafossen'ą, todėl nubėgau pirmas. Takelis - žiaurus, statūs ir šlapi akmenys, įkalti metaliniai stripriai su grandine laikytis rankom. Su sunkiu fotoaparatu, lietaus kelnėmis, pilnai sukomplektuota striuke ir moto batais, tą daryti buvo nelengva. Sakyčiau - ir pavojinga. Bet tikslias yra tikslias, reikėjo uždėti varnelę. Po kelių minučių prie krioklio apžvalgos taško atbėgo ir Mantas (high five!).

Paveikslėlis

Antras įdomumo taškas - Norvegiškas kelias "Trans Alpina", nuo Sulesgakd iki Lysebotn. Į patį miestą nesileidome, kelio sudėtingo pakako, kad sustotume prieš galutinę serpantinų atkarpą, "Kjerag" apžvalgos aikštelėje. Pagal specifinių suvenyrų asortimentą, padarėme išvada, jog visai šalia yra tas žymus tarp uolų užstrigęs akmuo. Trumpai tariant, kelias yra ir labai vingiuotas, eina kalno viršūne, su didelių kiekių įvairaus tipo posūkių ir ganėtinai siauras. Sakyčiau jį reikia kelti į "must visit" kelių sąrašą, kažkur į Top5, arba net Top3.

Paveikslėlis

Vėliau sustojom apžiūrėti senovinę Heddal miestelio bažnyčią, dėl orų ir uždaryto lankymo centro čia neužsibuvome, tiesiog padarėme kelias nuotraukas apžiūrėjome pastatą.

Paveikslėlis

Atvykę į Oslą pakliūvome į logistinį pragarą, tačiau labai pagelbėjo Sygic navigacijos logika. Problema - tuneliai, jie yra ilgi ir su požeminėmis sankryžomis, išsišakomais ir pan. Įvažiuojant į tokį, pvz, Giedriaus Garminas visiškai svaigdavo, tai todė "apačią", tai persiakčiuodavo "viršaus" kelius. Maniškis veikė kitaip - jis labai aiškiai supranta kada yra įvažiuojama į tunelį. Čia programa fiksuoja greitį ir rodo kaip tau reikia važiuoti jo besilaikant. Tai yra "numato" kelią kol nėra ryšio su palydovais, kai tik jis atsiranda - viskas greitai perskaičiuojama ir patikslinama.

Pirmą kartą to nesupratau, didinau ir mažinau greiti pagal trafiką - išvažiavome ne ten kur reikia. Antrą kartą viską dariau kaip priklauso - lengvai radome "savo išėjimą" ir pasiekėme aparthotelį.

Kadangi atvažiavome anksti, po 19 valandos - apsipirkę maisto prekių parduotuvėje užsiėmėme kiek vienas savo reikalais. Asmeniškai nusprendžiau skirti miestui kuo daugiau laiko ir išbėgau į centrą.

Į akis krito didžiulis Turkų ir Indų miestiečių procentas, taip pat - girdėjosi nemažai Lietuvių kalbos. Ypatingai mūsų viešbutyje "Central City Apartments", Lietuvių čia yra pusė personalo, kalba liejasi per darbuotojų racijas, restorane ir reception'e.

Kalbant apie miestą - žygiuojant tiltais virš traukinių stoties peronų, mane tiesiog apakino stulbinantis "Barcode Project" rajono panorama: visiškai nauji pusiau komerciniai, pusiau daugiabučių pastatai, kiek vienas skirtingas, tačiau visi susilieja ir labai grandiozinį ir lakonišką vaizdą, vienas kitą papildo. Visai šalia ūžia vis naujos statybos.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Apibėgau centrinę pakrantė, ypatingai patiko "Sorenga" pusiasalis su savo "Švediško" tipo miegamuoju kvartalu ir apačioje esančiomis kavinėmis, nuostabiai ir jaukiai sutvarkyta krantine (visur medis, chill zonos, priėjimas prie vandens ir t.t.), be abejo - Oslo Operhauzas.

Paveikslėlis

Apėjęs ratuką aplink pastatą, pro apatinių aukštų langus matėsi kaukių, perukų ir kostiumų dirbtuvės, viskas apšviesta, kad tą iš lauko galėtu apžiūrėti bet koks praeivis. Labai gražus vaizdas - stalas, įrankiai, šalia kaba schema (arba kompiuterio ekrane), pusiau pabaigtas darbas. Prie pat langų sudėti paruošti egzemplioriai, kaip muziejuje.

Čia su manim susiskambino Giedrius ir pranešė, jog jis ir mantas yra kažkur visai šalia. Susitikome ir, kol yra galimybė ir proga - užėjome į vidų. Iš vidaus opera yra ne ką mažiau įspūdingesnė. Originalūs niekur nematyti dizaino sprendimai, viskuo norisi pabrėžti jog tai yra gamtos dalis, tarsi atsirado savaimė, visiškai unikalaus ir natūralaus (daug aštrių asimetrinių formų, medžio apdailos, šiltų spalvų ir pan.)

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Apsvarstė likusio vakaro planą, priejome prie išvados, jog galima apčiuopti dar nemaža naktinio senamiesčio gabalą. Aplankėme karališkur rūmus, prabėgome plačiomis Norvegijos sostinės gatvėmis. Įsiminė ypatingai platūs panoraminiai pastatų langai, ypač aukštos lubos, viskas pastatyta kaip pagal liniuote. Gatvėse - aktyvus naktinis gyvenimas, tusinasi jaunimas, tusinasi verslininkai, įejimai tik per 'face control'ą'. Kartais nepraleidžia net labai padoriai atrodančių asmenų (viena ausim/akim stebėjome jaunuolio ir auspsauginio diskusija, o gal ten buvo visai kita tema, net nežinau).

Paveikslėlis

Namo grįžome pirmą valandą.

Oslo yra tas miestas, kur norisi grįžti kuo skubiau. Beje, čia yra tiesiogiai skrydžiai iš Vilniaus, Ryanair'o, į vieną pusę nuo 14,99 eur, vos ne kiekvieną dieną.

(kadangi šiandien, 14-tą dieną, nalabai ko įvyko ir jau nelabai yra laiko rašyti, pabandysiu tą padaryti rytoj, sorry).
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-16 01:10

Keturiolikta ir penkiolikta kelionės dienos.

Penktadienis prasidėjo ganėtinai pilkai, tačiau nebe lijo. Iki vidurdienio aplankėme vieną svarbiausių Oslo turistinių vietų - skulptūrų parką "Frognerparken". Parkavimo aikštelė skendo autobusuose, o pagrindinis parko takas - pilnas turistų. Ypatingai daug buvo kiniečių, japonų, ispanų ir rusų.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Parkas patiko tuo kad visos skulptūros atrodo labai gyvai, fiksuoja įvairias gyvenimo situacijas, vietomis realistiškai, vietomis metaforiškai. Obeliskas (monolitas) man kažkokio didelio įspūdžio nepavyko. Įdomiai atrodo ir visa anatomija, viskas atrodo taip kaip yra. Labai gera edukacija. Iškart matosi prastai išauklėti vaikai, kurie bėgioja aplink ekspozicija, bado ar graibo metalinius 'penius' ir juokiasi.

Važiuojant 300 km iki rezervuoto kempingo nieko ypatingo neįvyko, atrodo, pradėjome priprasti prie vietinių limitų, todėl ypatingai įstatymų nelaužėme. Sustojome paragauti vietinio 'turkiško' fast foodo - visai gerai. Kainos, aišku, gan aukštos - kebabas kainuoja ties 8 eur, bet pagamintas jis buvo labai nuoširdžiai, man patiko.

Paveikslėlis

Kempingo namukas maloniai nustebino - pilnai įrengtas, su dušu ir tualetu, plačia terasa. Įsikūres prie pat ežero, kur labai trumpai atidariau šiaurinį maudymosi sezoną.

Vėliau, nubėgau į patį miestelį - vakare jis buvo visiškai tuščias, žmonių buvo tik poroje kavinių. Parkuose - antis ir žuvėdros, gatvėje pravažiuodavo vienas automobilis per 5-10 minučių. Pradėjo matytis daug puikiai išlaikytų retro ir sportinių laisvalaikio automobilių - pradedant '60 ir '70 Pontiac, Chevy ir Oldsmobile, baigiant šiuolaikiniais Ford Mustang'ais ir visiškai custom hotrod'ais. Žmonės, aiškiai, turi daug laisvo laiko ir lėšų. Dar įdomu pasirodė tai, kad jie nelenktyniauja ar kažkaip kitaip nesitaško - tiesiog ramiai važiuoja miestu ir sveikinasi su aplinkiniais praeiviais. Miestelis mažas - visi visus pažįsta.

Paveikslėlis

Kitą dieną, šeštadienį, orai buvo kaip niekad geri - neskubant išvykome link Stockholmo. Tema su automobiliais tesėsi. Tačiau čia mūsų laukė kaip labai padorūs vairuotojai, taip ir labai neatidūs. Pirmi, kaip ir daugelyje centrinės EU šalyse (ir Lietuvoje) - bandė praleidinėti motociklus važiuodami arčiau dešinės. Vienas - taip norėjo praleisti siaurame kelyje, kad net nusuko į kišenę, o mums pravažiavus - iškart grįžo prie savo kelionės. Na o antra rūšys pasižymėjo tuo, kad vienas tiesiai važiuojantis greitkeliu automobilis staigiai pradėjo stabdyti be jokios priežasties, kai beveik sustojo, įjungė posūkį ir ilgai svarstė sukti ar ne sukti, kadangi tam, kad išvengti galimo susidūrimo gale žmonės išvažiavo į priešingą eismo juostą. Nieko labai pavojingo - visi spėjo sustoti ir kelias buvo tuščias, bet kvaila ir nemalonu.

Labai greitai kirtome Norvegijos ir Švedijos sieną iš pusvalandžiui sustojome miestelyje "Orebro", prie centre esančios tvirtovės. Pakliūti į vidų galima tik su gidu, grupėje, todėl apsiribojome 2 nedidelių nemokamų šiuolaikinio meto ekspozicijų lankymu. Panašu, kad mieste vyko "Open Museum" šventė, kažkas panašaus į mūsų "Kultūros naktis". Aplink - visokios keistos instaliacijos, kažkur abstrakcija, kažkur susieta su praėjusią "EuroPride" švente, kažkur tiesiog juokingi dalykai.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Į Švedijos sostinę atvykome 14-tą valandą, kelto check-in'as - iki 16:15, todėl pusvalandžiui dar kartą užsukome į senamiestį - suvenyrams ir pan daiktas įsigyti, jeigu dar kam ko reikia. Važiuojant atgal pakliuvome į didelį kamšti - miestą užblokavo plačiai Korėjos delegacijai pravažiuoti. Bandėme surasti alternatyvų kelią, tačiau to padaryti nepavyko. Toks jausmas, kad keltų terminalą ir senamiesti jungia viena-vienintelė gatvelė.

Check-in'e įvyko visiškas feilas. Pamatęs dokumentus administratorius patikslino, kad mūsų bilietai yra rytdienai, ne šiandienai. Wow, nesuprantu kaip tai galėjo atsitikti, kažkas labai rimtai užsitrumpino. Bandėme perkelti rezervaciją šiandienai, tačiau, dėl pilnutėlio kelto, vienintelis variantas kainuotu net 700 eur. Pasitarus susitaikėme kad Lietuvoje pasirodysime pirmadienį po pietų (kas nėra taip jau ir blogai), užbookiname dar vieną kempingo namelį (14km už Stockholmo) ir praleidome vakare jo terasoje ir prie šalia esančio ežero. Čia, esant žymiai geriau įrengtai aplinkai, nei anksčiau, ir aukštesnei vandens temperatūrai, į vandenį įlindo visi išskyrus Manto. Mantai, ar tau ne gėda?, baisu.

Paveikslėlis

Vėlai vakare prie pat namuko lankėsi 2 zuikiai, apžiūrėjo motociklus. Kol sugalvojome vieną nufotorafuoti, jie jau beveik pabėgo.

Paveikslėlis

Rytoj jau tikrai turėtume išvykti į Rygą :D
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-19 01:11

Uždarant pasakojimą....

Vakar vakare planas buvo praleisti daugiau laiko kempinge, tačiau ryte iškart pasidarė taip nuobodu, kad vis gi sutikome važiuoti į Stockholmo centrą ir čia praleisti kelias likusias valandas iki kelto. Su Mantu apibėgome dar nematytą miesto salų dalį, Saulius ir Giedrius pasirinko trumpą mikro kruizą miesto kanalais.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Susitikome sutartoje vietoje ir laiku, išvykome į keltą. Šį kartą viskas vyko pagal planą su vienu niuansu - visi važiavome tuščiais bakais, su mirksinčiomis 'low fuel' lemputėmis. Vis gi kuras čia kainuoja maždaug ketvirtadaliu brangau - nusprendėme pataupyti kelis euriukus :roll:

Žinant kelto tvarką ir planą - visas procedūras atlikome ženkliai greičiau nei pirmą kartą. Papietavome ir blaškėmės po laivo 'deckus'. Teisingu laiku užsukome į pagrindinę salę, kur vedėja pradėjo nuo padėkų jog pasirinkome būtent Tallink ir šį laivą, papasakojo apie vakaro 'pramoginę programą', kurios pagrindinė dalis buvo kiniečių-mongolų cirko pasirodymas.

Pirma dalis man nepasirodė labai įspūdinga, tačiau buvo įdomu pažiūrėti elastingus akrobatus, kurie įvairiais būdais bandė įrodyti jog nėra pavaldus visiems įprastiems fizikos dėsniams. Po pasirodymo, maždaug 21-ą valandą, buvo pažadėta antra grandiozine dalis, kuri prasidės 23-čią val.

Šitą laiko tarpą panaudojom saunos lankymui. Kadangi Saulius tokios veiklos atsisakė ir SPA patalpose nebuvo nei sielos, nusprendėme pabandyti 'public' versiją ir nesuklydome. Pakliuvome į žymiai platesnes patalpas, kur buvo ir patogiau, ir lengviau kvėpuoti. Taip pat saunų čia yra dvi. Viena - Turkiška, su žemesne temperatūra bet pastoviai automatiškai leidžiamais garais. Antra - rusišką (lygtais), su 80+ laipsnių temperatūra ir kaitinimu pilant vandeni ant karštų akmenų. Vietoje 35 eur už privačią mažą, kiekvienam asmeniui tai kainavo po 4,5 eurus. Manau, čia praleidome tikrai daugiau laiko, tačiau niekas nepriekaištavo, kaip atėjome, taip ir palikome SPA zoną vieninteliais šio vakaro klientais.

23 valandą, sausi ir laiminti grįžome į koncertų salę, kur prasidėjo žadėta renginio dalis. Pasirodymas, išties, pasidarė ženkliai įdomesnis ir ilgesnis, pvz:



Po renginio pabaigėme ir išgėrėme maisto likučius ir laivo super markete įsigytą alų sočiam ir ramiam miegui :-)

Kitą rytą miegojau net iki 9 valandos, tai gavosi pats ilgiausias miegas visoje kelionėje. Vėl gi ganėtinai greitai susirinkome ir, tik atsidarius automobilių zonos durims - nubėgome prie savo transporto priemonių, pasiruošėme išsilaipinimui.

Mūsų 4 riterių kolonoje buvau paskutinis. Kai tik pradėjo atidarinėti vartus užvedžiau motociklą. Kai tik visi pajudėjo - įjungiau pavarą ir motociklas užgeso dėl paliktos kojelės. Antrą kartą jo užvesti nepavyko :shock:, akumuliatoriaus krūvis, kažkokiais stebuklingais būdais, šiąnakt nukrito iki 11,5v. Po poros bandymų teko greitai stumti žirgą iš laivo ir iš uosto zonos - maždaug 400 metrų. Gerai kad tiesiai, be jokių kalniukų. Oj kokia gera rytine mankšta :mrgreen: Įdomus niuansas - telefonas taipogi niekaip negalėjo prisijungti prie Latvių mobilaus tinklo, ir žaidžiau su nustatymais, ir restartinau. Nieko. Todėl nepavyko susisiekti su kolegom. Vėliau, staiga, ryšys atsirado. Mistika.

Pagal susitarimą, tik išvažiavus iš kelto turėjome susitikti artimiausioje degalinėje - tą ir padarėme. Mantas padėjo dastumti motociklą paskutinius 50 metrų ir, pasirūpino labai naudingu prietaisu - "power bank - impulsinis starteris". Pajungus prie akumuliatoriaus jis iškart leido užvesti motociklą. Krovimo lygiai - normoje, po ilgo važiavimo praėjo vos 12 valandų, labai keista. Namuose šitas akumuliatorius man išsikraudavo per 1,5 savaites. Nejaugi atėjo toks staigus galas..?

Tuo tarpu Rygą aptraukė tankūs debesys, pastoviai lijo. Dėl to susitarėme važiuoti kaip kas nori, kaip kam patogiau. Saulius išvarė pirmas. Mantas, Giedrius ir aš sugalvojome išvažiuoti iš miesto kartu, vėliau - kaip kam patogiau.

Keliasdešimt kilometrų važiavome lėčiau. Po pusvalandžio - pagreitėjome, matomumas suprastėjo, visas dėmėsis susitelkė ties kelio priekyje. Vienu metu pažiūrėjau į veidrodėlį ir pamačiau, kad ten nesimato nei Giedriaus, nei Manto. Sulėtėjau manydamas kad jie tiesiog atsiliko dėl orų, kai nieko nesulaukiau - paskambinau Giedriui (oh kaip patogu turėti intercom'ą, nei už ką, tokiomis oro sąlygomis, nesutikčiau nuimti šalmo). Pasirodo, jog Mantas pametė pavarų perjungimo kojelę, šiuo metu kažkur jos ieško. Vienintelis atėjęs į galvą patarimas buvo ranka įjungti ketvirtą pavarą, stumti motociklą ir bandyti neužgesti atleidžiant sankabą. Vis gi ji yra pakankamai lanksti važiuoti ir mieste ir greitkelyje. Šioks toks drožimas, bet tikrai nieko ypatingo ar baisaus. Kadangi pats niekuo padėti negalėjau - pratęsiau kelionę namo.

Be sustojimų, pasiekiau Vilnių per 3 ar 3,5 valandas. Viskas per tankų lietų, vietom lenkimai vyko 'pagal prietaisus'. Vairuotojai buvo gan malonūs, traukėsi ir, dažniausiai, praleisdavo.

....reziumuojant svarbiausius kelionės aspektus:

Maisto kainos: valdyti kavinėse, be abejo, yra brangu. Tačiau pigaus karšto maisto čia netrūksta. Visada galima suvalgyti skanų ir paprastą "hotdogą". Tokio kaina yra beveik fiksuota - 2,5 euro. Šiek tiek atokiau yra daug greito maisto parduotuvių, kur galima įsigyti kaip 'standartinį kebabą', taip ir žymiai sveikesnę jo versiją su salotom ar kokia sriuba. Alkoholis yra labai brangus, alaus kainos prasideda nuo 7 eur. Anot mūsų Naftos Muziejaus gido, 80 procentų (ar daugiau) kainos sudaro akcizai ir mokesčiai).

Paveikslėlis

Kainos parduotuvėse: taip, jos yra didesnės, bet ir čia galima surasti labai pigaus maisto. Pvz 250g keptų žemės riešutų kainuoja vos 1,3 eur. O labai sveikas džiovintų vaisių ir riešutų asortį 600g komplektas (kažkas tarp mūsų "karališkojo" ir "studentų" variantų) kainuoja vos 3-3,5 eur, kai Lietuvoje kaina prasideda nuo 5 (be akcijos - visi 7). Iš 'duonos' man labai patiko lietinių blynų komplektukai, 10 nedidelių ir šviežių vienetų pakuotė kainuoja nuo 40 iki 60 eurocentų. Galima rasti košių, makaronų, įvairių padažų ir sąlyginai nebrangių sūrių. Pilnam racionui, aišku, to neužteks, bet pigiai prasimaitinti savaitę ar dvi problemų tikrai nėra. Kuo maistas sveikesnis, tuo jis pigesnis, todėl Cocacola čia kainuoja brangiau nei sulčių pakelis (dėl tų pačių importo akcizų).

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Keliai: viskas labai panašu į Lenkiją, tik, aišku, labiau vingiuoti. Šiek tiek prastesnė danga, bet tokie pat siauri. Eismas vyksta labai sąžiningai, kaip liepia ženklai. Tačiau niekas nepyksta jeigu kažkas kažkur skuba, leidžia save aplenkti. Atsižvelgiant į vietinių motociklininkų veiksmus - jiems yra daug kas atleidžiama. Iš patogių niuansų - dažniausiai galima lenkti tuneliuose ir ant tiltų.

Infrastruktūra (keliautojams): Prie kelių yra labai daug patogiai įrengtų poilsiaviečių. Čia rasite ne tik staliukus-suoliukus, bet pilnai įrengtus tualetus su karštu vandeniu, šviežiu popieriumi. Viskas idealiam stovyje. Keliai dažniausiai yra mokami naudojant radijo prietaisą (GoPass?), pravažiuojant vienoje ar kitoje vietoje, iš vairuotojo yra nuskaitoma nedidelė suma už pravažiavimą rajono keliais, dažniausiai tai yra porą eurų. Motociklams to nereikia, nuo mokesčių jie yra atleidžiami. Keltai taipogi ir dažni ir sąlyginai pigūs, kainuoja nuo 6 iki 15 eurų (motociklas + vairuotojas).

Saugumas (mano asmeninė nuomonė ir kelionės praktika): taipogi Lenkijos lygis - atokesnėse turistinėse vietose ant motociklo galima palikti ne tik šalmą, bet ir piniginę. Niekas nieko nelies. Miestuose (ypač prie parduotuvių) geriau palikti sargybą, vis gi motociklai sulaukia dėmesio, yra nemažai įtartinai atrodančių paauglių. Motociklą galima drąsiai palikti gatvėje nakčiai, svarbu sąžiningai priparkavus geroje vietoje, kad jis niekam netrukdytu.

Patarimai/išvados vykstant į Norvegiją/Švediją: Dėl neįprastų orų, labai rekomenduočiau 'kišti' į kelionę buferinių poilsinių dienų. Tai yra, kad važiavimą, arba kažkokią veiklą, galima būtu perkelti 'kitai dienai'. Jeigu vieną dieną lijo - antra, tikriausiai, bus sausa ir saulėta. Vietomis pasikeitimai greitėja iki diena/naktis arba 50km atstumų lygio - ryte kaitiną saulė, vakare arba pavažiavus - jau vos vos 8 šilumos, šlapia ir vėjuota. Nepatingėkite paimti gerą (ir) laisvalaikio lietaus aprangą. Pradėti savo 'kelionių knygą' nuo Skandinavijos tikrai neverta, vietomis garantuotai teks daryti greitus ir sprendimus, vadovautis aplinka ir numatyti įvykius bent porą valandų į priekį, keisti planus. Ypatingai dėl jau minėtų nepastovių orų. Naujokams tai bus labai sudėtinga, galima lengvai apsirgti ir tuo sugadinti visas atostogas. Gyvūnai čia jaučiasi labai saugiai, tai yra ir pliusas ir minusas: jie nešoka į kelią - sėdi ramiai šalia ir tiek, dėl dažno šėrimo iš automobilių ir aplinkinių meilės, signalas jiems reiškia "maistas!", tad jo nenaudokite. Kitaip, jus apsuks kokių nors elnių būrys ir, nieko negavę, pasipiktinti gali ne tik morališkai. Beveik visur yra geras interneto ryšys, todėl kažkokių sunkumų su navigacija, informacijos paieška iškilti tikrai neturėtu. Problema su ryšiu yra tik aukščiausiose kelių vietose ir tuneliuose.

Paveikslėlis

Nors kelionė gavosi ganėtinai reikli kaip fiziškai, taip ir morališkai, man ji labai patiko. Nuo plano nukrypome vos vienu-kitu sustojimu. Iš kitos pusės, keliai ir jų vaizdai nesiekia Austrijos/Italijos/Šveicarijos Alpių kokybės ar vaizdingumo lygio. Dar iš kitos pusės - ten nėra nei keltų, nei, bendrai, kažkokių panašių vandens telkinių ir tiek tiltų, keltų, tunelių.

Trumpai tariant, Norvegija vienija labai platų patirčių ir veiklų ratą: nori vaizdingo kelio - prašom, nori išbandyti kitas transporto priemones (laivai/traukiniai/lėktuvai) - prašom, nori laukinės gyvūnijos ir neliestos gamtos - ji visur, nori kultūros ir įdomios istorijos - prašom, nori bet kokio fizinio krūvio ir/ar orų įvairovės - oj, prašom kiek nori. Tačiau kiekvienas toks elementas gali būti rastas kitur, ir dažnai - analogiško arba aukštesnio lygio. Tad, čia yra tokia dilema, ar keliautojui norisi patirti viską vienu metu ir siauru laiko tarpu, arba jis norėtu kažko konkretaus bet daug ir geriau. Jeigu pasirinkimas pirmas - Norvegija yra puiki kelionės kryptis. Jeigu pasirinkimas antras - Europoje yra labai daug panašių vietų, kur specifinę veiklą pavyks padaryti ir geriau, ir pigiau, ir arčiau.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Žodžiu, kažkaip taip :-)

Pasistengsiu paskubėti ir įkelti visas nuotraukas.
Drop a gear and disappear.

Grįžti į “Kelionių aprašymai”

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra