Grandinės tepalų testas (2020) - Motorradonline.de

Gedimai ir jų remontas. Žinome, kad esame nagingi, pasidalinkime savo patirtimi.
Vartotojo avataras
Tinkladraskis
Site Admin
Pranešimai: 2606
Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
Karma: 1151

Grandinės tepalų testas (2020) - Motorradonline.de

Standartinė Tinkladraskis » 2020-08-04 15:31

Nors aš asmeniškai vadovaujuosi grandinių gamintojų bei Fortnine rekomendacija ir grandinę tepu reduktorių tepalu 80w90, tačiau dėl sportinio intereso nusprendžiau išversti ir šį tekstą tiems, kas toliau nori naudoti purškiamus grandinių tepalus.

Grandinės tepalų testas (2020)
Atliko vokiečių moto žurnalas "Motorrad".

Grandinės tepimas.jpg


Motorrad išbandė laboratorijoje ir realiame gyvenime 13-ą grandinės tepimo priemonių.
Kuris grandinės tepalas laimės palyginamąjį testą?

Sutepti, tausoti ir mažinti susidėvėjimą. Didžiajame labaoratorijos ir naudojime bandyme kovoja vienas prieš kitą 13-a įvairių gamintojų tepalų. Dalyvauja S100, S100, Procycle, Racing Dynamte, Liqui Moly, Motorex, Motul, Castrol, WD-40, Caramba, Motul ir PDL produktai.

Kuris tepalas laimės palyginimą? Kokių tepimo priemonių rūšių būna? Ką būtina atkreipti prižiūrint grandinę? Šie ir kiti klausimai toliau turėtų būti atsakyt.

Pirma vieta: S100 Weißes Kettenspray 2.0 (LT: baltasis grandinės tepalas) (Testo nugalėtojas)

S100 baltasis grandinės tepalas.jpg
S100 baltasis grandinės tepalas.jpg (8.42 KiB) Peržiūrėta 3849 kartus


Tiekėjas: Dr. O. K. Wack (http://www.wackchem.com)
Kaina: 16,99 Euro (pirkta pas Polo-Motorrad.com; kaina 2020: 17,99 Eur)
Tūris: 400 ml
Kaina už 100 ml: 4,25 Eur

Naudojimas: puikiai dozuojamas, beveik nesukelia aerozolinio rūko, labai gerai matomas, labai gera naudojimo instrukcija, labai gerai dera su kitomis medžiagomis.

Apipebdnrinimas: Labai geros sutepimo savybės, patenkinamas išsitaškymo elgesys, pakankamai mažas išsipurvinimas, labai gera apsauga nuo korozijos, labai geras prasiskverbimas - testo nugalėtojas!

MOTORRAD-įvertinimas: Labai gerai


Antra vieta: Procycle Dry Lube grandinės tepalas (Pirkimo rekomendacija)

Procycle dry lube.jpg
Procycle dry lube.jpg (9.21 KiB) Peržiūrėta 3848 kartus


Tiekėjas: Louis (http://www.louis.de)
Kaina: 9,99 Eur (nupirkta pas Louis.de)
Tūris: 400 ml
Kaina už 100 ml: 2,50 Eur

Panaudojimas: gerai dozuojama, praktiškas purškimo srautas, beveik be aerozolinio rūko, mažamas matomumas, gera naudojimo instrukcija, blogai dera su kitomis medžiagomis (ABS).

Apibendrinimas: labai geros tepimo savybės, labai geras išstaškymo elgesys, nedidelis išsipurvinimas, vidutiniška apsauga nuo korozijos, labai geras prasiskverbimas - puikus kainos ir kokybės santykis, todėl aiški rekomendacija pirkimui!

MOTORRAD įvertinimas: Labai gerai


Trečia vieta: S100 Dry Lube grandinės tepalas


S100 dry lube.jpg
S100 dry lube.jpg (8.32 KiB) Peržiūrėta 3846 kartus


Tiekėjas: Dr. O. K. Wack (http://www.wackchem.com)
Kaina: 16,99 Euro (pirkta pas Polo-Motorrad.com; kaina 2020: 17,99 Eur)
Tūris: 400 ml
Kaina už 100 ml: 4,25 Eur

Panaudojimas: puikiai dozuojamas, optimalus purškimo srautas, beveik be aerozolinio rūko, menkas matomumas, labai gera naudojimo instrukcija, blogai dera su kitomis medžiagmosi (ABS).

Apibendrinimas: geros tepimo savybės, labai geras išstaškymo elgesys, nedidelis išsipurvinimas, patenkinama apsauga nuo korozijos, labai geras prasiskverbimas.

MOTORRAD įvertinimas: labai gerai


Ketvirta vieta: Castrol Chain Spray O-R

Castrol motociklo grandinės tepalas.jpg
Castrol motociklo grandinės tepalas.jpg (9.43 KiB) Peržiūrėta 3844 kartus


Tiekėjas: Castrol (http://www.castrol.com)
Kaina: 14,99 Eur (nupirkta pas Louis.de)
Tūris: 400 ml
Kaina už 100 ml: 3,75 Eur

Panaudojimas: patenkinamas dozavimas, stiprus purškimo srautas, vidutinio stiprumo aerozolinis rūkas, geras matomumas, skurdi naudojimo instrukcija (trūksta dalies), gerai dera su kitomis medžiagomis.

Apibendrinimas: daugmaž geros tepimo savybės, labai geras išsitaškymo elgesys, sąlyginai mažas išsipurvinimas, labai gera apsauga nuo korozijos, labai geras prasiskverbimas.

MOTORRAD įvertinimas: gerai

Penkta vieta: Procycle Weißes Kettenspray (baltasis grandinės tepalas)

Procycle baltasis grandinės tepalas.jpg
Procycle baltasis grandinės tepalas.jpg (9.78 KiB) Peržiūrėta 3843 kartus


Tiekėjas: Louis (http://www.louis.de)
Kaina: 7,99 Eur (nupirkta pas Louis.de už 8,99 Eur)
Tūris: 300 ml
Kaina už 100 ml: 2,67 Eur

Panaudojimas: gerai dozuojamas, praktiškas purškimo srautas, beveik be aerozolinio rūko, geras matomumas, pakankama naudojimo instrukcija gut dosierbar, praxisgerechter Sprühstrahl, kaum Vernebelung, gute Sichtbarkeit, ausreichende Bedienungsanleitung (Intervalle fehlen); gute Materialverträglichkeit

Fazit: daugmaž geros tepimo savybės, labai geras išsitaškymo elgesys, sąlyginai mažas išsipurvinimas, labai gera apsauga nuo korozijos, labai geras prasiskverbimas.

MOTORRAD įvertinimas: gerai


Šešta vieta: Racing Dynamite Weißes Kettenspray (LT: baltasis grandinės tepalas)

Racing dynamite baltasis grandinės tepalas.jpg
Racing dynamite baltasis grandinės tepalas.jpg (9.53 KiB) Peržiūrėta 3841 kartą


Tiekėjas: Polo (http://www.polo-motorrad.com)
Kaina: 8,99 Euro (pirkta pas Polo-Motorrad.com)
Tūris: 400 ml
Kaina už 100 ml: 2,25 Eur

Panaudoimas: labai geras dozavimas, praktiškas purškimo srautas, beveik jokio aerozolinio rūko, labai geras matomumas, gera naudojimo instrukcija, gerai dera su kitomis medžiagomis.

Apibendrinimas: patenkinamos tepimo savybės, labai geras išsitaškymo elgesys, sąlyginai mažas išsipurvinimas, labai gera apsauga nuo korozijos, labai geras prasiskverbimas.

MOTORRAD įvertinimas: gerai

Septinta vieta: Racing Dynamite Dry Lube grandinės tepalas

Racing dynamic drylube grandinės tepalas.jpg
Racing dynamic drylube grandinės tepalas.jpg (7.93 KiB) Peržiūrėta 3840 kartų


Tiekėjas: Polo (http://www.polo-motorrad.com)
Kaina: 9,99 Euro (pirkta pas Polo-Motorrad.com)
Tūris: 400 ml
Kaina už 100 ml: 2,50 Eur

Panaudojimas: vidutiniškas dozavimas, per platus purškimo srautas, labai stiprus aerozolinis rūkas, vidutiniškas matomumas, pakankama naudojimo instrukcija, geras suderinamumas su kitomis medžiagomis.

Apibendriimas: geros tepimo savybės, labai geras išsitaškymo elgesys, tik minimalus išsipurvinimas, nepatenkama apsauga nuo korozijos, labai geras prasiskverbimas.

MOTORRAD įvertinimas: gerai


Aštunta vieta: WD-40 Specialist Motorbike grandinės tepalas

WD-40 moto grandinės tepalas.jpg
WD-40 moto grandinės tepalas.jpg (9.21 KiB) Peržiūrėta 3839 kartus


Tiekėjas: WD-40 Company (http://www.wd40.de)
Kaina: 13,29 Euro (pirkta pas Conrad)
Tūris: 400 ml
Kaina už 100 ml: 3,32 Eur

Panaudojimas: puikiai dozuojama, optimalus purškimo srautas, beveik be aerozolinio rūko, labai prastas matomumas, gera naudojimo instrukcija, geras suderinamumas su kitomis medžiagomis.

Fazit: patenkinamos tepimo savybės, labai geras išsitaškymo elgesys, sąlyginai mažas išsipurvinimas, nepatenkinama apsauga nuo korozijos, labai geras prasiskverbimas.

MOTORRAD įvertinimas: gerai


Devinta vieta: Caramba Motorrad Ketten-Spray weiß (LT: baltasis grandinės tepalas

Caramba baltasis grandinės tepalas.jpg
Caramba baltasis grandinės tepalas.jpg (9.63 KiB) Peržiūrėta 3837 kartus


Tiekėjas: Caramba (http://www.caramba.de)
Kaina: 10,49 Euro (pirkta pas Conrad)
Tūris: 300 ml
Kaina už 100 ml: 3,50 Eur

Panaudojimas: vidutiniškas dozavimas, per platus purškimo srautas, stiprus aerozolinis rūkas, patenkinamas matomumas, gera naudojimo instrukcija, labai gerai dera su kitomis medžiagomis.

Apibendrinimas: pakankamos tepimo savybės, labai geras išsitaškymo elgesys, sąlyginas nedidelis išsipurvinimas, labai gera apsauga nuo korozijos, labai geras prasiskverbimas.

MOTORRAD įvertinimas: gerai

Dešimta vieta: Liqui Moly Kettenspray Weiß (LT: baltasis grandinės tepalas

Liqui Moly baltasis grandinės tepalas.jpg
Liqui Moly baltasis grandinės tepalas.jpg (11.13 KiB) Peržiūrėta 3836 kartus


Tiekėjas: Liqui Moly (http://www.liqui-moly.de)
Kaina: 13,99 Euro (pirkta pas Polo)
Tūris: 400 ml
Kaina už 100 ml: 3,50 Eur

Panaudojimas: gerai dozuojamas, praktiškas purškimo srautas, mažas aerozolinis rūkas, geras matomumas, kukli naudojimo instrukcija (tik piktogramos, nenurodyti intervalai), gerai dera su kitomis medžiagomis.

Apibendrinimas: paetnkinamos tepimo savybės, vidutiniškas išsitaškymo elgesys, sąlyginai mažas išsipurvinimas, labai gera apsauga nuo korozijos, geras pasiskverbimas.

MOTORRAD įvertinimas: gerai

Vienuolikta vieta: Motul Chain Lube Road+ C2+

Motul-Chain-Lube-Road-C2 motociklo grandinės tepalas.jpg
Motul-Chain-Lube-Road-C2 motociklo grandinės tepalas.jpg (9.07 KiB) Peržiūrėta 3835 kartus


Tiekėjas: Motul (http://www.motul.de)
Kaina: 14,99 Euro (pirkta pas Louis)
Tūris: 400 ml
Kaina už 100 ml: 3,75 Eur

Panaudojimas: gerai dozuojamas, praktiškas purškimo srautas, pakankamai didelis aerozolinis rūkas, patenkinama naudojimo instrukcija, labai geras matomumas, gerai dera su kitomis medžiagomis.

Apibendrinimas: pakankamos tepimo savybės, labai geras išsitaškymo elgesys, mažas išsipurvinimas, nepatenkinama apsauga nuo korozijos, labai geras prasiskverbimas.

MOTORRAD įvertinimas: patenkinamai


Dvylikta vieta: PDL Profi Dry Lube

Tiekėjas: Profi-Products (http://www.profi-products.de)
Kaina: 16,95 Euro (pirkta pas Louis)
Tūris: 400 ml
Kaina už 100 ml: 4,24 Eur

Panaudojimas: gerai dozuojamas, su uždėtu vamzdeliu praktiškas purškimo srautas, vidutiniško stiprumo aerozolinis rūkas, labai mažas matomumas, patenkinama instrukcija, gerai dera su kitomis medžiagomis.

Apibendrinimas: daugmaž pakankamos tepimo savybės, labai geras išsitaškymo elgesys, sąlyginai nedidelis išsipurvinimas, vidutiniška apsaua nuo korozijos, labai geras prasiskverbimas.

MOTORRAD įvertinimas: patenkinamai


Trylikta vieta: Motorex Chain Lube Road Strong

Motorex Chain Lube strong grandinės tepalas.jpg
Motorex Chain Lube strong grandinės tepalas.jpg (8.77 KiB) Peržiūrėta 3833 kartus


Tiekėjas: Motorex (http://www.motorex.com)
Kaina: 13,90 Euro (pirkta onlien KTM Power Shop)
Tūris: 400 ml
Kaina už 100 ml: 4,24 Eur

Panaudojimas: gerai dozuojamas, per daug koncentruotas purškimo srautas, labai gerai matomas, kukli naudojimo instrukcija, gerai dera su kitomis medžiagomis.

Apibendrinimas: geros tepimo savybės, nepatenkinamas išsitaškymo elgesys, padidėjęs išsipurvinimas, labai gera apsaua nuo korozijos, vidutiniškas prasiskverbimas.

MOTORRAD įvertinimas: patenkinamai


Su riebalais ar be riebalų?

Geras vaizdas dar ne viskas. Kai kuriems žmonėms šiais laikais visgi tai svarbiausia. Todėl jau daugelį metų vyksta tam tikras religinis karas susijęs su grandinių tepimu. Viena pragmatiškiau ir į techniką orientuota frakcija iki šiol imdavo riebalus turinčius tepalus. Dėl išsitaškiusio tepalo išterlioti ratlankiai ir galinės šakės? Nemaloni tepaluota košė, kuri tik apmažėjus motociklo priežiūrai užsivesia už žvaigždučių apsaugų ir ant pačių žvaigždučių? Riebalus palaikančiai frakcijai tai vienodai, nes geros tepimo savybės, kuo geresnė apsaugo nuo korozijos, kuo ilgesni aptarnavimo intervalai ir geras tepalo padengtimo matomumas užpurškiant jiems svarbiausi. Kad jie buvo teisūs patvirtino 2010 metais vykdytas MOTORRAD grandnių tepalų testas. Su riebalų pagrindu tepalai buvo žymiai geresni nei tepalai be riebalų.

Cross Cylinder Tester.jpg

Ant Cross-Cylinder-Tester (XCT) testavimo mašinos tribologijos kompetencijų centre Manheimo Universitete tikrinamos grandinės tepalų tepimo savybės.

Ir vis tiek kai kurie grandinių estetai toliau propagavo "sausus" grandinių tepalus, kurie dar vadinami "Dry Lube". Jie nenorėjo didelių šveitimo ir plovimo akcijų, norėjo jų tikriausiai dar ir spalvotos grandinės nuolat švytėtų. Nors ir šiaip daug nevažinėdavo ir tai garantuotai ne per lietų. Todėl jiems nebuvo problemų dėl žymiai trumpesnių aptarnavimo intervalų apie 500km vietoj 800 - 1000 km. Estetų frakcija tapo po truptuį vis didesnė, rinka reikalavo dar Dry-Lube produktų. Todėl net didieji vokiškos priežiūros priemonių rinkos žaidėjai taigi Louis ir Polo su savo privačiais prekiniais ženklais Procycle ir Racing Dynamic bei Dr. Wack su S100 serija šalia riebalu pagrindu pagamintų tepalų pasiūlė ir Dry Lube produktų.
Šie produktai pažiūrėjus iš techninės pusės turi mažai ką bendro su silpnokais su prieš dešimt metų kurtais gaminiais. Kodėl taip yra? Iš vienos pusės - žaliavų pasiūloje daug kas pasikeitė. Iš kitos pusės - daug chemikų investavo nemažai savo smegenų laiko, kad sukurų naujus receptus, kurie sugeba suderintai kartais visai priešingus reikalavimus. Spaudimas iš rinkos tai padarė.

Ypatingai kai kalbama apie tepimo savybes ir tuo labiau apie apsaugą nuo susidėvėjimo Dry-Lube grandinių tepalai galingai pasistūmėjo pirmyn ir kai kuriais atvejais net aplenkė savo "riebalinius" konkurentus. Prieš dešimtmetį apie tai niekas negalėjo net pagalvoti.

Medžiagų suderinamumo testai.jpg

Kärcher laboratorijos vedėjas ir chemikas Frank Ritscher atlieka medžiagų suderinamumo testus

Bet net gudriausi baltachalačiai negali daryti stebuklų. Tai mato stropūs lentelių tikrintojai pvz. tyrimo punkte "Medžiagų suderinamumas". Tam, kad būtų stabilizuota ypač gerai tepančių Dry-Lub produktų sudėtis, naudojami ne "klasikiniai" angliavandeniai kaip tirpiklio matrica. Alternatyviai parinka polinė tirpiklių bazė leidžia priemonei pasiekti minėtas geriausias tepimo savybes, bet ji nesiderina su ABS plastikais. Teoriškai (taip pat ir laboratoriniuose testuose) gali atsirasti plastiko įtrūkimai. Praktikoje tai nėra taip pavojinga: nelakuotų ABS plastikų ant motociklų praktiškai nepasitaiko, nes šie plastikai savo pradinėje būklėje yra neatsparūs UV spinduliams. Bet ši situacija parodo pavyzdį su kuriais iššūkiais susiduria grandinių tepalų kūrėjai. Vartotojams visas reikalas daug paprastesnis: tie kas nori gauti techniškai geriausiai pasirodžiusį testo dalyvį, tie toliau renkasi "riebaluotą" tepalą. Kam patinka Dry-Lube jau gali rinktis produktų, kuris įvertintas "labai gerai".



Priežiūros patarimai

Mėgstate dažyvti ant rūdžių arba tepetuoti dulkinas sienas? Ne bėda, galite ir toliau pamiršti grandinės valymo temą. Pilkite toliau drąsiai grandinės tepalą ant jau esamų nešvarumų. Tepimo priemone tokiu atveju turi mažai šansų patekti ten, kur turi patekti ir purvas kaip ir nėra labai dėkingas pagrindas sukibimui, bet kažkas juk turi pasirūpinti bujojančiomis grandinių gamintojų apyartomis.
Techniką mėgstantys taupuoliai mėgsta visgi šiek tiek kitą priežiūros techniką. Ir ji prasideda nuo grandinės valymo, kuris priklausomai nuo panaudojimo sąlygų nutinka kas 3 000 - 5 000 kilometrų.
Valant neturi būti naudojamos agresyvios cheminės priemonės kaip stabdžių valiklis, nes į tokią chemiją alergiškai reaguoja O- arba X-ringai: jie išsipučia, kartais susikilinėja ir pradingsta jų sandarinamosios savybės. Taigi geriau naudoti grandinės valiklį. Beveik visi grandinių priežiūros priemonių tiekėjai turi šių medžiagų už sąlyginai normalias kainas savo asortimente.

Motociklų grandinių tepalų testo dalyviai.jpg


Valant grandinę prašome pasižiūrėti po priekinės žvaigždutės dangteliu ir už galinės žvaigždės. Ten purvas mėgsta kauptis ir kombinacijoje su (riebaluotu) grandinės tepalu susidaro įspūdingi senos tepaluotos košės gumulai. Tie kas nori pereiti nuo "riebalinių" prie "sausų" tepalų, turėtų rimtai užsiimti geru išvalymu. Tik prieš tai pilnai nuriebalinta ir išvalyta grandinė leis Dry-Lube produktams pilnai išnaudoti savo savybes.
Tepant svarbu pataikyti į teisingas vietas: grandinės tepalas turi pakliūti ant vidinės grandinės dalies, taigi ten kur nukreipta į žvaigždutes. Dviejų tepimų purškiant turėtų užtekti. Išotinę grandinės pusę galima paviršutiniškai padengti, bet nėra būtina.

Viel wichtiger: Nicht sofort losfahren; denn das Kettenspray sollte minimal 30 Minuten ablüften. Ansonsten droht frühzeitiges Abschleudern. Kleiner Tipp für besonders penible Saubermänner: Bitte mal "S100 Sauber Sepp" googeln – ein geniales Helferlein, um Sauereien zu vermeiden.

Daug svarbiau: ne iš karto išvažiuoti, nes grandinės tepalas turėtų bent 30 minučių prasivėdinti. Antraip gresia per ankstyvas išsitaškymas. Mažas patarimas pedantiškiems tvarkos mėgajams: pagooglinkite "S100 Sauber Sepp" - geneali pagalba apsisaugant nuo betvarkės.

sauber sepp.jpg



Motorrad testavimo metodai

Testinių produktų pavyzdžių gavimas buvo atliktas senai pažįstama tvarka: MOTORRAD nupirko grandinių tepalus laisvoje prekyboje 2019-ųjų rudenį. Ir pirmoje testavimų stotelėje testavimo komanda galėjo pasinaudoti patikimu partneriu: Alfred Kärcher SE & Co. KG (vienas iš žinomiausių valymo įrenginių gamintojų) tyrimų ir vystymo centru. Kärcher laboratorijos vedėjas ir motociklininkas Frank Ritscher testavo produktus tame tarpe kaip jie paveikia medžiagas (nelakuotas ABS plastikas) ir kaip tepalas kaupia purvą. Tuomet produktų pavyzdžiai keliavo iš Baden Viurtembergo į Bavariją, o tiksliau į testine įranga pripildytą Dr. O. K. Wack Chemie GmbH laboratoriją Ingolštadte.

Naudojimo testas.jpg

KÜS-inžinierius ir specialistas Thomas Schuster vykdant naudojimo testą.

Garsios tyrimų organizacijos KÜS (Kraftfahrzeug-Überwachungsorganisation) (LT: Variklinių transporto priemonių stebėjimo organizacija) specialistas Thomas Schuster pasirūpino, kad visi penki testai (ištaštymo elgesys, išsipurvinimas II, apsauga nuo korozijos, prasiskverbimas ir priemonės panaudojimas) būtų absoliučiai neutraliai ir atgaminamai atlikti.
Paskutiniam ir pagal vertinimo taškus visų svarbiausiam testui nukeliavo MOTORRAD komanda į Baden Viurtenbergo šiaurinėje dalyje esantį Manheimą. Tribologijos (trinties mokslas) klausimais Manheimo universitetui priklausanti Tribologijos kompetencijų centras yra pirmas adresas, kur kreipiamasi, jeigu kalba pakrypsta apie tepimo savybių analizę ir tyrimų techniką. Ne paskutinėje vietoje yra priežastis, jog Manheimo mokslininkai sukūrė Cross-Cylinder-Tester (XCT) turi matavimo prietaisą. Jis puikiai tarnauja tiriant trinties ir susidėvėjimo procesus ir įgalina padaryti išsamias testų išvadas.

Tepimo savybės

Tepimo savybės - XCT tester.jpg

Tepimo savybių tyrimas - XCT testavimo mašina

Dreifach-Wertung: Mit dem XCT (Cross-Cylinder-Tester) werden drei Werte ermittelt: die Verschleißfläche auf einem Prüfkörper, die Temperaturzunahme am Prüfkörper während des Prüflaufs und der Reibwert (je niedriger, desto besser).

Trigubas vertinimas: su XCT (Cross-Cylinder-Tester) gaunamos trys vertės: susidėvėjimo plotas ant bandomojo kūno, temperatūros pakilimas ant bandomojo kūno testo metu ir trinties koeficientas (kuo mažesnė, tuo geriau).
Testui naudojamas fiksuotas bandomasas kūnas (detalė), kuris 30-iai sekundžių apkrautas 400 N jėga spaudžiamas prie 686 aps./min besisukančio metalinio žiedo (skersmuo 35 mm). Šis žiedas prieš testą tolygiai apipurškiamas grandinės tepalu ir paliekamas 10 minučių apdžiuvimui.
Dėka grandinės tepalo tarp metalinio žiedo ir bandomojo kūno susidarimo "tepančioji plėvelė", kuri geriau ar prasčiau apsaugo nuo susidėvėjimo. Maksimaliai gaunami 40 taškų susideda tokia tvarka: 30/5/5 (susidėvėjimas/temperatūra/trinties koeficientas).

Tepimo savybių testo rezultatai
Tepimo savybių testas.jpg



Išsitaškymo elgesys

Išsitaškymo testas.jpg

Grandinės tepalas užpurškiamas ant aliuminio plokštelės.

Bandomasis grandinės tepalas užpurškiamas ant aliuminio plokštelės (0 12 cm) ir su specialiu peiliu vienodai plonai paskirstomas per visą plotą. Po pravėdinimo (1 val.) plokštelė su užmautu plieniniu strypeliu sumontuojama į maišytuvą. Su 1 650 aps./min plokštelė sukasi 15 minučių.

Die Scheibe wird jeweils dreimal gewogen (gereinigt; besprüht und abgelüftet; nach dem "Schleudern"). Mit diesen drei Werten lässt sich die abgeschleuderte Produktmenge in Prozent errechnen. Aus zwei Versuchsdurchgängen wird der Durchschnittswert ermittelt. Bei neun von 13 Kandidaten war kein abgeschleudertes Kettenspray messbar – volle Punkte!

Plokštelė sveriama tris kartus (nuvalyta, apipurkšta ir išvėdinta, po taškymo testo). Su šiomis trimis vertėmis galima apskaičiuoti, kiek procentų produkto atsiskyrė ir išsitaškė. Su kiekvienu produktu buvo daromi du bandymai ir gaunama vidutinė vertė. Pas devynis iš trylikos kandidatų tepalo atsiskyrė tiek mažai, kad nebuvo įmanoma pamatuoti - maksimalus taškų skaičius!

Ištaškymo testo rezultatai.jpg



Išsipurvinimas

Išsipurvinimo testas.jpg

Išsipurvinimas: grandinių tepalai užpurškiami ant bandomųjų metalo plokštelių.

Grandinių tepalai užpurškiami ant bandomųjų plokštelių (plieno skarda DC04 B) ir gauna valandą laiko prasivėdinimui. Po to plokštelės be papildomo spaudimo dedamos į kvarcinį smėlį, kuris yra inde pastatytame ant svarstyklių. Po plokštelės iškėlimo matoma, kiek svorio prarado indas su smėliu. Taip apskaičiuojama, kiek sveria prie plokštelės prilipęs kvarcinis smėlis.
Darant po du bandymus gaunama vidutinė vertė. Šioje tyrimo dalyje Dry-Lube produktai galėjo išnaudoti savo stipriąsias puses. Racing Dynamic produkte beveik niekas neprikibo prie plokštelės.

Išsipurvinimo testo rezultatai.png



Prasiskverbimas

prasiskverbimo testas.jpg

Prasiskverbiamumas tikriniamas dvejomis viena ant kitos uždėtomis stiklo plokštėmis.

Dvi stiklo plokštės uždedamos viena ant kitos. Apatinė plokštė yra šiek tiek ilgesnė. Ties persidengimo kraštu užpurškiamas grandinės tepalas ir gauna 15 minučių laiko prasiskverbti tarp stiklo plokščių. Tuomet su markeriu pažymimas grandinės tepalo pasiektas plotas.
Tuomet milimetrinis popierius tvirtai prispaudžiamas prie viršutinės plokštės ir perpiešiamas markiruotas plotas. Popierius išpjaunamas pagal pažymėtą plotą, po to pasveeriamas ir po to paskaičiuojamas jo plotas. Visi tepalai, kurie išsiplėtė virš 300 cm² ploto gauna pilną taškų skaičių.

prasiskverbimo testo rezultatai.png



Apsauga nuo korozijos

Apsaugos nuo korozijos testas.jpg

Grandinių tepalai užpurškiami ant bandomųjų skardelių, kad būtų patikrintos apsaugos nuo korozijos savybės.

Grandinių tepalai užpurškiami ant bandomųjų plokštelių (plieno skarda DV04 B) ir gauna valandą laiko prasivėdinimui. Skardos panardinamos į stiklinį indą su penkių procentų natrio chlorido tirpalu. Stikliniai indai 24-oms valandoms pastatomi ant magnetinio maišytuvo. Po nustatyto laiko bandomosios skardelės išimamos ir aprūdiję plotai vizualiai įvertinami. Iš to apskaičiuojamas santykis tarp korozijos pažeisto ir viso į natrio chloridą patalpino skardos ploto. Iš dviejų bandymų aspkaičiuojama vidutinė vertė. Šiame testo etapą, kaip ir numanyta, Dry-Lube produktai parodo savo silpnąsias puses.

korozijos testo rezultatai.png



Galutinis įvertinimas

Motociklų grandinių tepalų tyrimo dalyviai galėjo surinkti maksimaliai 100 taškų. Galutiniame įvertinime pateikiame, kaip taškai pasiskirsto ir kuris produktas kurioje vietoje atsiduria:

Grandinės tepalų testo galutinis įvertinimas.jpg


A - Sutepimo savybės
B - Išsitaškymas
C - Išsipurvinimas
D - Apsauga nuo korozijos
E - Prasiskverbimas
F - Suderinamumas su kitomis medžiagomis
G - Naudojimas
H - Suma

Sehr gut - labai gerai
Gut - gerai
Befriedigend - patenkinamai

Pirkimo kaina / 100ml kaina


Apibendrinimas

Tepalai be riebalų? Kodėl gi ne, nes ant podiumo stovi net du Dry-Lube frakcijos atstovai. Sausosios tepimo priemonės gerokai patobulėjo ypač tepimo savybių teste. Tie, kas lietuje per daug nevažinėja ir nelabai daug vertės teikia ypatingai gerai apsaugai nuo korozijos, dabar gali be didelio svarstymo čiupti ištestuotus Dry-Lube produktus.
Aiškus testo nugalėtojas S100 Weißes Kettenspray 2.0 yra klasikinis "riebus" tepalas - geresnių tepimo savybių šiam momentui pasiekti vargu ar įmanoma. Bet ir su likusiais testo dalyviais taisyklė galioja: teisingai naudojant ir prižiūrint, su visais tepalais galima grandinę tvarkingai prižiūrėti.



Informacijos šaltinis: https://www.motorradonline.de/zubehoer/ ... eichstest/


Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

(rašoma) Grandinės tepalų testas (2020) išversta iš Motorradonline.de

Standartinė Debesys » 2020-08-04 16:00

kaip suprasti blogai dera su kitomis medžiagmosi (ABS)?
Galima nuorodą į patį testą?
Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
Tinkladraskis
Site Admin
Pranešimai: 2606
Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
Karma: 1151

(rašoma) Grandinės tepalų testas (2020) išversta iš Motorradonline.de

Standartinė Tinkladraskis » 2020-08-04 16:04

Dabar rašau, viskas bus.
Čia kalba eina apie ABS plastikus.
Vartotojo avataras
informatikas
Pranešimai: 535
Užsiregistravo: 2015-10-24 07:29
Karma: 234

(rašoma) Grandinės tepalų testas (2020) išversta iš Motorradonline.de

Standartinė informatikas » 2020-08-04 20:57

as kai pamatau grandines tepalu teste, kad tepant grandine yra purskiama ant isorines grandines puses, tai tuo ir pasibaigia to testo skaitymas
KTM 1290 Super Adventure S
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

(rašoma) Grandinės tepalų testas (2020) išversta iš Motorradonline.de

Standartinė turistux » 2020-08-04 21:54

informatikas rašė:Žinutės nuoroda as kai pamatau grandines tepalu teste, kad tepant grandine yra purskiama ant isorines grandines puses, tai tuo ir pasibaigia to testo skaitymas

Tepalas tik papurkstas yra skystas, subega i abi puses, tik nereik vaziuot is karto.
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

(rašoma) Grandinės tepalų testas (2020) išversta iš Motorradonline.de

Standartinė turistux » 2020-08-04 21:58

Tinkladraskis, tau kaip enduristui turetu but patogiau Motorex Offroad. Jie turi maziuka balioneli, kuri galima pildyt is diziojo. As nusipirkau, bet nepatiko, kad skystas tepalas greit nusivalo. Ypac jei lietus ar dulkes. Ir siaip, Afrika ne enduro motociklas. Perejau ant Motorex Adventure. Teste jis prastokai ivertintas. Adventure jau nesipildo i ta maza flakoniuka, kas nedziugina, nes tenka tampytis milzinisko dydzio flakona.
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
informatikas
Pranešimai: 535
Užsiregistravo: 2015-10-24 07:29
Karma: 234

(rašoma) Grandinės tepalų testas (2020) išversta iš Motorradonline.de

Standartinė informatikas » 2020-08-04 22:02

vienas daugiau stingsta, kitas maziau
iscentrine jega stengiasi ji nutaskyt, tai kodel purskiama is isores, kai galima is vidaus
scotoiler kazkodel lasina is vidaus, ne is isores
pvz mano uzpakalinis ratas visada svarus, vadinai tepalas lieka ten kur turi but, o ne ant ratlankio
KTM 1290 Super Adventure S
Vartotojo avataras
Wing
Pranešimai: 282
Užsiregistravo: 2015-12-02 17:46
Karma: 152

(rašoma) Grandinės tepalų testas (2020) išversta iš Motorradonline.de

Standartinė Wing » 2020-08-04 22:06

turistux rašė:Žinutės nuoroda
informatikas rašė:Žinutės nuoroda as kai pamatau grandines tepalu teste, kad tepant grandine yra purskiama ant isorines grandines puses, tai tuo ir pasibaigia to testo skaitymas

Tepalas tik papurkstas yra skystas, subega i abi puses, tik nereik vaziuot is karto.


Niekas tiek tepalo, kad iškart subėgtų per abi puses nepurškia (adekvačiai), supurški vidinę pusę, o važiuojant nuo inercijos išsivaikščios ir iki išorinės pusės. Privarius iškart ant išorinės pusės, daugiau nusitaškys ant rato ir kitur, nei pateks ant vidinės grandinės pusės.
MT-09 Tracer
Vartotojo avataras
TWIN
Pranešimai: 1095
Užsiregistravo: 2016-07-26 15:22
Karma: 260

Grandinės tepalų testas (2020) - Motorradonline.de

Standartinė TWIN » 2020-08-05 18:38

turistux rašė:Žinutės nuoroda Tinkladraskis, tau kaip enduristui turetu but patogiau Motorex Offroad. Jie turi maziuka balioneli, kuri galima pildyt is diziojo. As nusipirkau, bet nepatiko, kad skystas tepalas greit nusivalo. Ypac jei lietus ar dulkes. Ir siaip, Afrika ne enduro motociklas. Perejau ant Motorex Adventure. Teste jis prastokai ivertintas. Adventure jau nesipildo i ta maza flakoniuka, kas nedziugina, nes tenka tampytis milzinisko dydzio flakona.

As turiu kelionei nusipirkes maza balioniuka, tik varge ar siais metais teks panaudoti :cry:
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

Grandinės tepalų testas (2020) - Motorradonline.de

Standartinė turistux » 2020-08-05 19:03

TWIN, nesimato prielaidu ir kad kitamet reiktu :(
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

Grandinės tepalų testas (2020) - Motorradonline.de

Standartinė Debesys » 2020-08-17 15:33

daugumos Lietuvoje nėra galimybės nusipirkti...
Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

Grandinės tepalų testas (2020) - Motorradonline.de

Standartinė turistux » 2020-08-18 07:32

Debesys rašė:Žinutės nuoroda daugumos Lietuvoje nėra galimybės nusipirkti...

Gal koks Motoshopas sutiktu atvezt su kitom prekem kai vezasi. Jei turi platintojai. Arba ebay.
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
Tinkladraskis
Site Admin
Pranešimai: 2606
Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
Karma: 1151

Grandinės tepalų testas (2020) - Motorradonline.de

Standartinė Tinkladraskis » 2020-08-18 09:40

Vokietija ne taip toli jeigu norisi išbandyti :)
Vartotojo avataras
TWIN
Pranešimai: 1095
Užsiregistravo: 2016-07-26 15:22
Karma: 260

Grandinės tepalų testas (2020) - Motorradonline.de

Standartinė TWIN » 2020-08-18 15:28

turistux rašė:Žinutės nuoroda TWIN, nesimato prielaidu ir kad kitamet reiktu :(

Teko panaudoti. Bet prastas tepalas manau prie Motorex, labai jau tepaluotas. Pirkau KMoto, IPONE vadinasi, 100 ml - 3,71 eur. O galbut per daug purkstelejau :D Tarp kitko, as visada stengiuosi grandine sutepti kol ji karsta, po vaziavimo, kitai dienai.
Vartotojo avataras
Vytautasg
Pranešimai: 202
Užsiregistravo: 2016-02-16 13:20
Karma: 79

Grandinės tepalų testas (2020) - Motorradonline.de

Standartinė Vytautasg » 2020-08-18 20:12

Caramba naudojau tris sezonus. Mano galva viskas su ja gerai. Nesitaško, ir nelabai limpa purvas. Tik flakonas.500ml.
Jeigu žmogus žmogui žmogus, tai ir žmogus žmogui žmogus.
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

Grandinės tepalų testas (2020) - Motorradonline.de

Standartinė Debesys » 2023-11-06 14:05

radau naujus testus, įdomu, kad "žaidėjai" susikeitė vietomis :) Pvz Castrol nukrito, WD pakilo, o rodos tie patys tepalai
https://www.vergleich.org/kettenspray/
Triumph Tiger 800 ABS 2014m

Grįžti į “Remontas ir techniniai klausimai”

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra