2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Kelionės, kelionių aprašymai.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-01 08:16

Sveiki visi (ir vėl),

Galų-gale atėjo ilgai laukta išvykimo į vasarinę mega-kelionę valanda. Kaip visada, bendrom jėgom, pasistengsime laikyti forumo auditorija informuotais 'kas gi ten vyksta'. Kas diena bandysime kelti įspūdžus, nuotraukas, nuotykių aprašymus.

Komanda:
Decoy (Aleksej) - Kawasaki GTR1400
Okuma (Giedrius) - Honda XL1000V
Katys (Saulius) - Triumph Tiger Explorer XR1200
Mantas (Mantas) - Yamaha FZS 1000

Kelionės plano lentelė (tiksliausias tabas "days", kalkuliatoriai - "2019 summary"): https://www.dropbox.com/s/69mqqmgwyckow ... 1.ods?dl=0

Kelionės tikslai - rekreacinis ratukas po Norvegija su keltais iš Rygos į Stockholmą, susipažinimas su vietine kultūra, ypatingai - gamta ir aplinka, žinomiausių vietų lankymas ir keli rimti žygiai į kalnus. Papildomas sub-tikslas - kažkaip, grįžti su ne visai tuščiomis piniginėmis :D

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Šiandien mūsų laukia ramus keliukas iki Rygos, 16 30 turėtume būti 'įkrauti' į keltą, plauksime į Švedijos sostinę.

DayOne Tracking: https://glympse.com/06BT-W91S


Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė turistux » 2019-06-01 08:31

Neperkant maisto kavinėse, nekažką ten piniginės tuštės. Kuro ten motociklas ima labai mažai. Nakvynės namuko kaina dalinasi ant keturių - papigiai. Maistas pardėj apie 2X brangesnis - kažkiek savo verta turėt, bet ne katastrofa ir apsipirkt.
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
Plasnart
Pranešimai: 851
Užsiregistravo: 2015-10-22 08:30
Karma: 935

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Plasnart » 2019-06-01 09:20

Nors buvau jau 3 kartus ir paskutinis buvo prie +4 su lietum ir su audra prie Atlanto kelio tilto, bet vistiek dar noriu...

Gero kelio ir visiems nepakartojamų įspūdžių. Norvegija negali nežavėti...
HONDA CRF1000
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-03 02:13

Pagaliau atsirado minutėlė aprašyti mūsų progresą ir įspūdžius 8-)

Nuo pat pradžių... kelionę turėjome pradėti startu pro Anykščius (vienaip ar kitaip) Bet, kadangi 2 ekipažai yra ne iš Vilniaus, buvo susitarta susitikti vienoje iš Ukmergės degalinių. Su Giederium (Okuma) išvažiavome iš Vilniaus pagal planą - 9 ryto, ir vietoje buvome ties 10. Pakeliui matėme besiburiuojančius kolegas prie Avižienių "susirinkimo taško", o Ukmergės sutartoje vietoje sutikome dar 2 gerai puikiai žinomus žmonės - padiskutavome apie aplinką, reikalus, puikius orus ir t.t.. Prie 'starto' minčių ir niuansų pridėsiu tai, kad išvažiuojant iš garažo pilnai neužrakinau krepšių - vienas jų atsidarė po pirmo posūkio. Gerai, kad iškart pastebėjau ir kad daiktai buvo pakišti po elastiniais dirželiais, tad nieko nepamečiau. Papildomai - iki Ukmergės važiavome - oj kokia gėda, baisu - magistrale. Buvau tikras, jog gera startinė nuotaika tikrai nugalės monotonija, bet pasigailėjau šito sprendimo jau po 30 pirmų km. Keliauti tokiais keliais, mano jaunieji turistautojai, yra labai prasta mintis :?

Grįžtant prie faktinės kelionės, Saulius (Katys) ir Mantas taipogi atvyko kaip ir buvo suplanuota. Vėliau, 174 keliu, pro Tautėnus ir Raguvą, pasiekėme Panevėžį. Iš ten, pro Žalią Girią, atvykome trumpam sustojimui į Biržus. Čia tikėjausi praeiti atnaujintu Širventos ežero tiltu (jis yra renovuojamas jau metus), tačiau šitas įdomumo taškas vis dar yra uždarytas :( "Bananos" (Kirkilų apžvalgos bokšto) netikrinome, bet jo privažiavimas turėtu būti senai asfaltuotas ir pravažinėtas, paruošas patogiau motobrolių lankymui.

