ADAC saugos oro pagalvių liemenių testas

Elektronika, aksesuarai ir kiti priedai motociklui ar motociklininkui.
Vartotojo avataras
Tinkladraskis
Site Admin
Pranešimai: 2606
Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
Karma: 1151

ADAC saugos oro pagalvių liemenių testas

Standartinė Tinkladraskis » 2020-08-01 09:50

airbag-jacken-motorrad-crash-alpinstars-2007_jtqbhb.jpeg


ADAC susidūrimo testuose išbandė naujausios kartos liemenes su oro pagalvėmis, skirtas motociklininkams. Rezultate visos liemenių sistemos veikia, tačiau veiksmingumas priklauso nuo važiavimo greičio.

- Trys skirtingos liemenės testuotos
- Visi produktai suteikia papildomą apsaugą krūtinės ir nugaros srityje
- Padidintas apsaugojimo potencialas visų pirma veikia tik esant greičiui iki 50 km/h

Motociklininkams avarijos dažnai turi žymiai skaudesnes pasekmes nei automobilių vairuotojams. Ypač susiduriant su kitomis transporto priemonėmis automobilių vairuotojai yra geriau apsaugoti dėka stabiliai sukonstruoto keleivių salono ir daugybės saugos oro pagalvių. Tačiau jau gali ir motociklų vairuotojai pasinaudoti saugos oro pagalvių, kurios yra integruotos į liemenes ar striukes, privalumais.

Teste: Motociklininkų liemenės ir striukės su saugos oro pagalvėmis

Liemenių su oro pagalvėmis įvertinimai ADAC.png


Kad patikrintų, kiek efektyvios yra modernios moto aprangos sistemos su saugos oro pagalvėmis, ADAC susidūrimo testuose išbandė tris produktus: Tech-Air Street-e System iš Alpinestars, Smart Jacket iš Dainese ir eVest iš HELD. Rezultatas: visi išbandyti produktai pasiekė įvertinimą „gerai“.





Kaip greitai išsiskleidžia saugos oro pagalvės striukėje/liemenėje?

HELD liemenė ir striukė.png

HELD liemenei reikalinga pritaikyta striukė.

Apranga sveria tarp 1,7 kg (HELD) ir 2,2 kg (Alpinestars). Alpinestars ir Dainese turi po du dujų generatorius, kurie pripučia oro pagalves, o HELD – vieną. Visi produktai prieš pirmą panaudojimą turi būti naudotojo arba pardavėjo aktyvuoti gamintojo tinklapyje. Susidūrimo testo metu esminis buvo intervencijos laikas (trukmė nuo susidūrimo iki pilno oro pagalvių išsiskleidimo), kuris idealiu atveju turėtų būti mažiau nei 120 milisekundžių.

Tokiu atveju apsaugančios oro pagalvių savybės jau yra pilnai aktyvuotos prieš motociklininko kūno atsitrenkimą į automobilį. Testo metu visų gaminių intervencijos laikas sudarė apie 80 milisekundžių.

Dideli skirtumai tarp saugos oro pagalvių sistemų motociklininkams


Alpinestars sistema.png

Alpinestar sistema su 2,2 kg yra sunkiausia tarp palyginamų produktų.

Skirtingų sistemą tvarkymas ir naudojimas skiriasi. Pats naudotojas gali HELD liemenę po oro pagalvių išsiskleidimo atstatyti į pradinę būseną. Su Dainese ir Alpinestars produktais tam reikėtų kreiptis pas prekybininką arba gamintoją. Dar vienas skirtumas: tik Dainese liemenę galima naudoti po arba ant turimos moto aprangos, pvz.: su turime odine moto apranga, o HELD ir Alpinestars reikalingos jų pačių gamybos pritaikytos striukės.

Pagerinta technologija


Nuo motociklo kontakto su automobiliu iki saugos oro pagalvių išsiskleidimo praeina tik 80 milisekundžių.

Dar 2013 metais ADAC išbandė pirmą elektroninę saugos oro pagalvių liemenę iš Dainese. Tuokart oro pagalvių paleidimo sensoriai buvo sumontuoti automobilyje ir papildomi komponentai ant motociklo turėjo būti įrengti. Taigi švarkas veikė tik su atitinkamai paruoštu motociklu. Visos dabar išbandytos striukės turi nuosavą į produktą integruotą sensoriką ir gali veikti nepriklausomai nuo naudojamo motociklo.

ADAC rekomendacijos saugos oro pagalvių sistemų gamintojams

- Kasdienis pasiruošimas Aprangos su saugos oro pagalvėmis naudojimui turėtų būti kiek įmanoma paprastesnis. Vienkartinis aiškiai matomo indikatoriaus patikrinimas turėtų būti pakankamas.

- Naudojimosi instrukcijos turėtų būti aiškiai suformuluotos ir suprantamos.

- Saugos oro pagalvių uždengimo zona turėtų būti didesnė ir oro pagalvės turėtų pasiekti apykaklės zoną kad apsaugotų kaklo slankstelius geriau stabilizuodamos šalmą.

- Pageidautina būtų skirti daugiau dėmesio krūtinės zonai, nes čia remiantis ADAC avarijų tyrimais yra didesnis apsaugos poreikis.

- Elemento veikimo laikas su vienu pakrovimu turėtų būti prailgintas.

- Intervencijos laikas galėtų susidūrimų metu dar labiau būti sutrumpintas, kai papildomai prie drabužiuose esamų sensorių dar būtų sumontuojami sensoriai ant transporto priemonės (pvz.: priekinė motociko šakė), kurie leistų anksčiau atpažinti susidūrimą. Rekomenduojamas laikas 40 – 50 milisekundžių.

Motociklinių saugos oro pagalvių striukės: rekomendacijos motociklininkams


- Išsiaškinti savo poreikį: mieliau liemenę su saugos oro pagalvėmis ant turimos moto aprangos ar liemenę po naujai įsigyjama moto apranga?

- Gamintojai dažniausiai kartu su oro pagalvių liemene numato papildomą apsaugą su tvirtais protektoriais. Geriausia pasitarti su prekybininku, su kokiomis apsaugomis būtų logiška kombinuoti?

- Kiek tai įmanoma, iš pradžių internete susirasti dominančio produkto liemenės naudojimo instrukciją ir ją išanalizuoti. Turint šias žinias galima užduoti aktualius klausimus pardavėjui prieš perkant produktą.

- Atlikti kruopštų bandomąjį važiavimą su liemene ir tinkama striuke. Čia ypač atkreipti dėmesį į judėjimo laisvą ir drabužio svorį.

- Priklausomai nuo gamintojo nurodymų: produktą ir naudotoją užregistruoti ir sistemoje aktyvuoti. Jeigu įmanoma, instaliuoti savo telefone ar planšetėje tinkamą programėlę.

- Nepamiršti reguliaraus ir laiku elemento pakrovimo arba pasiimti su savimi išorinę bateriją (ang. Powerbank) pakrovimui pakeliui. Nekrauti važiuojant motociklu!


Bandymo vykdymas ir rezultatai


Pagrindinis bandymo dėmesys buvo išsiaškinti skirtų saugos oro pagalvių sistemų intervencijos laikus. Vykdant pilnos apimties susidūrimo bandymą, kai motociklas su ant jo pasodintu testiniu manekenu 50km/h greičiu atsitrenkia į lengvojo automobilio šoną, matuojamas laikas tarp pirmo transporto priemonių susilietimo ir pilno saugos oro pagalvių išsiskleidimo momento.

Šiuo atveju svarbu, kad pilna apsauga būtų garantuota dar prieš manekeno kūnui paliečiant automobilį, taigi greičiau nei 120 milisekundžių po pirminio transporto priemonių kontakto.

ADAC avarijų tyrimų įvertinimas rodo, kad daugiau 60% motociklų avarijų dalyvauja kitos transporto priemonės. Pusė šių nelaimingų atsitikimų įvyksta dėl neteisingų automobilių vairuotojų veiksmų. Dažniausiai pasitaikanti klaida: pirmenybės taisyklės nesilaikymas.
Šios aprangos apsauginės savybės veikia greičiuose iki ~50 km/h, todėl buvo pasirinkta gyvenvietėse nutinkančių avarijų konsteliaciją.

ADAC susidūrimo testo konsteliacija

- Bazuojamasi pagal ISO 13232
- Klasifikacija 313
- Motociklo greitis: 50 km/h
- Automobilio greitis: 0 km/h
- Susidūrimo kampas: 90°
- Persidengimas: 100%
- Motociklas: Suzuki Bandit GSF 600
- Matavimo duomenys: motociklo greitis, optinis intervencijos laiko įvertinimas (Video įrašo analizė)

Trys susidūrimų testai buvo nufilmuoti aukšto filmavimo dažnio kameromis (1000 kadrų per sekundę).
Įvertinimas pradedamas nuo pirmo transporto priemonių prisilietimo vienos milisekundės žingsniais.
Motociklas buvo sumontuotas ant specialių rogių konstrukcijos ir įgreitintas iki 50 km/h. Keli metrai iki susidūrimo taško ADAC sukurta konstrukcija sustabdoma ir motociklas paskutinius metrus važiavo pats.

Pasirinkimo kriterijai

Buvo pasirinktos motociklinės saugos oro pagalvių sistemos, kurios naudojamos viešajame eisme kartu su suderinamomis tekstilinėmis moto striukėmis. Iš kiekvieno gamintojo buvo pasirinkta po vieną sistemą. Šiam momentui yra produktų ir iš kitų tiekėjų ir iš dalies jau pranešta apie būsimus naujus produktus.

Motociklo tipas Suzuki Bandit GSF 600 buvo pasirinkta kaip vidutiniškas ir plačiai paplitęs modelis. Kaip antrasis avarijos dalyvis pasirinktas betkoks lengvasis automobilis iš aukštesnės vidutinės klasės. Visiems bandymams buvo naudojamas identiškas modelis.

Testavimo kriterijai

Buvo surinkti šie duomenys:
- Saugos oro pagalvių intervencijos laikai
- Moto aprangos svoriai
- Veiksmingas saugos oro pagalvių plotas (išleidus orą ir išklojus)
- Nešiojimo komfortas/svoris
- Pasiruošimas/Naudojimas/Apribojimai
- Paruošimas naudojimui ir pajungimas prie sistemos

Šaltinis: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/t ... ag-westen/


Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

ADAC saugos oro pagalvių liemenių testas

Standartinė Debesys » 2021-01-08 12:24

paskaičiau, kad Gelažninkas virto ir suveikė saugos liemenė, tai pasidomėjau, kokios ten tos liemenės. Kaip suprantu, naudoja Helite liemenes
Kokios nuomonės apie tokias https://en.helite.com/products/turtle2- ... otorcycle/ ? Svarstau ar neturėtų atsirasti komplekte prie aprangos, tik kaina truputį kandžiojasi. Latvijoje ~650Eur, Lenkijoje ~590Eur. Balionėlis ~23-25Eur
Radau tokius artimiausius pardavėjus:
Latvija: http://airbagvest.lv/ru/catalogue/%D0%9 ... nology.htm
Lenkija: http://sklep.motomoto.pl/ODZIEZ-Z-PODUS ... tle-2.html
Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vidmantas
Pranešimai: 227
Užsiregistravo: 2015-11-04 20:31
Karma: 125

ADAC saugos oro pagalvių liemenių testas

Standartinė Vidmantas » 2021-01-08 16:20

Prašom Arūno komentarai: https://fb.watch/2U8CxIiJ7q/
Visgi Alpinestars matau
Gargždų motokroso klubas
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

ADAC saugos oro pagalvių liemenių testas

Standartinė Debesys » 2021-01-08 18:49

Vidmantas rašė:Prašom Arūno komentarai: https://fb.watch/2U8CxIiJ7q/
Visgi Alpinestars matau

Jo, čia Alpinestars, kitokia
Triumph Tiger 800 ABS 2014m

Grįžti į “Papildoma įranga”

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra