Stabdžių kaladėlių keitimas
Parašytas: 2016-05-06 21:34
Motociklo modelis Yamaha FZS600 99'
Jau praeitais metais planavau pasikeisti priekinių stabdžių kaladėles. Sezono pabaigoje nepavyko, tad prieš šio sezono pradžią reikia tai atlikti.
Jei yra tinkami įrankiai ir noro - tai galima atlikti ir pačiam.
Ar reikia keisti - čia sprendžiate patys. Vieni važiuoja iki kol matosi metalas, kiti palieka kelis milimetrus. Man jos jau pradėjo cypti ir šiaip liko nedaug "mėsos".
Atsukam ir nuimam suportą. Ištraukiam kaištukus ir kaladėles laikantį kaištį.
Reikia prilaikyti detales, nes ta žalvarinė šauna į viršų, o kaladėlės iškrenta žemyn. Na bet toli nenušauna, galima susirankioti jei taip nutinka.
Kaladėlės tikrai susidėvėjusios.
Apvalome visus nešvarumus apie suporto cilindriukus.
Juos suspaudžiame iki galo. Galima palikti apie 1 mm išsikišus. Esmė ta, kad naujų kaladėlių "mėsos" žymiai daugiau ir jei nesuspausite cilindriukų - neuždėsite suporto atgal į vietą. Neliks diskui vietos.
Ką dar reikia atsiminti - jei prieš taip keitėte ar papildėte stabdžių skystį, tai ko gero nebuvo įvertinta, kad dėl susidėvėjusių kaladėlių padidėjo skysčio užimamas tūris. Suspaudžiant cilindriukus stabdžių skystis bėga atgal į rezervuarą ir jei jis jau buvo apypilnis - gali tekti nusiurbti perteklių.
Aš praeitais metais keičiau skystį ir papildžiau iki normos ribos. O dabar skysčio per daug tapo. Teko nusiurbti apie 30 ml. stabdžių skysčio.
Suspausti cilindriukus man užteko po vieną palengva. Vaikšto normaliai. Jei nespaudžiu per daug staigiai tai kiti lieka savo vietose ir nereikia jų prilaikyti.
Palyginimui senos ir naujos kaladėlės
Išvalome detales ir paruošiame sudėjimui atgal į vietą.
Sudedame ir užveržiame suportą iki reikiamos jėgos (pagal žinyną). Tada darbus atliekame su kita puse.
Reikia nepadaryti klaidos ir neišimti kaladėlių iš abiejų pusių iškart. Kas gali nutikti - spaudžiant cilindriukus vienam suporte, kitame jie išsiplės ir jei vienas kuris judės geriau nei kiti - gali ir iškristi. Galima įdėti kaladę tam kad taip neįvyktų.
Nuimam suportą, iškimam kaištukus (vielikės), išimam skersinį kaištį.
Išvalom, pakeičiam kaladėles.
Svarbu!
Kai sudedate kalades ir suveržiate suportus į savo vietą. Būtinai reikia paspausti stabdžių svirtelę, kad kaladėlės atsistotų į savo darbinę padėtį. Gali tekti paspausti 2-4 kartus kol pradėsite jausti, kad veikia stabdžiai.
Niekada nepradėkite važiuoti neįsitikinę, kad turite veikiančius stabdžius po remonto. Galite nesustabdyti laiku ir atsitrenkti.
Jau praeitais metais planavau pasikeisti priekinių stabdžių kaladėles. Sezono pabaigoje nepavyko, tad prieš šio sezono pradžią reikia tai atlikti.
Jei yra tinkami įrankiai ir noro - tai galima atlikti ir pačiam.
Ar reikia keisti - čia sprendžiate patys. Vieni važiuoja iki kol matosi metalas, kiti palieka kelis milimetrus. Man jos jau pradėjo cypti ir šiaip liko nedaug "mėsos".
Atsukam ir nuimam suportą. Ištraukiam kaištukus ir kaladėles laikantį kaištį.
Reikia prilaikyti detales, nes ta žalvarinė šauna į viršų, o kaladėlės iškrenta žemyn. Na bet toli nenušauna, galima susirankioti jei taip nutinka.
Kaladėlės tikrai susidėvėjusios.
Apvalome visus nešvarumus apie suporto cilindriukus.
Juos suspaudžiame iki galo. Galima palikti apie 1 mm išsikišus. Esmė ta, kad naujų kaladėlių "mėsos" žymiai daugiau ir jei nesuspausite cilindriukų - neuždėsite suporto atgal į vietą. Neliks diskui vietos.
Ką dar reikia atsiminti - jei prieš taip keitėte ar papildėte stabdžių skystį, tai ko gero nebuvo įvertinta, kad dėl susidėvėjusių kaladėlių padidėjo skysčio užimamas tūris. Suspaudžiant cilindriukus stabdžių skystis bėga atgal į rezervuarą ir jei jis jau buvo apypilnis - gali tekti nusiurbti perteklių.
Aš praeitais metais keičiau skystį ir papildžiau iki normos ribos. O dabar skysčio per daug tapo. Teko nusiurbti apie 30 ml. stabdžių skysčio.
Suspausti cilindriukus man užteko po vieną palengva. Vaikšto normaliai. Jei nespaudžiu per daug staigiai tai kiti lieka savo vietose ir nereikia jų prilaikyti.
Palyginimui senos ir naujos kaladėlės
Išvalome detales ir paruošiame sudėjimui atgal į vietą.
Sudedame ir užveržiame suportą iki reikiamos jėgos (pagal žinyną). Tada darbus atliekame su kita puse.
Reikia nepadaryti klaidos ir neišimti kaladėlių iš abiejų pusių iškart. Kas gali nutikti - spaudžiant cilindriukus vienam suporte, kitame jie išsiplės ir jei vienas kuris judės geriau nei kiti - gali ir iškristi. Galima įdėti kaladę tam kad taip neįvyktų.
Nuimam suportą, iškimam kaištukus (vielikės), išimam skersinį kaištį.
Išvalom, pakeičiam kaladėles.
Svarbu!
Kai sudedate kalades ir suveržiate suportus į savo vietą. Būtinai reikia paspausti stabdžių svirtelę, kad kaladėlės atsistotų į savo darbinę padėtį. Gali tekti paspausti 2-4 kartus kol pradėsite jausti, kad veikia stabdžiai.
Niekada nepradėkite važiuoti neįsitikinę, kad turite veikiančius stabdžius po remonto. Galite nesustabdyti laiku ir atsitrenkti.