Sumoje, Latviją pasiekiame žymiai anksčiau nei planavau. Palikome motociklus prie keltų terminalo įvažiavimo, check-in'o šone. Apėjome Rygos centrą (centrinį parką, laisvės aikštę, pylies g. analogus), pasimaivėme prieš objektyvus. Po pietų buvome sėkmingai priimti į keltą. Kartu su mumis čia atvyko ekipažai iš Norvegijos ir Baltarusijos, pakalbinti paskutinius buvo, tiesiog, pareiga. Pasirodo, dideliu HD pora važiuoja į Nordkapp'ą, dėl varnelės, o pakeliui yra kažkoks didelis HD susivažiavimas. Vieni kitiems palinkėjome ir sėkmes, ir, svarbiausia - gerų orų :-)

Po man puikiai žinomų mažesnių DFDS keltų, Tallink "Romantika" pasirodė tikru didžiuliu kruiziniu laivu. Čia pat pasidarbavo Giedriaus šeiminio gyvenimo patirtis ir praktika - sąlyginai nebrangiai vakarui, SPA zonoje rezervavome sauną (visa kainuoja 34 eur valandai). Jeigu atsibodo kaitintis - yra džakuzis. Prieš šitas "procedūras" paruošėme miegojimo vietas kajuteje, apėjome visą laivą, susipažinome su paslaugomis ir jų specifiką.

Paveikslėlis

Iš pastebėjimų: alaus kaina - 6 eurai, pigiausias savitarnos restoranas - 2,20 eur / 100 g bet kokio maisto. Yra supermarketas. Kažkas panašaus į "MAXIMA XX", gal šiek tiek mažesnis. Skadrinė alaus jame kainuoja ~2,5 eur. Galima rasti ir labai sveikų produktų, ir visokio fastfoodo su užkandžiais. LABAI daug alkoholio, švedai jį pirko urmu, krovė į vežimėlius, blokais (antrą dieną supratau kodėl). Asortimentas neblogas. Parduotuvėje nupirkto alkoholio baruose gerti negalima, tačiau kai kurie staliukai yra tokie tolimi nuo personalo, kad jie nelabai ką kontroliuoja. Užsakiau pigiausią vidinę kajutę, apart knarkimo simfonijos, viskas buvo labai patogu ir stebėtinai erdvu. Nedidelis televizorius turėjo priekinės laivo kameros "kanalą" - buvo ganėtinai naudinga, matėme ar dar einame Rygos įlanka, arba jau pasiekėme Baltijos Jūra. Naktį kažkiek siūbavo, tačiau orai pasitaikė labai taikūs.

Paveikslėlis

Po vakarinių vandens atrakcijų, kitą dieną atsibudome "automatu", maždaug 7 ryto. Išėję į išorinį denį pastebėjome, jog saulė visiškai nešildo (nors yra gan aukštai). Pasišildėme kava ir arbata. Likus 100km iki Stockholmo mūsų laivas įplaukė į tankų salyną. Maždaug čia ir gavome "sveikinimų" sms'mus - telefonai persijungė į Skandinavišką laiką. Supratome kodėl taip šalta - atsikėlėme ne 7, o 6. Šilumos reikėjo dar palaukti... tuo tarpu buvo ganėtinai juokinga stebėti žavius bundančių švedų siluetus, dažnas iš kurių vienoje rankoje laikė cigaretę, kitoje - lengvai drebėdavo mineralinio buteliukas.

Maždaug 08:30, įplaukus gyliau į Švedijos vandenys susidūrėme su rimtu kruizinių laivų ir keltų eismu. "Romantika" ėjo paskui 2 didelius laivus, prasilenkėme kaip minimum su 4 analogais. Vienas iš jų buvo didelis Italijoje registruotas "Costa Magica", kuriam nepavyko pasislėpti net ir už rimtesnės salos :lol:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Prifotografavome kalną salų: didelė dalis yra labai mažos, tačiau kiekviena su savo namuku, išdidžiai besimaskatojančiu Švedišku vimpilu, mini prieplauka ir net 'vandens garažu'. Didesnės salos apgyvendintos tankiau, ant uolų pastatyti 2-3 aukštų rūmai, arčiau vandens - pavėsinės, staliukai, griliai. Labai gražu ir jauku... gyvena, va, žmonės...

Paveikslėlis

Į savo destinacijos tašką "Romantika" atvyko laiku, iš jos pajudėjome tiesiai prie įdomumo taškų - Bjurgarden rajone. Pagrindiniais tikslais buvo Švedijos sostinės vizitinė kortelė - "Vasa" laivo muziejus, taip pat čia esančios senovinės siauros autentiškos gatvelės. Pirma vieta buvo perpildyta turistais, bet tai nesutrukdė susipažinti su viena žinomiausių šlies istorijos dalių. Ekspozicija labai patogi, viskas erdvu ir paprasta. Pats laivas yra tikrai įspūdingas, akivaizdžiai paaiškinta kiek jo pakilimas ir konservacija kainavo laiko, pastangų, noro ir pinigų.

Paveikslėlis

TripAdviserio rekomenduotos gatvelės irgi pradžiugino - ryšku, jauku, aiškiai jaučiasi unikali miesto aplinka. Pagal Giedriaus rekomendaciją su Mantu aplankėme čia pat esantį "Junibacken'ą" - tokį neįprastą Astred Lindgren vaikų muziejų ir atrakcioną, kuris priminė nemažai senai pamirštų pasakų personažų. Tuo pačiu metu jame vyko nedidelis Pėpės Ilga-kojinės spektaklis. Tarp pulko mamų su mažais vaikais su Mantu pasijutome "ne savo lėkštėje" tačiau auditorija sudarė labai įvairaus amžiaus žmonės, todėl lankyti vieta tikrai nebuvo gėda. Kaina gan didelė - 17,50 eur, bet (su spektakliu) ji to tikrai verta. Ypač tiems, kas praleido savo vaikystės dalį apkabinęs Lindgren knygas arba žiūrėdamas jų rusiškas animacines interpretacijas.

Paveikslėlis

Per pietus 'įsicheckininome' aparthotelyje, palikome visus daiktus ir nupėdinome atgal į senamiestį gražiais panoraminiais tiltais, parkais, uolom ir kitokiais vaizdingais takeliais.

Paveikslėlis

Stockholmas yra ypatingo grožio miestas - senamiestis tiesiog didžiulis, su šimtais paslėptų unikalių kiemelių, siauromis jaukiomis gatvėmis, ryškiais ir visiškai skirtingais pastatų fasadais. Rūmų ant rūmų, šalia rūmų. Kokios krantinės, kiek visokio judesio. Koks geležinkelis! Gyvenimas - verda. Labai gaila, kad miestui turime tik vieną pilną dieną, čia norėtųsi praleisti bent 3. Tad teko pabėgioti, paskubėti.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Asmeniškai dedu šitam miestui didelį riebų pliusą. Sužavėjo. Kalbant apie kainas - viskas teisingai, kaip ir minėta: parduotuvėje jos yra trečdaliu didesnės, baruose alus nuo 6 iki 10 eur. Fast foodas siūlomas lietuviškom kainom, pvz - dešrainis kainuoja iki 3 eur, gražus patiekalas nuo 8 ar 10. Gerai pavalgyti galima už 20. Nakvynių kainos, lygtais, irgi nesikandžioja. Turint progą - galima arba atskristi, arba, kaip mes - atvykti keltu ir Rygos. Tallink kelionės kainos yra ganėtinai liberalios.

Paveikslėlis

Atskirą pastraipą norėčiau skirti čia parduodamam alui. Stipriausios jos versijos yra 3,5 laipsnio. Skonis - panašus, tarsi paimta ir pripilta trečdalis vandens. Panašu, jog Švedai nusprendė vertinti alų alkoholiniu kokteiliu. Todėl jis čia, trumpai tariant, keistas. Būtent dėl to jie ir perka blokus kruziniuose laivuose. Kaina ta pati, bet "importinis" yra, tarsi, tikras.

...Rytoj laukia ilgas 860 km kelias nuo Baltijos iki Šiaurės jūros, tikriausiai gausime visų įmanomų Skandinavijos patirčių - bandysime pastebėti ir įamžinti gyvūnija, įvairius orus ir kelius. Iki susirašymo ir kito regiono krašto.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
mindsu
Pranešimai: 12
Užsiregistravo: 2018-02-14 11:45
Karma: 18

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė mindsu » 2019-06-03 10:59

Fainas pasakojimas, nepamiršk atnaujint savo lokacijos, gerų nuotykių!
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-04 02:06

Nauja diena. Tolimas kelias. Stebuklai.

Labai paprasta diena - viskas pagal planą: anksti atsikėlėme, anksti papusryčiavome, uždėjome krepšius ir kelionen! Išsivadavus iš pirmadieninio Stocholmo trafiko, pirmas 100km vedė keistomis Švediškomis magistralėmis. Faktiškai tokią sudaro 3 eismo juostos, dvi į skirtingas pusės, o vidurinė - kaip zebras Tai ji praplatina tavo eismo zona, tai - priešingos pusės. Abi eismo kryptis yra atskirtos sienele, išvažiuoti iš savo pusės yra neįmanoma. Gaunasi labai protingas ir efektyvus eismo reguliavimas: kol viskas susiaurėja - niekas negali nieko lenkti ir skubėti, greitį diktuoja sunkus transportas (~90). Kai tik 'ateina' praplatėjimas - greitesni lenkia, lėtesni lieka gale. Po susiaurėjimo - vėl visi važiuoja lėčiau, nes atsiremia į eilinę lėtesnę TP. Motociklas taipogi niekur nepralenda, tenka važiuoti sraute.

Kelis kartus nusukinėjome nuo magistralės į puikiai asfaltuotus kaimo 'šunkelius'. Švedijoje jie yra puikios kokybės, bet pasitaiko nemažai akmenukų. Problema tame, kad kelias siauras, dėl to net nėra vidurinės linijos. Visi gali važiuoti taip, kaip jiems patinka. Taip yra labai prastas matomumas - labai sunku atspėti kada iš už staigaus posūkio į krūmus išlis automobilis, traktorius ar kokia nors karvė. Laimes eismo čia beveik nėra. Per 50-70 suminius km prasilenkėme su kokiomis penkiomis kitomis transporto priemonėmis. Kalba eina apie atkarpas tarp Gavle ir Rimbo.

Vėliau, ilgiausiai važiavome ganėtinai standartiniu greitkeliu - nuo Ljusdal, per Sveg, Hede ir iki pat Norvegijos sienos. Visa atkarpa yra labai vaizdinga - šalia kelio pastoviai matosi ežerai, upės, pelkės. Labai gražus skirtingi miškai. Daug kur remontuoja kelius, dažniausiai eismas reguliuojamas mobiliais šviesoforais, bet pasitaiko ir 'palydos' automobilis, kuris praveda tai vieną, tai kitą srauto dalį. Veiksmas atima daug laiko, o laikina danga iš smėlio ir skaldos - negailestingai naikina nervų ląsteles.

Pakeliui pasitaikė faunos - prieš pat mane prašokdavo tai zuikis, tai voverė, tačiau per 500km nepastebėjau nei vieno briedžio ar elnio. Situacija pasikeitė vos kirtus Norvegijos sieną - elnių čia radom šimtus. Visi smalsūs, trinasi prie kelio. Neaišku ką čia daro, neaišku kur keliauja. Panašu, kad tai neaišku ir jiems patiems - kryptis jie keičia 5 kartus per sekundę. Pradžioje susitikimai atrodė pavojingai, vėliau - akys priprato ir iškart pastebėdavo net už besislepiančius už tolimesnių medžių/krūmų.

1.jpg


Beje, netyčia atrastas FV705 kelias, pasirodo, yra labai ir labai įspūdingas - veda ir apsnigtomis kalnų viršūnėmis, ir azartiškai vingiuoja, klojas aplink ežerus, upes. Kas kelis kilometrus pristato vis naują kas kartą dar įdomesnę panoramą.

2.jpg


3.jpg


4.jpg


Apibendrinant ir reziumuojant, 860km kelio pradžia buvo sunkoka, tačiau aplinka privertė pamiršti apie tokio atstumo važiavimo sudėtingumą. Labai patiko atkarpų įvairovę, pastoviai besikeičianti flora ir fauna. Stebuklingai pavyko išvengti lietaus. Kažkiek lašų, be abejo, gavome, tačiau žymiai dažniau pavykdavo sausai važiuoti šlapių asfaltų ir stebėti veikiančius kitomis kryptimis važiuojančių automobilių valytuvus.

Rytoj keliausime iš Trondheimo į Alesundą. Laukia 3 maži keltai, įdomiausia ar pavyks sėkmingai ir sausai pravažiuoti "Atlanterhavsveien" keliu, arba busime paskandinti Norvegų jūros druskoje ;-)

Visai pamiršau paminėti, kad vidurnaktį čia maždaug taip, kaip Vilniuje 5-tą ryto: "Šviesu, vėsu, bet dar saulės nesimato".

5.jpg


p.s. kažkokie bugai su paveiksliukais, pridedu kaip attachmentus.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-05 01:20

Prima laisvo klajojimo po Norvegiją diena.

Nors keliautojus bandė gąsdinti tai dangus - tolimais juodais debesimis, tai staiga prasidentantys visiškai šlapi keliai, tai kita kryptimi važiuojančių automobilių valytuvų mojavimai, panašu, kad vis dar esame orų dievų malonėje.

Chronologiniai dienos pastebėjimai:

Pripratę prie savo greičio ribojimo taisyklių (90 km/h užmiestis) - smagiai ir legaliai vairuoti Norvegijoje yra praktiškai neįmanoma. Čia užmiesčio greitis yra iki 80km/h, esant bent vienai sankryžai (vaizdžiai kalbant) - iškart 70, dviems - 60, bet kokiam šiek tiek sudėtingesniam infrastruktūros mazgui - iškart 50. Vietiniai laikosi taisyklių taip, tarsi automobilyje vežioja draugą policininką ir/ar už 2-3 km greičio neatitikimą juos tuoj pat pakars. Patirtis rodo tą, kad lenkti juos patogiausia kai baigiasi koks nors 50km/h apribojimas ir jie vos-vos pradeda greitėti iki 80. Greitai lenkdamas tuo momentu jie nejaučia, kad vyksta kažkoks pažeidimas, o šiek tiek atitrūkus galima važiuoti bent 90 ar 100. Policijos nėra, radarai - irgi retenybė.

Praktiškai visos degalinės yra automatinės, praktiškai visi tinklai rezervuoja stambias sumas ir grąžina per pusdienį. Todėl, reikia turėti daug "buferinių" pinigų. Papildai baką 3 kartus po 20 eur - trumpam gali netekti iki 500 eur, tad čia reikia būti atsargiam.

Išbandėme 3 skirtingus keltus - viskas paprasta, efektyvu ir labai greita: prieplaukoje visada skelbiamas grafikas (jeigu didesnė - yra elektroninis skydas, kuris nurodo sakančio laivo atvykimo laiką ir išvykimo kryptį. Bilietai perkami vietoje, darbuotojas apeina visas transporto priemones, mokėti galima ir grynais, ir kortele. Visi puikiai kalba angliškai.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Net paprasčiausi poilsiui skirti sustojimai iš serijos "in the middle on nowhere" yra aprūpinti tvarkingiausiai tualetais su karštu vandeniu, popieriniais rankšluosčiais. Valyti - tarsi pieš valandą, viskas svečiai, puikiai kvepia.

Iš lankytų vietų labiausiai patiko "Atlanterhavstunnelen". Net nekalbant apie tai, kad šitas, nepilnų 6km tunelis yra vienas giliausių pasaulyje (žemiausias taškas ties -250m) ir besileidžiant/bekylant - labai juokingai atrodo tavo atžvilgių kreivos evakuacijas durys ir kiti langeliai (visi, tarsi pakreipti 10+ laipsniu kampu), įsiminė keistas jausmas, jog į tunelį visi neria iš urbanistinio skruzdėlyno o išneriama, tarsi kitame pasaulyje - tyliame gamtos draustinyje.

Antras pagal įdomumą taškas - "Atlanterhavsveien" (Atlantinis kelias). Įsiminė daugiau ne pačiu savimi. Be abejo, tai yra unikali konstrukcija labai įdomioje geografinėje aplinkoje, bet tai, kaip jis yra pristatytas ir paruoštas turistams - kažkas kito: visur apžvalginiai takai, stovėjimo aikštelės iš vienos ir kitos pusės, įspūdingo dizaino suvenyrų parduotuvė ir užkandinę. Trumpai tariant, organizatoriai pilnai viskuo pasirūpino ir nenutolo nuo gamtos ištakų. Kad taip visur.

Paveikslėlis

Keliai vis dar palieka mišrių įspūdžių tai jie yra idealūs, tai jie pradeda banguoti ir išsisluoksniuoti. Dažniausiai - geri, bet pasitaiko ir tragiškų vietų, kur ratas vis bando laipioti ar šokinėti 'nematomomis provežomis', purtosi nuo siaurų bet ilgų duobių ir pan.

Laukinė gamta, be jokių abejonių, kažkas labai ypatingo. Gražiausias vaizdas šiai dinai - veidrodinis kalnų ar kito panašaus landšafto atspindys visiškai lygiame rytiniame fjordų vandenyje, wow!
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Debesys » 2019-06-05 06:39

Decoy, gal tau laikas pradėti knygas rašyti, nemąstei apie tai?
Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-05 08:37

Mirčiau iš bado ir nemiegos. Ne.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
draginoid
Pranešimai: 2482
Užsiregistravo: 2015-10-26 12:46
Karma: 977

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė draginoid » 2019-06-05 09:27

Jis ne rasytojas, o blogeris :)
Decoy rašė:Žinutės nuoroda Čia užmiesčio greitis yra iki 80km/h, esant bent vienai sankryžai (vaizdžiai kalbant) - iškart 70, dviems - 60, bet kokiam šiek tiek sudėtingesniam infrastruktūros mazgui - iškart 50.

Albanijose siu metu kelioneje buvome apake nuo vietiniu greizio ribojimo zenklu, kai prie bet kurio uzmescio sankryzos greicio apribojimas 50 arba 40, miestie iki 20 ar 10! Sisidare toks vaizdas, kad vaziavo masina ir dejo zenklus tokius, kokie pasitaike arba pagal nuotaika.
Kas idomiausia, policija stovi ant keikvieno kampo, bet vietiniai lekia taip, kaip tu apribojimu ir nebutu :)
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Vartotojo avataras
Marionis
Pranešimai: 374
Užsiregistravo: 2015-10-30 23:00
Karma: 238

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Marionis » 2019-06-05 22:52

Dėl alaus skardinėse "Romantikoj" - perkant viena skardinę ji kainuoja apie 2,5e, bet visas blokas ten gal 12e tekainuoja, todėl ir perka blokais :)
2005 XL650V Transalp
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-06 02:16

Marionis rašė:Dėl alaus skardinėse "Romantikoj" - perkant viena skardinę ji kainuoja apie 2,5e, bet visas blokas ten gal 12e tekainuoja, todėl ir perka blokais :)
Taip, bet jie tuos blokus deda ant vežimėlio ir ima "į miestą" ar namo (?). Nėra "normalaus" alaus švedijoje taip vat pigiai ir paprastai.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-06 03:11

Penkta diena. Orai vis labai neblogi. Labai tiksliai veikia valandinė prognozė: žadėjo šiokį-tokį lietų iki pietų - prašom, patikslino, kad antroje dienos dalyje jis pasibaigs - teisingai ir tai. Nors diena buvo niūri, vakarop mus šiek tiek palepino saulė. Rytoj irgi žada visai padorius orus, tikiuosi pavyks komfortiškai pasiekti visų tikslų.

Nuo ryto iki vakaro motociklai ilsėjosi prie kempingo namelio. Mes - kalnais, takais ir viešuoju transportu nužygiavome apžiūrėti Alesundo ir jo apylinkių.

Pirmoje eilėje, dėl geografinių nakvynės ypatumų lankėme "Byrampen" (arba "Aksla") apžvalgos aikštelę. Čia, iš ganėtinai žemo, tačiau pakankamo 180m aukščio atsiveria labai malonu miesto panorama. Vieta labai prižiūrima ir patogi, todėl turistai (ypatingai iš atvykstančių didžiulių kruizinių laivų) eina, kaip sakoma, "šniūrais". Pats Alesund'as yra visai nedidelis. Sakyčiau - kaip pusė Klaipėdos. Mažas poros gatvių senamiestis, jaukios gatvelės. Kalnuotas, apsuptas jūros ir tolyje esančiomis salomis.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Miesto mini aikštėse yra pilna visokių skulptūrų jūreiviams, karo didvyriams, žvejams ir kitom įžymybėm. Daug stačių gatvių, strategiškai susodintų medžių (kad galėtu stabdyti nuo kalno riedančius automobilius). Aktyviai juda vandens transportas. Daug suvenyrų parduotuvių. Paskutinės yra labai keistos - visur vienodos prekės, kurių dalis yra kokybiška ir labai pigi. Toks jausmas, kad miesto taryba nusprendė monopolizuoti verslą kokiomis nors licencijomis ir leisti prekiauti tik sertifikuotais produktais, neprileidžiant įvairaus šlamšto perekupų. Iš vienos pusės patogu, iš kitos - šiek tiek trūksta pasirinkimo.

Dienos viduryje išsiskyrėme su Sauliumi, jis nusprendė lankyti sau įdomius objektus, o mes sekti bendrą planą. Kitas ir riebus jo punktas buvo Alnes miestelio ir žymaus švyturio lankymas viešuoju transportu. Apie logistiką ilgai nepasakosiu, tik patikslinsiu viena momentą - bilietas yra perkamas iš taško "A" į tašką "B", kas jame yra nurodoma su galiojimo terminu (kelios valandos). Praktikoje tai reiškia, kad destinaciją galite pasiekti bet kokiais autobusais iki tam tikro laiko. Nupirktą viename autobuse bilietą pakanka parodyti kitam vairuotojui persėdant, kitu autobusu yra keliaujama nemokamai.

Atvykę į Godoy salą, senuoju ~4km apleistu pakrantės keliu, pėsčiomis pasiekėme Alnes miestelį. Patikslinu, kelias yra apleistas dėl to, kad nebėra saugus: iš vienos pusės krenta akmenys, iš kitos - skalauja jūra ir vėjas. Tai privertė Norvegus iškasti eilinį požeminį tunelį, tačiau tokiais naudotis leistina tik motorinėms transporto priemonėmis, jokių dviratininkų ar pėsčiųjų.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Grįžtant prie žygio - už miesto radome šiuolaikinį "paslėpta" turistų lankymo centrą, aka parodų sale, aka kavinę.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Žymus švyturys, pasirodo, yra gyvenamo namo dalis, įėjimas - beveik per daržą. Suradus savininkus, pradžioje, buvo pasakyta jog jis yra uždarytas, bet po kelių momentų mums vis gi pasiūlė apžiūrėti statinį iš vidaus, užlipti į viršų ir pasigrožėti panorama su dviem sąlygom. Sąlyga numeris vienas - kai eisime atgal, reikės uždaryti visas duris, sąlyga numeris du - sąžiningai užsukti į turistų info centrą (100m atstumu ir niekaip nesurišta) ir sumokėti po 35 kronas už žmogų. Į klausimą 'kaip čia taip, o jeigu kas apgaus/pamirš' pašnekovai nusišypsojo ir tvirtai pareiškė jog mumis pasitiki. Toks vat malonus svetingumas, nepavedėme.

Paveikslėlis

Šiek tiek meno :ugeek: :lol:

Paveikslėlis

Vakarą praleidome kempinge, pradėjome ruoštis rytdienos kelionės tęsiniui. Rytoj laukia vienas vaizdingiausių maršrutų - žymiausi Norgės serpantinai, begalė panoramų, mini kalnų žygis aplankyti eilinės apžvalgos aikštelės, įdomi nakvynė.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Debesys » 2019-06-06 06:22

Keista žiūrėti į tokį apniukusį dangų nuotraukose, kai čia taip šilta
Decoy rašė:Žinutės nuoroda už miesto radome šiuolaikinį "paslėpta" turistų lankymo centrą

Ten teletabiai užaugo ir atnaujinto būstą :)

P.S. ko tyli apie norgės alų?
Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-07 02:40

Diena numeris šeši. Trumpas maršrutas ir daugybė įspūdžių.

Išsimiegoję ir sutvarkę savo kempingo namuką (sutaupę 25 eur cleaning fee) išvažiavome lankyti Aldalsnes miestelio žinomiausia turistinį objektą - 500m virš jūros lygio apžvalgos tašką pavadinimu "Rampestreken". Pagal aprašymą tai neturėjo būti kažkas sudėtingo, tik ganėtinai status pakilimas į turistinę kalno vietą. Tačiau, visai netrūkus paaiškėjo, jog ta "turistinė atrakcija" yra status "raudonas" hiking trail'as, kur atvažiuoja ganėtinai gerai pasiruošę sportininkai. Kadangi turėjome marias laiko, nusprendėme pabandyti pramogą ir mes.

Praktikoje, kiekvienas žmogus kilo atskirai, sau patogiausiu tempu. Pradžioje kelias yra ganėtinai draugiškas - įrengtos gan stačios bet saugios rampos, vėliau jis konvertuojasi į ~25 laipsnių kampu kopimą laukiniais takeliais medžių šaknimis ir akmenimis, vėliau - lygtais vėl pasidaro kažkiek draugiškesnis (mažėja kampas, akmenys sudėti eilėmis, laiptukais). Į pagrindinės atkarpos galą dingsta visas saugumas, prasideda ėjimas po ir tarp didžiulių akmenų, prie pat - status skardis. Kai kurie akmenys-laiptukai sujuda. Vienas netinkamas žingsnis gali tapti lemtingu. Dėl to visi eina atsargiau ir lėčiau.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Galiausiai, tikslą pasiekėme visi. Užkandome, prifotografavome selfių ir panoramų, žymiai greičiau ir lengviau, bet vis dar šlapi, grįžome prie motociklų.

Paveikslėlis

Kitas dienos plano lankytinas objektas buvo žymusis trolių kelias "Trollstigen". Vieta išties įspūdinga - labai ryškūs ir anksčiau nematyti gamtos stebuklai. Iš motociklo vairavimo pusės negaliu pasakyti, kad ten yra labai įdomu: serpantinų dalies kelias labai pavojingas dėl aklų posūkių ir drėgmės, vos 9 posūkiai. Atrodo, va, jau pradedi prisiminti kaip važiuoti, tuoj rasi teisingą greitį ir kampus - kelias baigėsi. Austrijoje šiuo klausimu yra ŽYMIAI geriau: serpantinų keliai - ilgesni, vaizdai - vos prastesni. Taip pat, Norgės gamtos grožiai atima daug dėmesio, mažėja vairavimo koncentracija. Apžiūrinėti juos reikėtu nuo suoliukų, patogiai ir ramiai. Labai patiko kaip sutvarkytos apžvalgos aikštelės - grandioziniai projektai, viskas pastatyta amžiams.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Čia, galų gale pamatėme motociklininkų pulkus. Kitur jų yra vienetai. Maršrutas sutapo su švedų moto grupe. Pasirodo, vietinių greičio apribojimų nesilaikome ne tik mes. Greitai jie nevažiuoja, laikosi ties 90-100 km/val, tačiau ribojimo ženklai (ir 70, ir 50) jiems yra tarsi nematomi. Grupė pati sprendžia kur jiems sulėtėti, kur ne.

Aplankėme keistą miestelį Geiranger. Fjordų kruizinių laivų stotelė. Jachtų parkingas su pora viešbučių ir dešimčių turistinių kioskų. Dar čia yra parduotuvė ir degalinė. Aišku, pro miestelį eina du geri keliai, matyt viskas kartu ir padaro jį labiau lankytinu kaimuku, bet kažkokio 'wow' įspūdžio tikrai nėra.

"Wow" įspūdis atėjo tuomet, kai važiavome 2 metrais sniego sienomis apsuptu serpantininių kelių link, į "Trollstigen" apžvalgos tašką panašios vietos - "Dalsnibba utsiktspunkt". Nors buvo visiškai giedra, labai stipriai pakilo vėjas ir nukrito temperatūra. Vos atvykus į pagrindinę aikštelę Giedrius pastebėjo piktus debesis - kuo skubiau šokome ant "žirgų" ir, tiesiog, bėgome. Laikų 'įsivyniojime' į lietaus aprangą, todėl paskutiniai 50 km po lietumi ir stipriu vėju nebuvo tokie baisus.

Apsistojome labai jaukiame ir gan dideliame kempingo namuke, rytoj važiuosime paprastesniu, bet panašiu vaidingu maršrutu iki Bergeno, lygtais žadami palankūs orai 8-)

Paveikslėlis

p.s. tarp suvenyrų, Trollstigene radau Mariaus jemperių. Kam jam tiek, jo jie ten kaba....?

Paveikslėlis
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
atgimusi
Pranešimai: 335
Užsiregistravo: 2017-10-03 20:08
Karma: 413

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė atgimusi » 2019-06-07 19:48

Aaaa, negaliu skaityti, nes baltai pavydžiu! :D Kuo daugiau įsimintinų akimirkų, ir kad viskas sėkmingai!
2018-2019 Honda NC 700S 2012 m.
2020-dabar Triumph Tiger 800 2014 m.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-08 02:09

Septinta, labai įvairiaspalvė diena.

Ji prasidėjo nuo gerų orų prognozių, tačiau, ten kur važiavome mes - viskas buvo atvirkščiai. Pradžioje lietukas buvo visai pakenčiamas, todėl važiavome kaip yra. Po pusvalandžio jis taip ir nepasibaigė, todėl buvo aptarta lietaus aprangos panaudojimas. Nusprendėme pavažiuoti iki miestelio Lom ir pažiūrėti kokie reikalai yra ten (keli km). Vos pradėjus važiuoti, lietus ženkliai sustiprėjo, bet stoti pusiaukelėje tapo beprasmiška - apsirenginėti reikėtu tiesiai po krituliais.

Šiaip bei taip pasiekėme Lom'ą. Sakyčiau - visai sėkmingai: šiltas striukės sluoksnis dar nespėjo pilnai sudrėkti, todėl likusiai dienos daliai diskomfortas dar negrėse (bent jau mano atveju). Persirengėme ir pabandėme šiek tiek išlaukti. Po keliasdešimt minučių, praradę viltį išvykome toliau. Yra kaip yra.

Po 100 iš nepilnų 400 suplanuotų dienos kilometrų nuo lietaus vis gi pasprukome, tačiau tai buvo padaryta nevisai patogiu būdu - pakilome virš debesų, į 1500m aukštį. Važiuoti tapo nebe šlapia, bet šalta. Temperatūra krito iki 8 laipsnių, greitis (nos kelias yra labai greitas) mažėdavo iki 70.

Sustojome pasišildyti ir nusiprausti "Vasaros slidinėjimo klube", arba kažkokio panašaus pavadinimo įstaigoje. Sniego aplink kelią matėme ne kartą, tačiau šį šiandien jį papildė slidinėtojai. Vaizdelis ganėtinai siurrealistinis - važiuoji motociklu vaizdingu maršrutu, nors temperatūra nėra aukšta - aplink vasara. Nepaisant to, visur aplink guli baltas sniegas, pramogauja slidininkai.

Paveikslėlis

Kai tik pradėjome leistis - situacija vėl pasikeitė. Kardinaliai. Įvažiavome į tankų debesį: šilčiau, bet matomumas yra kokie 15-20 metrų. Kelias vingiuoja, šviesų nesimato. Ir baisu, ir juokinga ...norėjau pakliūti į rūką, tačiau ne tokį ekstremalų. Labai įdomi patirtis. Šitoje aplinkoje sutikome daug motociklininkų, tačiau pavadinti tai važiavimu nepavyksta. Jie vaikšto kaip viduramžių karavanai - 'susikibe rankom' lėta ir atsargiai. Vietinių veiklos aplinka nei kiek netrikdo, komerciniai minibusai atsiranda taip pat greitai, kaip ir dingsta rūke. Vietiniai, matyt, čia žino kiekvieną kelio metrą.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Išvažiavę iš debesies (nusileidę žemiau), pakliuvome į standartinę gražią Fjordų aplinką. Grįžo šiluma ir saulė. Po rytinių stresų ir fizinio išbandymo, po atsinaujusiais karščiais važiuoti pasidarė sunku, teko kelis kartus sustoti ir ilsėtis.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Į Bergena atvykome žymiai anksčiau nei tikėjomės (nes praleidome žygį aplink Lom'ą). Į akis krito didelis trafikas, tunelių masė ir Teslos. Automobiliai stumdosi eilėse, praleidus vieną išvažiavimą iš tunelio pakliūni į 2-3 km sekantį 'vamzdį', reikia suktis, važiuoti juo ir atgal. Maniau, kad sunku 'sukiotis' tik senamiestyje. Čia viskas yra atvirkščiai. Absoliučiai akivaizdu, kodėl čia yra populiarūs būtent išmanieji elektromobiliai - jie važiuoja tyliai, nešvaisto energijos stovint, ir veža tave kamštyje patys. Ultrapatogu, ultrapigi eksploatacija.

Greitai 'užmetėme akį' ir į Bergeno centrą. Na... lyg ir nieko, bet senamiestis yra apkrautas britų ir vokiečių turistais. Visur triukšmas, belekaip užkeltos restoranų kainos. Purvina, daug neaiškių 'bomžų'. už 50 metrų nuo mūsų, prie pat centrinės aikštės/prieplaukos įvyko kažkokios grupinės moksleivių muštinės. Panašu, kad susikirto vietiniai ir kažkokie turkai ar panašūs tamsiaodžiai. Daug vietinio jaunimo (bent jau iš akies). Prie kiekvieno nedidelio baro yra po 2-3 apsaugos darbuotojų. Miestas gražus, bet ir neramus. Įdomu, ar per 3 dienas nuomonė nepasikeis.

Pridedu krabo nuotrauka, nes tai, na, krabas! ;)

Paveikslėlis
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė turistux » 2019-06-08 07:16

Kai kurie dalykai iš mano kelionių po tas pačias vietas visiškai skirtingai aprašomi, nei kad mačiau pats :)
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
TWIN
Pranešimai: 1095
Užsiregistravo: 2016-07-26 15:22
Karma: 260

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė TWIN » 2019-06-08 08:35

Tai jus ekipazas sumazejo? Ar gryzo Katys prie kamandos? :shock:
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-08 09:00

TWIN rašė:Žinutės nuoroda Tai jus ekipazas sumazejo? Ar gryzo Katys prie kamandos? :shock:
Jeigu tu rašai apie ankstesnį komentarą, ten buvo minėtas tik dienos pasivaikščiojimas.
Drop a gear and disappear.

Grįžti į “Kelionių aprašymai”

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra