Pagaliau atsirado minutėlė aprašyti mūsų progresą ir įspūdžius
Nuo pat pradžių... kelionę turėjome pradėti startu pro Anykščius (vienaip ar kitaip) Bet, kadangi 2 ekipažai yra ne iš Vilniaus, buvo susitarta susitikti vienoje iš Ukmergės degalinių. Su Giederium (Okuma) išvažiavome iš Vilniaus pagal planą - 9 ryto, ir vietoje buvome ties 10. Pakeliui matėme besiburiuojančius kolegas prie Avižienių "susirinkimo taško", o Ukmergės sutartoje vietoje sutikome dar 2 gerai puikiai žinomus žmonės - padiskutavome apie aplinką, reikalus, puikius orus ir t.t.. Prie 'starto' minčių ir niuansų pridėsiu tai, kad išvažiuojant iš garažo pilnai neužrakinau krepšių - vienas jų atsidarė po pirmo posūkio. Gerai, kad iškart pastebėjau ir kad daiktai buvo pakišti po elastiniais dirželiais, tad nieko nepamečiau. Papildomai - iki Ukmergės važiavome - oj kokia gėda, baisu - magistrale. Buvau tikras, jog gera startinė nuotaika tikrai nugalės monotonija, bet pasigailėjau šito sprendimo jau po 30 pirmų km. Keliauti tokiais keliais, mano jaunieji turistautojai, yra labai prasta mintis
Grįžtant prie faktinės kelionės, Saulius (Katys) ir Mantas taipogi atvyko kaip ir buvo suplanuota. Vėliau, 174 keliu, pro Tautėnus ir Raguvą, pasiekėme Panevėžį. Iš ten, pro Žalią Girią, atvykome trumpam sustojimui į Biržus. Čia tikėjausi praeiti atnaujintu Širventos ežero tiltu (jis yra renovuojamas jau metus), tačiau šitas įdomumo taškas vis dar yra uždarytas
"Bananos" (Kirkilų apžvalgos bokšto) netikrinome, bet jo privažiavimas turėtu būti senai asfaltuotas ir pravažinėtas, paruošas patogiau motobrolių lankymui.
Sumoje, Latviją pasiekiame žymiai anksčiau nei planavau. Palikome motociklus prie keltų terminalo įvažiavimo, check-in'o šone. Apėjome Rygos centrą (centrinį parką, laisvės aikštę, pylies g. analogus), pasimaivėme prieš objektyvus. Po pietų buvome sėkmingai priimti į keltą. Kartu su mumis čia atvyko ekipažai iš Norvegijos ir Baltarusijos, pakalbinti paskutinius buvo, tiesiog, pareiga. Pasirodo, dideliu HD pora važiuoja į Nordkapp'ą, dėl varnelės, o pakeliui yra kažkoks didelis HD susivažiavimas. Vieni kitiems palinkėjome ir sėkmes, ir, svarbiausia - gerų orų
Po man puikiai žinomų mažesnių DFDS keltų, Tallink "Romantika" pasirodė tikru didžiuliu kruiziniu laivu. Čia pat pasidarbavo Giedriaus šeiminio gyvenimo patirtis ir praktika - sąlyginai nebrangiai vakarui, SPA zonoje rezervavome sauną (visa kainuoja 34 eur valandai). Jeigu atsibodo kaitintis - yra džakuzis. Prieš šitas "procedūras" paruošėme miegojimo vietas kajuteje, apėjome visą laivą, susipažinome su paslaugomis ir jų specifiką.
Iš pastebėjimų: alaus kaina - 6 eurai, pigiausias savitarnos restoranas - 2,20 eur / 100 g bet kokio maisto. Yra supermarketas. Kažkas panašaus į "MAXIMA XX", gal šiek tiek mažesnis. Skadrinė alaus jame kainuoja ~2,5 eur. Galima rasti ir labai sveikų produktų, ir visokio fastfoodo su užkandžiais. LABAI daug alkoholio, švedai jį pirko urmu, krovė į vežimėlius, blokais (antrą dieną supratau kodėl). Asortimentas neblogas. Parduotuvėje nupirkto alkoholio baruose gerti negalima, tačiau kai kurie staliukai yra tokie tolimi nuo personalo, kad jie nelabai ką kontroliuoja. Užsakiau pigiausią vidinę kajutę, apart knarkimo simfonijos, viskas buvo labai patogu ir stebėtinai erdvu. Nedidelis televizorius turėjo priekinės laivo kameros "kanalą" - buvo ganėtinai naudinga, matėme ar dar einame Rygos įlanka, arba jau pasiekėme Baltijos Jūra. Naktį kažkiek siūbavo, tačiau orai pasitaikė labai taikūs.
Po vakarinių vandens atrakcijų, kitą dieną atsibudome "automatu", maždaug 7 ryto. Išėję į išorinį denį pastebėjome, jog saulė visiškai nešildo (nors yra gan aukštai). Pasišildėme kava ir arbata. Likus 100km iki Stockholmo mūsų laivas įplaukė į tankų salyną. Maždaug čia ir gavome "sveikinimų" sms'mus - telefonai persijungė į Skandinavišką laiką. Supratome kodėl taip šalta - atsikėlėme ne 7, o 6. Šilumos reikėjo dar palaukti... tuo tarpu buvo ganėtinai juokinga stebėti žavius bundančių švedų siluetus, dažnas iš kurių vienoje rankoje laikė cigaretę, kitoje - lengvai drebėdavo mineralinio buteliukas.
Maždaug 08:30, įplaukus gyliau į Švedijos vandenys susidūrėme su rimtu kruizinių laivų ir keltų eismu. "Romantika" ėjo paskui 2 didelius laivus, prasilenkėme kaip minimum su 4 analogais. Vienas iš jų buvo didelis Italijoje registruotas "Costa Magica", kuriam nepavyko pasislėpti net ir už rimtesnės salos
Prifotografavome kalną salų: didelė dalis yra labai mažos, tačiau kiekviena su savo namuku, išdidžiai besimaskatojančiu Švedišku vimpilu, mini prieplauka ir net 'vandens garažu'. Didesnės salos apgyvendintos tankiau, ant uolų pastatyti 2-3 aukštų rūmai, arčiau vandens - pavėsinės, staliukai, griliai. Labai gražu ir jauku... gyvena, va, žmonės...
Į savo destinacijos tašką "Romantika" atvyko laiku, iš jos pajudėjome tiesiai prie įdomumo taškų - Bjurgarden rajone. Pagrindiniais tikslais buvo Švedijos sostinės vizitinė kortelė - "Vasa" laivo muziejus, taip pat čia esančios senovinės siauros autentiškos gatvelės. Pirma vieta buvo perpildyta turistais, bet tai nesutrukdė susipažinti su viena žinomiausių šlies istorijos dalių. Ekspozicija labai patogi, viskas erdvu ir paprasta. Pats laivas yra tikrai įspūdingas, akivaizdžiai paaiškinta kiek jo pakilimas ir konservacija kainavo laiko, pastangų, noro ir pinigų.
TripAdviserio rekomenduotos gatvelės irgi pradžiugino - ryšku, jauku, aiškiai jaučiasi unikali miesto aplinka. Pagal Giedriaus rekomendaciją su Mantu aplankėme čia pat esantį "Junibacken'ą" - tokį neįprastą Astred Lindgren vaikų muziejų ir atrakcioną, kuris priminė nemažai senai pamirštų pasakų personažų. Tuo pačiu metu jame vyko nedidelis Pėpės Ilga-kojinės spektaklis. Tarp pulko mamų su mažais vaikais su Mantu pasijutome "ne savo lėkštėje" tačiau auditorija sudarė labai įvairaus amžiaus žmonės, todėl lankyti vieta tikrai nebuvo gėda. Kaina gan didelė - 17,50 eur, bet (su spektakliu) ji to tikrai verta. Ypač tiems, kas praleido savo vaikystės dalį apkabinęs Lindgren knygas arba žiūrėdamas jų rusiškas animacines interpretacijas.
Per pietus 'įsicheckininome' aparthotelyje, palikome visus daiktus ir nupėdinome atgal į senamiestį gražiais panoraminiais tiltais, parkais, uolom ir kitokiais vaizdingais takeliais.
Stockholmas yra ypatingo grožio miestas - senamiestis tiesiog didžiulis, su šimtais paslėptų unikalių kiemelių, siauromis jaukiomis gatvėmis, ryškiais ir visiškai skirtingais pastatų fasadais. Rūmų ant rūmų, šalia rūmų. Kokios krantinės, kiek visokio judesio. Koks geležinkelis! Gyvenimas - verda. Labai gaila, kad miestui turime tik vieną pilną dieną, čia norėtųsi praleisti bent 3. Tad teko pabėgioti, paskubėti.
Asmeniškai dedu šitam miestui didelį riebų pliusą. Sužavėjo. Kalbant apie kainas - viskas teisingai, kaip ir minėta: parduotuvėje jos yra trečdaliu didesnės, baruose alus nuo 6 iki 10 eur. Fast foodas siūlomas lietuviškom kainom, pvz - dešrainis kainuoja iki 3 eur, gražus patiekalas nuo 8 ar 10. Gerai pavalgyti galima už 20. Nakvynių kainos, lygtais, irgi nesikandžioja. Turint progą - galima arba atskristi, arba, kaip mes - atvykti keltu ir Rygos. Tallink kelionės kainos yra ganėtinai liberalios.
Atskirą pastraipą norėčiau skirti čia parduodamam alui. Stipriausios jos versijos yra 3,5 laipsnio. Skonis - panašus, tarsi paimta ir pripilta trečdalis vandens. Panašu, jog Švedai nusprendė vertinti alų alkoholiniu kokteiliu. Todėl jis čia, trumpai tariant, keistas. Būtent dėl to jie ir perka blokus kruziniuose laivuose. Kaina ta pati, bet "importinis" yra, tarsi, tikras.
...Rytoj laukia ilgas 860 km kelias nuo Baltijos iki Šiaurės jūros, tikriausiai gausime visų įmanomų Skandinavijos patirčių - bandysime pastebėti ir įamžinti gyvūnija, įvairius orus ir kelius. Iki susirašymo ir kito regiono krašto.