Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Straipsniai moto tema. Foto. Video, Avarijos-LT. Avarijos užsieny.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-14 16:46

Atsiprašau, bet tu kažkur ne ten žiūri. Man čia pateikia informaciją (dažniausiai labai sutrumpintai ir su prierašu kad tu vienas to nesupranti). Akivaizdu, kad aš ją tikrinu, padarau savo tyrimą ir gaunu info iš skirtingų šaltinių. Tuomet čia parašau. Kokį tu turi omenyje "nekvestionuojamą tikėjimą", man nėra aišku. Kad su humoru viskas gerai - džiugų, tegul taip ir lieka.


Drop a gear and disappear.
EBravo
Pranešimai: 307
Užsiregistravo: 2015-11-02 11:10
Karma: 188

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė EBravo » 2022-01-14 18:34

Decoy rašė:Žinutės nuoroda Atsiprašau, bet tu kažkur ne ten žiūri. Man čia pateikia informaciją (dažniausiai labai sutrumpintai ir su prierašu kad tu vienas to nesupranti). Akivaizdu, kad aš ją tikrinu, padarau savo tyrimą ir gaunu info iš skirtingų šaltinių. Tuomet čia parašau. Kokį tu turi omenyje "nekvestionuojamą tikėjimą", man nėra aišku. Kad su humoru viskas gerai - džiugų, tegul taip ir lieka.


:mrgreen: :mrgreen:
Tikrai taip - pritariu, tik su dideliu humoro jausmu galima skaityti kai kurias ypatingai ""įžvalgias""mintis ar teiginius. :D :D
Bet mes čia visi ne pyktis ir susirinkom, o smagiai praleisti laiką (kai jo turime), tad pirmyn!
Nuomonių daug ir nebūtinai jos turi sutapti, tik reikia gebėjimo jas išklausyti, o ir savają reikia pasistengti reikšti aiškiai, tiksliai, "į temą" ir neužgauliai! ;)
pvz.Tikėkimės ateityje Jonuko šeimyninių ar Mariuko bokserių neaptarinėsime prie e-variklio :mrgreen: :mrgreen:
Žinoma, jei kam yra reikalas ar noras, tai blevyzgų skiltyje galima "užkurti" ir tokią individualią temą. :mrgreen: :mrgreen:
TomasJ
Pranešimai: 206
Užsiregistravo: 2016-05-21 10:45
Karma: 52

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė TomasJ » 2022-01-14 20:00

Decoy rašė:4. Automobilių efektyvumas ... elektrinių - virš 97%.

O vat iš kur šitas skaičius?
Vartotojo avataras
Marionis
Pranešimai: 374
Užsiregistravo: 2015-10-30 23:00
Karma: 239

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Marionis » 2022-01-15 17:46

Decoy rašė:Žinutės nuoroda O elektromobilis, kaip įnašo variantas, yra prieinamas kiekvienam asmeniui.

Taip, prieinama :) priėjau, pažiūrėjau - netiko nei kaina, nei dydis, nei "patogumas" kraut gyvenant senos statybos bute :) ir nusipirkau dyzelinį :D
Tokia ta realybė. Dar atidedu tą EV ateičiai
2005 XL650V Transalp
4xRG
Pranešimai: 4190
Užsiregistravo: 2015-10-22 12:20
Karma: 918

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė 4xRG » 2022-01-16 09:03

bitkoinas-5208e692abb95.jpg

Dėl vieno Bitkoino išgavimo į aplinka išmetama 402kg Co2, paskelbė Nyderlandų centrinio banko ekspertai. Motociklas su Euro5 norma vienam kilometrui išmeta 1g Co2. Tai gaunasi, 1Bitkoinas lygu 400000km motociklu nuvažiuotų kilometrų.
Šaltinis: https://www.scigacz.pl/Jedna,transakcja ... 43977.html

Ir šita eko propaganda yra bevertė. Naudojama todėl kad tik iš paprasto žmogaus galima kažką reikalauti ar apmokestinti prisidengus eko mokesčiais.
812164.jpg
Kinijos „Bitcoin“ kasimo operacijos pasieks visos Italijos energijos suvartojimo lygį iki 2024 m.
http://www.technews.lt/portal/news/kini ... ki-2024-m/
4xRG
Pranešimai: 4190
Užsiregistravo: 2015-10-22 12:20
Karma: 918

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė 4xRG » 2022-01-16 12:25

Atrodė neįsivaizduojama, tampa realybe: baterijų keitimo stotelių Taivane bus daugiau nei degalinių
Elektrinių motorolerių gamintojas „Gogoro“ garsėja savo baterijų keitimo technologija. Išsikrovus motoroleriui privažiuojate prie stotelės ir tiesiog pakeičiate jo bateriją pilna –...
Šaltinis: 15min.lt
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė turistux » 2022-01-16 16:03

Keista, kodel Gogoro iki siol nera Europoj. Ko cia truksta? Ta batareika gi galima ir kambarin parsinest, jei ka.. Seniau ju charakteristikos buvo neblogos, dabar greicius iir ridas domiai nurodo
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-17 12:12

TomasJ rašė:
Decoy rašė:4. Automobilių efektyvumas ... elektrinių - virš 97%.
O vat iš kur šitas skaičius?
Šiuo atveju turėjau omenyje variklius. Tai, kaip išsireiškiau, be abejo, visam automobiliui negalioja, naujų modelių efektyvumas siekia 80%, pats žemiausias seniausių - 50%. Labiausiai tai priklauso nuo baterijos, kiek energijos virsta šiluma, iš čia ir yra 'charging curves', kurios reaguoja į temperatūra ir didina/mažina srovę.

O plačiai naudojamų inverterinių variklių naudingumas yra toks, taip. Pvz Tesla deklaruoja 96-97%, su peak'u - 99%. Čia reikia pridėti svarbų aspektą - visi elektriniais varikliai ne tik atiduoda bet ir generuoja elektrą nedidelės kelio dalies metu. Tokiu būdu, Renault, deklaruoja savo variklių efektyvumą ties 90 procento, o įskaintant regeneraciją - vietomis ir virš 100 procentų.

Įdomus mūsų kaimynų straipsnis, apibendrinantis kitus senesnius mokslinius straipsnius apie lengvujų automobilių efektyvumus: https://sciendo.com/pdf/10.2478/rtuect-2020-0041

Jame minima informacija:
- Elektrinių efektyvumas: Natural gas - 34–51%, Coal-fired - 32–42%, Diesel motor generators - 32–40%.
- Vidutinis "Bakas-ratai" efektyvumas yra 14–33% benzinui, 28–42% dyzeliams ir 14-26% dujom varomiems varikliams.
- Vidutinis "Gamykla-ratai" efektyvumas yra 11-27% benzinui, 25-37% dyzeliams ir 12-22% dujom.
- EV efektyvumas labai priklauso nuo elektros šaltinio, jeigu 'įkrauti' iš netvарriausių - jis netenka prasmės.
- Kai EV yra įkraunamas atsinaujinančiais šaltiniais, energijos praradimas iki 'ratų' gali būti vos 28% (nepilnu trečdaliu žemesnis, be žalos aplinkai), kai geriausias vidaus degimo variklio (dujų) pasiekimas būtu 81% (vidutiniškai, prarandama 4 kartus daugiau energijos nei naudojama). Dyzelių ir benzino yra dar žemesnis dėl jo gavimo iš naftos neefektyvumo, ir čia dar neskaitant pačios naftos gavimo.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-17 12:31

4xRG rašė:Ir šita eko propaganda yra bevertė. Naudojama todėl kad tik iš paprasto žmogaus galima kažką reikalauti ar apmokestinti prisidengus eko mokesčiais.
Smagu kad prisijungei šitą offtopiką :D Bitcoin'as yra decentralizuota valiuta, formaliai nenaudojama jokioje šalyje, gal vienu kitu privačiu banku, dažniausiai investicijos forma. Ji cirkuliuoja būtent privačiame sektoriuje, paprastų žmonių. Todėl šitas judėjimas niekaip negali būti reguliuojamas valstybėmis. Dėl didelės paklausos ir apyvartos, ja tik dabar pradeda pripažinti bankai.

Bet, vėl gi, didelio 'pėdsako' rezultatas yra ne tie žmonės, o būdas, kaip yra gaminama jų suvartojama elektra.

Moto Euro5 standartas su 1g/km yra kažkokia beprotybė :o , Euro6 automobiliams galioja beveik 100g/km. Ten juk hibridai, kurie gali ir su 0g/km kažkiek km pravažiuoti, ir su žemų apsukų varikliais, o čia ir apsukų daug, ir jokios 'pagalbinės' elektros (apart Goldwingo atbulinės pavaros :D)
Drop a gear and disappear.
TomasJ
Pranešimai: 206
Užsiregistravo: 2016-05-21 10:45
Karma: 52

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė TomasJ » 2022-01-17 13:33

Nei 99% neradau, o ir "Moto Euro5 standartas su 1g/km" visai apie kitką... Teisybę sako žmonės - "progresyvaus jaunimo pasąmonės srautas", o ne informacija...
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-17 14:07

Nei 99% ko neradai? Apie ką "visai kitą" yra motocilų Euro5 standartas? Rašai spėlionėm. Paaiškink.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-17 14:49

4xRG rašė:Dėl vieno Bitkoino išgavimo į aplinka išmetama 402kg Co2, paskelbė Nyderlandų centrinio banko ekspertai. Motociklas su Euro5 norma vienam kilometrui išmeta 1g Co2. Tai gaunasi, 1Bitkoinas lygu 400000km motociklu nuvažiuotų kilometrų. Šaltinis: https://www.scigacz.pl/Jedna,transakcja ... 43977.html
Decoy rašė:Moto Euro5 standartas su 1g/km yra kažkokia beprotybė , Euro6 automobiliams galioja beveik 100g/km.

Viskas aišku, 4xRG, kaip gerai kad nurodei šaltinį :-) Nors ir studijavau kelis metus chemiją, iškart nepastebėjau, jog straipsnio autorius sulygino anglies dioksido (CO2) "btc" emisiją su naujų motociklų anglies monoksido (CO) emisija, kas yra skirtingos medžiagos. Euro5 numato ties 100g/km CO2. Todėl skaičiavimai yra 100 kartų netikslūs.

Esminė netiksli citata: " Dla porównania norma Euro5 nakłada na producentów motocykli obowiązek stosowania silników, dzięki którym motocykl potrafi przejechać 1 kilometr, generując MAKSYMALNIE 1 gram CO2."

Bendrai tai tikrai labai įdomu. Dėl motociklininkų forumą, bent jau aš sužinojau daugiau apie mėsos ir bitcoinų poveikį. Aišku, visi crypto pakliūna į jau žinomos energetikos sektorių, bet gerai suprasti ir jo elementus. Turint žitas žinias, galima dar labiau optimizuoti savo gyvenimo ekologinį pėdsaką, ačiū :-)
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Katys
Pranešimai: 1000
Užsiregistravo: 2017-10-29 10:37
Karma: 717

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Katys » 2022-01-17 16:47

Ne specialistas, bet man atrodo, kad kažkaip taip tas procesas ir tvarumas turėtu atrodyt.

EBravo
Pranešimai: 307
Užsiregistravo: 2015-11-02 11:10
Karma: 188

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė EBravo » 2022-01-17 17:36

Decoy rašė:Žinutės nuoroda
TomasJ rašė:
Decoy rašė:4. Automobilių efektyvumas ... elektrinių - virš 97%.
O vat iš kur šitas skaičius?
Šiuo atveju turėjau omenyje variklius. Tai, kaip išsireiškiau, be abejo, visam automobiliui negalioja, naujų modelių efektyvumas siekia 80%, pats žemiausias seniausių - 50%. Labiausiai tai priklauso nuo baterijos, kiek energijos virsta šiluma, iš čia ir yra 'charging curves', kurios reaguoja į temperatūra ir didina/mažina srovę.

O plačiai naudojamų inverterinių variklių naudingumas yra toks, taip. Pvz Tesla deklaruoja 96-97%, su peak'u - 99%. Čia reikia pridėti svarbų aspektą - visi elektriniais varikliai ne tik atiduoda bet ir generuoja elektrą nedidelės kelio dalies metu. Tokiu būdu, Renault, deklaruoja savo variklių efektyvumą ties 90 procento, o įskaintant regeneraciją - vietomis ir virš 100 procentų.

Įdomus mūsų kaimynų straipsnis, apibendrinantis kitus senesnius mokslinius straipsnius apie lengvujų automobilių efektyvumus: https://sciendo.com/pdf/10.2478/rtuect-2020-0041

Jame minima informacija:
- Elektrinių efektyvumas: Natural gas - 34–51%, Coal-fired - 32–42%, Diesel motor generators - 32–40%.
- Vidutinis "Bakas-ratai" efektyvumas yra 14–33% benzinui, 28–42% dyzeliams ir 14-26% dujom varomiems varikliams.
- Vidutinis "Gamykla-ratai" efektyvumas yra 11-27% benzinui, 25-37% dyzeliams ir 12-22% dujom.
- EV efektyvumas labai priklauso nuo elektros šaltinio, jeigu 'įkrauti' iš netvарriausių - jis netenka prasmės.
- Kai EV yra įkraunamas atsinaujinančiais šaltiniais, energijos praradimas iki 'ratų' gali būti vos 28% (nepilnu trečdaliu žemesnis, be žalos aplinkai), kai geriausias vidaus degimo variklio (dujų) pasiekimas būtu 81% (vidutiniškai, prarandama 4 kartus daugiau energijos nei naudojama). Dyzelių ir benzino yra dar žemesnis dėl jo gavimo iš naftos neefektyvumo, ir čia dar neskaitant pačios naftos gavimo.


Tame šaltinyje (https://sciendo.com/pdf/10.2478/rtuect-2020-0041) yra įdomus teiginys: citata"In general , diesel cars are more efficient than electric cars powered by fossil fuels but
further investigations are needed to examine the life cycle emissions from cradle to grave of
both systems. The overall efficiency for gasoline cars is similar to electric cars powered from
coal and diesel power plants. CNGV powered cars were the least overall efficient among the
different fuelled cars, due to lower efficiency for CNGV cars.

Bet šiaip ar taip EV gali konkuruoti su VDV tik viena išskirtine efektyvumo dalimi t.y, kad atsisakoma degalų, o tuo pačių ir išmetamų teršalų dydis mažesnis, bei gal kiek komfortu (akseleracija,variklio triukšmas). Tačiau bendrai paėmus energijos judėjimui vis vien reikia - EV atveju elektros energija ,kurią reikia pagaminti, o didėjant automobilių skaičiui su EV jos reikės reikšmingai daugiau, dar reikia nepamiršti jog ir perdavimo tinklą reikės stipriai rekonstruoti, pritaikant išaugusiam energijos poreikiui, o ir įkrovimo stotelių tinklą įrengti.
Todėl EV atėjimas užtruks , o ypač Lietuvoje, todėl jei per 10-15m. laikotarpį esamas bendras automobilių parkas pasikeis/pasipildys 15-20% su EV tai bus labai gerai.
Jei kalbėti apie taršą ,tai verta išskirti esminį dalyką,kaip jau ir rašiau, reikia vertinti tik VDV sudegusio kūro taršą. O visa kita tarša, skleidžiama eksploatuojant automobilį -dėl važiuoklės dalių, padangų dilimo ir t.t. yra abiem atvejais, tiek su VDV tiek su EV beveik vienoda.
Jau nekalbant apie pvz ličio baterijoms gavybą ir perdirbimą (kol kas jo gavybos technologija pakankamai tarši), o taip pat ir pačio automobilio gamyba nei kiek nesikeičia (kol kas iš nukritusių lapų koncentrato 3D spausdintuvu automobilio nepasigaminsi :mrgreen: ) ,tik vietoje VDV reikia pagaminti EV, o tam reikia papildomų pvz. vario išteklių ,beje jo reikia ir papildomo elektro tinklo plėtrai, o dar pridėkime plastiko gamybą ir t.t.. Gamybinė tarša liks dar ilgai (o tai sudaro iki 60% bendros skaičiuojamosios aplinkos taršos), tik taršos šaltiniai ir elementai keisis vietomis. :D :D
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-17 18:26

EBravo, aš gi ir rašau "EV efektyvumas labai priklauso nuo elektros šaltinio, jeigu 'įkrauti' iš netvаriausių - jis netenka prasmės.". Mintis yra tame, kad efektyvumas didėjo ir didės. Kai kitų - liks toks pats (geriausiu atveju).

Dėl automobilių gamybos - 'pėdsakas' yra beveik vienodas, taip. Bet teigti jog automobilio gamyba yra 60% visos jo generuojamos taršos yra labai klaidingas, tiek tik co2 per 200k km yra 30 tonų. Galite netikėti, neišsiplėsiu, bet naftos gręžinių darbas yra 'n' kartų taršesnis už bet kokį ličio gavimą, ir dar šimtus kartų rizikingesnis. Ganėtinai naujas būdas jį išgauti iš geoterminių vandenų (geothermal brine), ką pradėjo naudoti Britai, Vokiečiai ir JAV, galima pavadinti pilnai eco-friendly. Na ir bendrai, litis nėra ribotas resursas, tai ką 'turime' šiandien, užteks 30 metų laikotarpiui su dabartina progresija.
Drop a gear and disappear.
4xRG
Pranešimai: 4190
Užsiregistravo: 2015-10-22 12:20
Karma: 918

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė 4xRG » 2022-01-17 18:54

Decoy rašė: Na ir bendrai, litis nėra ribotas resursas, tai ką 'turime' šiandien, užteks 30 metų laikotarpiui su dabartina progresija.

Decoy per 30m gal ir spes LT elektro laidus naujus su transfomatorinem pakeis. O cia tik op ir litis baiges ir jau einam nauja energine linkme :lol:
EBravo
Pranešimai: 307
Užsiregistravo: 2015-11-02 11:10
Karma: 188

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė EBravo » 2022-01-17 18:56

Decoy,
gamybinė tarša tai ir reiškia visą gamybinę (gavyba /gamyba) taršą (įskaitant ir pažangių ir patogių bokserių gamybą :mrgreen: ), o taip pat ir automobilių gamybą.
O ar kas nors neigia, kad gavyba ( bet kokia) yra netarši, galima tik nagrinėti kur ir kiek ji mažesnė ar didesnė.
O rizika yra visame kame (net nosį krapštant), todėl tai nėra joks ypatingas argumentas, kad štai EV yra geriau nei VDV (tokia nuomonę galima susidaryti skaitant tavo rašinius). Taip taip susipažinęs su tavo minimu nauju ličio gavybos būdu, nėra jis ir visai nekaltas kaip tu rašai ,nuomonių yra įvairių. O ličio atsargos tik teoriškai paskaičiuotos kaip galimos, esant turimoms šiandieninėms gavybos technologijoms, be abejo jos gali kisti keičiantis technologijoms, tiek naujų telkinių radimo tiek ir perdirbimo.
Esmė ,kad atsiradus naujiems techologiniams sprendimams (vienas iš jų, EV, dėl kurio tu tikriausiai pasiruošęs net gyvybę atiduoti :D :D ) atsiranda papildomi iššukiai visame kame, tiek gavyboje, tiek gamyboje, tiek vartojime, tiek gamtosaugos sprendimuose. ;)
TomasJ
Pranešimai: 206
Užsiregistravo: 2016-05-21 10:45
Karma: 52

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė TomasJ » 2022-01-17 23:16

Decoy rašė:Žinutės nuoroda Nei 99% ko neradai?

Įjungus smegenis 99-ių% elektros variklio efektyvumas neatrodo realus. Pagal EPA Teslos variklio efektyvumas 80-90%, pikinis - 94%...
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-18 09:17

TomasJ rašė:
Decoy rašė:Nei 99% ko neradai?
Įjungus smegenis 99-ių% elektros variklio efektyvumas neatrodo realus. Pagal EPA Teslos variklio efektyvumas 80-90%, pikinis - 94%...
Jeigu išties įjungti smegenis, elektrinis variklis gali būti ir begalybę kartų efektyvesnis. Nes, skirtingai nuo energiją naudojančio, jis gali ją gaminti.

4xRG rašė:Decoy per 30m gal ir spes LT elektro laidus naujus su transfomatorinem pakeis. O cia tik op ir litis baiges ir jau einam nauja energine linkme :lol:
Panašu, kad neperskaitei, jog ličio resursas žemėje nėra ribotas, jo yra bet kokioje druskoje ir sūriam vandenyje. O tai, kas yra suskaičiuota nėra nei teoretiniai, nei kažkokie bendri kiekiai - tiesiog tai, ką galima potencialiai lengvai gauti (turint jau veikiančius pajegumus). Prie to, jau dabar vyksta baterijų perdirbimas. 1998 ličio ir kobalto grąža perdirbant Ličio-betko-baterijas siekė 99 procentus (Hydrometallurgical Process), tačiau tai buvo sudėtinga dėl turimų technologijų. 2016 prie to grįžo vienas didžiausių Kinijos institutų ir pilnai atkartojo procesą, jis ženkliai atpigo ir paspartėjo. Šiuo metu vien tiek Tesla stato didžiulį baterijų perdirbimo cechą Šanchajuje ir nupirko antram JAV žemės (pasirinktos technologijos neviešino, bet yra aikivaizdu, kad tai yra ir komerciškai naudinga, ir atitinka 'žalius' standartus).

Dėl linkmės - tikslas yra efektyvus energijos saugojimas. Iki šiol praktiškas būdas buvo degios medžiagos. Dabar jį atstoja ličio-kažko baterijos. Kas bus ateityje? Gali būti jog po 50 metų kišenėse nešiosime super saugius mikroskopinius branduolinius reaktorius dirbančius iš jūros druskos kristalų. Technologija yra. Danai, "Seaborg Technologies" planuoja paleisti pirmą laivą-elektrinę 2025 metais, potencialiai, jau dabar reaktorius gali būti jūrinio konteinerio didžio. Jeigu teorija pasiteisins praktiškai - laukia tikra revoliucija. Vėliau liks ją patobulinti ir stipriai sumažinti.

EBravo rašė:atsiranda papildomi iššukiai visame kame, tiek gavyboje, tiek gamyboje, tiek vartojime, tiek gamtosaugos sprendimuose. ;)
Visiškai teisingai, dėl to žmonės ir stengiasi į tuos naujus iššukius žiūrėti ir gamtos tausojimo pusės, priiminėti tokius sprendimus, kurie arba mažiausiai kenktu, arba laužytų kreivę žemyn. Tai yra daroma visais frontais. Kalbant konkrečiai apie EV baterijas, vienas iš tokių žingsnių buvo technologinis posūkis, kuris leido pilnai atsisakyti kobalto. Daugiausia jo buvo gaunama iš DRC, neaišku kokiais būdais ir naudojant kokią jėgą.
Drop a gear and disappear.
EBravo
Pranešimai: 307
Užsiregistravo: 2015-11-02 11:10
Karma: 188

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė EBravo » 2022-01-18 13:03

Decoy,
truputi apie citata""Įdomus mūsų kaimynų straipsnis, apibendrinantis kitus senesnius mokslinius straipsnius apie lengvujų automobilių efektyvumus: https://sciendo.com/pdf/10.2478/rtuect-2020-0041 "":

1) Sciendo (beje taip pat įsikūręs pas kamynus tik iš kitos pusės ;) )tai leidybos bei straipsnių ir kitokio turinio dokumentų, pranešimų ir panašiai publikavimo portalas, siūlantis būtent šias paslaugas, todėl jie už turinį neatsako.
Na kitaip tariant, banaliai aiškus pvz. būtų, jog kalvarijų turgaus adminstracija pagamino skelbimų lentą ,kurioje kas tik nori gali kabinti skelbimus, tačiau už jų turinio tikrumą, tikslumą ir panašiai administracija neatsako.
2) Mano draugai (iš tavo paminėtų kaimynų), negalėjo nieko pasakyti apie tos publikacijos autorius, tik patvirtino, jog jie niekaip nesusiję su kaimynų universitetu. Įdomus faktas ar ne!!! ;)
Tokie autoriai yra tik tolimojoje kengūrų šalyje, žinoma, nėra aišku ar tai vieni ir tie patys žmonės, tiesa sakant to fakto nesiaiškinau.
Tad naturalu, kad kyla klausimas kokie tie tavo "šaltiniai" ir jų informacijos patikimumas ar tikslumas! ;)
Atkreipiu tavo dėmesį, jog aš netvirtinu, kad visi tavo naudojami šaltiniai ar juose esanti informacija yra neteisinga!!!!

Grįžti į “Pokalbiai offtopic”

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra