Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Straipsniai moto tema. Foto. Video, Avarijos-LT. Avarijos užsieny.
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2159
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė turistux » 2022-01-11 07:34

Decoy rašė:Žinutės nuoroda vienu įkrovimu, žiemos metu (!), automobilis nuvažiavo virš 1200 km

Jei dar butu ir iperkama, su tokia rida jau galima gyventi. Karta i menesi priimtina pasidaryti diena be automobilio ir ji palikti krautis kazkur belekur, kur laisva stotele, mieste pasikraut. Keliones dienos rida irgi retai virsija 1000, tai iki kempingo ir ten pajungt nakciai. Jei tik kempingai kada nors tures tokius galingumus.


Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
Plasnart
Pranešimai: 851
Užsiregistravo: 2015-10-22 08:30
Karma: 935

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Plasnart » 2022-01-11 16:47

turistux rašė:Žinutės nuoroda
Decoy rašė:Žinutės nuoroda vienu įkrovimu, žiemos metu (!), automobilis nuvažiavo virš 1200 km

Jei dar butu ir iperkama, su tokia rida jau galima gyventi. Karta i menesi priimtina pasidaryti diena be automobilio ir ji palikti krautis kazkur belekur, kur laisva stotele, mieste pasikraut. Keliones dienos rida irgi retai virsija 1000, tai iki kempingo ir ten pajungt nakciai. Jei tik kempingai kada nors tures tokius galingumus.


Užtenka ir tų 400-600km. Nes kam tą svorį kasdien vežiotis jei tradicinis miestiečio vidutinis nuvažiuojamas atstumas 30km? Jei automobilis darbui tai, kad negaišti laiko tai tikrai rimtas proveržis. Čia tik geras pastebėjimas, kad bet kur tokios didelės talpos per naktį nepasikrausi... :roll:
HONDA CRF1000
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2159
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė turistux » 2022-01-12 08:18

Tai miestui gi is viso einama link viesojo transporto. Del dideles rodos, tai turiu galvoje, jog stoteliu bus deficitas ir gali tekti vaziuoti specialiai i kita miesta pasikraut :) Ci kol kas kai elektromobiliai tii zaisliukas, stoteliu galima lengviau rast. Veliau ju ims trukti, nes joms reikia parkavimo vietu, o ju deficitas.
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-12 09:53

Plasnart rašė:Užtenka ir tų 400-600km. Nes kam tą svorį kasdien vežiotis jei tradicinis miestiečio vidutinis nuvažiuojamas atstumas 30km? Jei automobilis darbui tai, kad negaišti laiko tai tikrai rimtas proveržis. Čia tik geras pastebėjimas, kad bet kur tokios didelės talpos per naktį nepasikrausi... :roll:
Tikrai taip, praktikoje pilnai užtenka ir 400km, dauguma šiandien siūlomų EV įsikrauna iki 80% greičiau mažiau nei per valandą. Naujausi - vos per 15-20 min. Su range šioks toks niuansas yra tame, kad baterija nerekomenduojama iškrauti žemiau 10 procentų, ir įkrauti virš 80. Tą, aišku, daryti galima, bet vartotojas rizikuoja spartesne baterijos degradacija. Tai jeigu 'realus' range yra 400, saikiai važiuojamas gaunasi ties 300.

~80kWh (realiai - 200-350 km priklausomai nuo važiavimo stiliaus/greičio) baterijos vidutinis svoris 500kg, tą tenka su savimi vežioti ir mieste, todėl vidutinis EV svoris su tokia baterija yra virš 2 tonų, kai paprastas VDV auto svoris prasideda nuo pusantros.

Iki šiol vyko 'kova' kas pagamins talpesnę bateriją, tačiau 80-100kWh ir 500kg tapo savotišku standartų. Šiandien prasidėjo nauja jos stadija, dėl svorio ir žemesnio pasipriešinimo orui. Pvz Enyaq ir ID.4 gaminami naudojant identišką EV platformą, tačiau škoda turi oro pasipriešinimo koeficientą 0.257, o VW - 0.28, nepaisant to, kad Enyaq yra 40kg 'storesnis', važiuojant 120 km/h greičių sąnaudos yra, vidutiniškai, 10 procentų žemesnės už VW (90km/h efektyvumas yra beveik vienodas).

turistux rašė:Del dideles rodos, tai turiu galvoje, jog stoteliu bus deficitas ir gali tekti vaziuoti specialiai i kita miesta pasikraut Ci kol kas kai elektromobiliai tii zaisliukas, stoteliu galima lengviau rast.
Stotelių skaičius Lietuvoje auga daug sparčiau nei EV skaičius (kalbant proporciškai), plius žmonės įrenginėja stoteles namuose. Įsikrauna EV ir nuo Schuko 1kW, 5 darbo dienos su trumpais 10km važiavimais į darbą per 'akropolį' ir 300km range savaitgaliui yra paruoštas, o ten, kai reikia, fast chargeris per 30min dar tiek pat įkraus. Niekas mūsų tinklų neapkrauna nei šiandien, nei apkraus artimiausiai 5-10 metais. Įrengti trifazę 7kW 'rozetę' kainuoja ~400 eur. Tiek naudoja paprastas elektrinis stalviršis, 80kWh baterija bus pilnai įkrauta per vieną naktį. Ir tai pats pigiausias variantas: 11ct/kwh naktinis tarifas = <2 eur / 100km vasara (<20kWh/100) ir beviek 3 eur / 100km žiemos metu (~30kWh/100). P.S. gaminant elektrą pačiam: <1 eur ir <1.5 eur šimtui per Ignitį ir praktiškai beveik nulinė aplinkos tarša nuo naudojimo 8-)

turistux rašė:Veliau ju ims trukti, nes joms reikia parkavimo vietu, o ju deficitas.
Perkant EV dažniausiai yra atsisakoma taršaus automobilio, todėl vietų skaičius liks +/- tas pats. Neatsisakinėjo tik iki šiol, kol pasiekiami tautai buvo seni i3, Leafai, Ioniq, eGolf ir pan važiavo <150km. Dabar su EV keliauti yra patogiau, ypač tau turėtu būti aktualu - bet koks SUV'as yra ekologiškas kemperis su puikia ventiliacija/šildymu ir jokios taršos (kaip ekologinės, taip ir triukšmo). Dalis EV modelių ne tik priima, bet ir atiduoda aukštos srovės elektrą, todėl užmaitinis ir virdulį, ir elektrinę plytelę, ir šaldytuvą, ir feną, ir mikserį, ir teliką, ir dvigubą vibratorių su turbo funkcija (kaip atskirai, taip ir viską kartu).

Kainos irgi darosi labai demokratinės. Šių, 2022 metų modeliai - Leaf'as su 62 kWh (250-300km) baterija jau kainuoja 35k minus subsidija plius opcijos jeigu nori. Tiesioginis konkurentas Kona Electric su 64kWh - 37k minus 5k subsidija. Premium SUV'as ID.4 su 82kWh baterija prasideda nuo 50k minus 5k subsidija. Ir 30k už Nissaną, ir 32k už Hyundai ir 45k VW yra žemesnės kainos už šių gamintojų kainos vidurkį. Svarbu prisiminti, jog jie yra žymiai saugesni savo už 'įprastus' brolius. Apversti automobilį bet kokios avarijos metu yra beveik neįmanoma, o baterijos rėmas kelis kartus sustiprina keleivių perimetrą nuo šoninių/galinių smūgių.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2159
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė turistux » 2022-01-12 10:47

Nu nzn, nakti masinos stovi ant zoles, gatves ir saligatviu bei visu imanomu zvyro lopineliu. Seskineje gyventojai zino kada kas keliasi ir atitinkamai stato kieme masinas. Tai as nlb suprantu, kaip visas tas masina elektrifikuoti ir pakrauti.
Plungej, Varenoj ar Marcinkonyse tai be problemu, bet ten masinos kaina iki 1000 eur.
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-12 10:54

Taip, bet niekas nesiruošia paimti ir pakeisti visus automobilius elektriniais tuoj pat. ES planuoja tęsti procesą, maždaug, 30 metų. Kiekvienais iš jų, Lietuva gauna po kelis dešimčius milijonų kovai su tarša. Per visą tą laiką neišgyvens nei patys naujausi geriausi automobiliai, nei dalis jų savininkų. Kurie išgyvens - gal kažką dar ir vairuos.

Vienas iš, mano nuomone, geriausių šiandien realizuojamų miesto projektų yra kelio apšvietimo stulpų modernizacija su vienos ar dvejų 'slow charge' įkrovimo vietų integracija. Sužymės stovėjimą ir prašom, prie kiekvieno gyvenamojo namo bent 2 vietos jau dabar galimos. Aišku, aš žiūriu ir savo 'varpinės', turiu garažą su normaliu elektros įvadu ir laukiu neišvengiamos renovacijos, kai savo fantastiškai saulės elektrinei tinkantį stogą padengsiu 5kW+ suminio galingumo elementais dalinai valstybės sąskaita. Bet garažą turi ir tu, pačiam centre, ir kempingus mėgsti. Vien tik tai tave turėtu skatinti domėtis EV ir pereiti prie tinkamiausio kai tik jis atsiras.

Išmanieji telefonai irgi ne per dieną atsirado visų mūsų rankose, nuo pirmo iPhone pardavimų pradžios praėjo 15 metų.
Drop a gear and disappear.
Mr. Masta Kila
Pranešimai: 119
Užsiregistravo: 2016-04-22 10:14
Karma: 124

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Mr. Masta Kila » 2022-01-12 16:13

aufiderzein
Paskutinį kartą redagavo Mr. Masta Kila 2022-02-04 12:29, redaguota 1 kartą.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-12 17:24

Ar gali patiklsinti, iš kur yra šita informacija? Ar tai yra tavo nuomonė?
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-13 10:08

Eilinį kartą informacija sukišama per užpakalį, tikriausiai perskaitei šitą Delfi antraštę: "Kreivys apie elektros energijos plėtrą: turime klaikią situaciją – niekur nieko negalima", o teksto net neskaitei:

Jis yra: "Koks scenarijus benutiktų, dabar Lietuva jokiam pokyčiui dar nepasirengusi. Šiuo metu Lietuvoje tėra suskaičiuojama apie 400 elektromobilių įkrovimo prieigos vietų, elektros energijos tiekimo infrastruktūra nėra pritaikyta, o dar šmėžuoja ir pačios elektros energijos trūkumo grimasos (- ne praktinis trūkumas, o žmonių gatvėje nuomonė, kad jos gali kažkada trūkti): Lietuva pati pasigamina tik labai nedidelę dalį elektros energijos, o kitą – importuoja. (-kiek reikės, tiek ir importuos, papidlomą kiekį apmoka vartotojai kurie didina vartojimą, o ne tie, kurie jau naudoja)

Krauti elektromobilius reikės visur: daugiabučių kiemuose ir garažuose, požeminėse aikštelėse prie biurų, prekybos centrų aikštelėse. D. Kreivys sako, kad valstybė iki 2030-ųjų bus pasirengusi paremti net 60 tūkstančių įkrovimo prieigos taškų (- tai yra 150 kartų daugiau, nei yra šiandien). Vien to nepakaks. Reikės sustiprinti ir elektros tinklus. Bendros investicijos tam sudarys apie 400 mln. eurų (- yra suplanuotos, paruošti projektai). Prognozuojama, kad elektros energijos suvartojimas iki 2030-ųjų išaugs kone trečdaliu (- yra numatytas planas, kurį siekia užtikrinti investicijomis), tačiau jau dabar kyla problemų, norint rasti vietų naujoms saulės ar vėjo elektrinėms."

Mr. Masta Kila rašė:Mūsų tinklai, o ir elektros gamyba visiškai nepasiruošusi įkrovimo stotelių didinimui <- netiesa. Dabartinių ESO tinklų galią reikia minimum dvigubinti <- netiesa, minima 1,5 karto per ateinančius 10 metų, kad kiekvienas kvartaliukas ar daugiabutis galėtų krauti savo elektromobilius. Dabar maždaug yra taip, aš įsirengiu, tada dar 8 kaimynai, o kiti 50 jau rūko ir laukia vidutinės bei žemos įtampos linijų perkabeliavimo :) <- netiesa, vyksta pastovios renovacijos ir tai yra senai numatyta naujai statybai nuo ~2013 metų. O čia jau ne vienos dešimties metų investicijos <- per 30 metų planuojama panaikinti tik visų VDV pardavimus (gamybą), apie esantį autoparką nėra jokios kalbos. Procesas ilgas, bet neišvengiamas.

Dar rekomenduočiau susipažinti, su tuo, kas yra parašyta čia, ir kas yra numatyta ES ir Lietuvos (kokie tikslai ir kokie terminai). Kitaip komentaras skamba kaip 'maršiečio už tradicinę šeimą'.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-13 14:51

Hanneris siūlo įrengti 11kW AC įvadą buto savininko parkavimo vietoje požeminėje aikštelėje praktiškai visoms vietoms, ~15m nuo skydinės aukštos įtampos laido su pajungimo prie įsigyto buto skaitliuko kaina yra ~1000 eur, plius savo įkroviklis (Toks kainuoja ties 600 eur).

Keli kiti mus dominantys projektai, kurių tech. planus ganėtinai gyliai analizavome, garantuoja bent trečdalio požeminių parkavimo vietų elektrifikaciją (požeminis kabelis). Kiek kainuoja prie jo prisijungti - nesidomėjau, tačiau įtariu kad nei parkavimo vietos, nei buto kainos tai jaučiamai nepadidina.
Drop a gear and disappear.
EBravo
Pranešimai: 307
Užsiregistravo: 2015-11-02 11:10
Karma: 188

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė EBravo » 2022-01-13 16:56

Mr. Masta Kila rašė:Mūsų tinklai, o ir elektros gamyba visiškai nepasiruošusi įkrovimo stotelių didinimui. Dabartinių ESO tinklų galią reikia minimum dvigubinti, kad kiekvienas kvartaliukas ar daugiabutis galėtų krauti savo elektromobilius. Dabar maždaug yra taip, aš įsirengiu, tada dar 8 kaimynai, o kiti 50 jau rūko ir laukia vidutinės bei žemos įtampos linijų perkabeliavimo :).
O čia jau ne vienos dešimties metų investicijos. Procesas ilgas, bet neišvengiamas.


Mr. Masta Kila, apgailestauju, jau tikriausiai pastebėjai, kad šioje forumo skiltyje nėra diskusijų kaip po tokių, nes jeigu nepritari arba bent bandai suabejoti arba turi savo nuomonę, tai esi niekam tikęs, ir tokie žmonės turi savo pavadinimą -"antivakseris", "maršietis už tradicinę šeimą", "Joniukas ne su bokseriais" ir t.t. :mrgreen:

Ir aiškai yra pasakoma, kad turėjimas kitos nuomonės, kuri nesutampa su citata"progresyviojo jaunimo" yra smerktinas, nors kai kas turi atskirąją nuomonę dėl savo įsitikinimų, kurie negali būti kvestionuojami pvz. citata "Išvadas darau dėl asmeninių pažiūrų. Aiškiai matau, kad toks esu ne vienas, ir tai teikia optimizmo. Kartu, greičiau artėjame prie gražaus, sveiko ir taikaus rytojaus". belieka tik pridėti -"Ura tovarišči" :mrgreen: :mrgreen:
Ir jei tęsti toliau, tai labai jau girdėtas lozungas/manifestas pvz. citata „Visuotinė neišvengiama kelių transporto elektrifikacija“, o štai ir kitas, tik žinoma senesnis, bet savo jėga ir įtikinamumu ir neklydimu beveik analogiškas -"Visa valdžia taryboms ir plius visos šalies elektrifikacija", žinoma, kai kas apie šį istorinį veikėją ,kurio žodžius pacitavau, gali nieko nežinoti , nes gi vox.com ar facebook'o "profesūra" apie tai nerašo. :mrgreen: :mrgreen:

Kitas manifesto "perliukas", kuriam citata "progresyvus jaunimas" labai pritaria, tai -automobilių taršos panaikinimas išgelbės pasaulį!!! :D Ir šiuo atveju pasaulis jau žino tokio manifesto analogą, kurio trumpas pavadinimas "Žvirblių karas" 1958-1959m., ir vėl abejočiau, kad "progresyvus jaunimas" yra ką nors apie tai girdėjas, jei trumpai tai chunveibinai iki paskutinio savo prakaito lašo, kovojo su Žvirbliais, kurie neva sunaikino visą derlių ir neva dėl to kilo badas. Kas norės sužinoti kuo viskas baigėsi, susiras informacijos. :mrgreen: :mrgreen:

Jei "progresyvus jaunimas" nuspręstų išgelbėti pasaulį, nuspręsdamas, kad reikia mažinti vartojimą 50% (vartojimą visose srityse be išimčių, o tokiu būdu atitinkamai sumažinti ir gamybą), tuomet tikrai būtų didžiulis efektas ir greitas! ;)
Tuomet tikrai jam būtų galima pritarti ir visomis išgalėmis siekti įgyvendinti.
Tačiau dabar kviečiama į kovą su slibinu (naujųjų laikų žvirblių karą), nukertant jam vieną galvą iš "niolikos" ir tikintis nuostabaus rezultato.
Be abejones bus sakoma ,kad kažką reikia daryti ir pradėti jau dabar!
Gal būt, tačiau nėra reikalo tai daryti pasitelkiant (užpraeito ar praeito) šimtmečio lozungus ir manifestus, o tuo labiau įžeidinėjimus.
Diskusija gali vykti tik iš esmės ir gerbiant pašnekovą(us) bei įsiklausant į jų argumentus ir pateikiant labai konkrečius ir pasvertus kontrargumentus (tirada duomenų,nuomonių ar užsakytų tendencingų rašinių/rašinėlių ir/ar neva tyrimų ir t.t nėra šaltinis, kurį reiktų priimti už gryną pinigą, kaip visumą).
Tuomet tikrai bus diskusija, o ne kvietimas į barikadas su lozungu- kas ne su mumis tas prieš mus. :mrgreen:
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-13 17:21

Sąsajų galima ieškoti ir surasti visur, smagu kad kažkas randa tam laiko ir pakelia sau nuotaiką.

Nuomonės taip pat yra gerai, tačiau ne tos, kurios yra pagrįstos senelio pasakom arba išgalvojimais. Yra mokslas, yra statistika, viskas atvyroje erdvėje, yra ir galimybė viską išbandyti, čia pat - Lietuvoje. Tuo ir vadovaujasi judėjimas. Deja, daugelis rytų Europos gyventojų gyvena praeitimi ir labiau pasitiki visų galų ekspertu-kaimynu. COVID'as, kaip lakmuso popieriukas, tą labai puikiai išryškino.

Palyginimas su "žvirblių karu" čia netinka. Reikia paminėti, jog tai buvo sugalvota žmogaus, kuris paskelbė visas egzistuojančias knygas (ir mokslą iš esmės) anti-komunistiniu ginklu, viską naikino ir degino. Tai buvo esminių to laikotarpio Kinijos vystymosi stabdžiu. Labai tikėtina, kad jeigu to nevyktu - Kinija būtu kokios Danijos vietoje, geriausiu tvaraus gyvenimo pavyzdžiu. Dabartinė nuomonė apie ekologiją yra pilnai pagrista, tačiau kitas reikalas yra biurokratijos mechanizmo lėtas veikimas ir politiniai žingsniai, kurie stabdo processus. Iš kitos pusės iš čia ateina ir milžiniškos investicijos, ko joks asmuo nepasiekitu ir per milijoną savo gyvenimų.

Kad vartojimo niekas nesustabdys - yra neginčytinas faktas. O būdų, kad tas vartojimas būtu tauresnis yra labai daug. Kažkokie labiau, kažkokie mažiau efektyvesni.

Kaip pvz, populiari blogėre nesenai pasakė "nevalgykite avokadų, nes vienas toks vaisius kainuoja 850g CO2". Kadangi vaisius yra labai jautrus chemijai, visiškai aišku, jog kalba yra apie kelionę iki mūsų stalo. Tai vietoj vieno maistingiausio ir sveikiausio vaisiaus blokavimo, gal būt pasirūpinkime specifiškai tuo, kas sukelia tą efektą - jo transportavimu. Arba pasitelkim mokslą, kuris jį genetiškai modifikuotu, leistu auginti mažiau pritaikitoje aplinkoje.

Tai tik tiek.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
monte
Pranešimai: 176
Užsiregistravo: 2016-03-01 10:08
Karma: 90

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė monte » 2022-01-13 17:25

Decoy rašė:Hanneris siūlo įrengti 11kW AC įvadą buto savininko parkavimo vietoje požeminėje aikštelėje praktiškai visoms vietoms, ~15m nuo skydinės aukštos įtampos laido su pajungimo prie įsigyto buto skaitliuko kaina yra ~1000 eur plius savo įkroviklis (Toks kainuoja ties 600 eur).

Keli kiti mus dominantys projektai, kurių tech. planus ganėtinai gyliai analizavome, garantuoja bent trečdalio požeminių parkavimo vietų elektrifikaciją (požeminis kabelis). Kiek kainuoja prie jo prisijungti - nesidomėjau, tačiau įtariu kad nei parkavimo vietos, nei buto kainos tai jaučiamai nepadidina.

Į Hannerio pažadus žiūrėčiau labai atsargiai. Pažadai ir realybė prasilenkia. Kalbu ne būtent apie parkingo vietų elektrifikavimą, bet aplamai apie jų vystomus būsto projektus. Susidūriau asmeniškai aš, taip pat mano pažįstami, skirtinguose projektuose.
TomasJ
Pranešimai: 206
Užsiregistravo: 2016-05-21 10:45
Karma: 52

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė TomasJ » 2022-01-13 18:38

Sakyčiau "progresyvus jaunimas" tai naivus jaunimas... Pvz. siūlyčiau pasidomėti, kokia elektros energijos dalis gaunama deginant anglį ir dujas. Ir kaip pigiausia padidinti energijos gamybą.
Ir apskritai, elektromobiliai - tai būdas išsivysčiusioms (turtingoms) šalims perkelti taršą į mažiau išsivysčiusias.
Ir dar - per savaitę suvalgydamas 0.5kg mėsos atmosferą papildau 35 kg CO2, o nuvažiuodamas 150km - 23 kg...
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-14 09:47

TomasJ, tavo argumentą senai paneigė, trumpai, šitais punktais:
1. Kad kuras būtu pasiekiamas, reikia gauti naftos (net nevertinant rizikų ir katastrofų istorijų/pasekmių).
2. Kad nafta būtu tinkama naudojimui - ją reikia perdirbti.
3. Kad faktiniai degalai pasiektu automobilį, juos reikia atgabenti.
4. Automobilių efektyvumas naudojant įprastą kurą yra vos 30% (anglies elektrinių - 40%), elektrinių - virš 97%.

Bet koks vienas iš šių punktų jau atstoja elektros gamyba bet kokiu būdu. Taip, yra daug anglimi varomų elektrinių, tačiau jų uždarymas energetikoje yra vienas iš pagrindinių prioritetų. Dujos yra ženkliai tvaresnis kuras dėl to, kad jo ypatingai nereikia perdirbinėti ir didesnę dalį transportuoja vamzdžiais, procesų suma neišsiskiria tiek 'šiukšlių' kiek benzino ar dizelio gamyba. Bet ir neskaitant to, pasaulis juda link žalios energetikos - didinami atnaujinami šaltiniai ir mažinami labiausiai taršantis aplinką.

Nuomonė, kad gaminti energiją yra taip pat taršu yra klaidinga dar ir dėl to, kad 'nešvarios' elektros gamybos dalis yra pastoviai mažinama naujais atnaujinamais arba žaliais pajėgumais. Dalinausi, kad 2021 metais JAV padidino savo energijos gamybą 25830 MWe energijos, kas yra lygų >10 Astravetso branduolinėmis elektrinėmis. Tačiau JAV atveju, 86% šios energijos, arba 22214 MWe, yra gaminama veju ir saule. Branduolinės - nėra visai, dujos - 13,74%, arba 3549 MWe. Anglis - 0,042%, arba 11 MWe. Nepaisant to, kad 'anglies' padidėjo, JAV dirba ties uždarymo 5770 MWe gaminančių anglies elektrinių (šaltinis ir dar šaltinis). 2022 metais planuojama padidinti energijos gavimą dar ~46100 MWe, kur nebus jokios anglies, o ~34200 (74%) sudarys išskirtinai atsinaujinantys šaltiniai (šaltinis)

TomasJ rašė:elektromobiliai - tai būdas išsivysčiusioms (turtingoms) šalims perkelti taršą į mažiau išsivysčiusias.
Kaip tu paaiškinsi faktą, kad turtingos šalys tiesiog atiduoda pinigus mažiau išsivysčiusioms, kad tos kuo skubiau gerintų ekologinę situaciją. Subsidijas EV ir jėgainėms mes, Lietuvoje, negaunam iš valstybės biudžeto, viskas ateina iš ES (negrąžinamas kreditas). Išklotinė kiek ko gauna ir už ką susimoka yra viešai prieinama. Kai Lietuva pasieks tam tikrą lygį ir galės prisidėti, turėsime tą irgi daryti.

Dėl "mėsos poveikio" nieko negaliu pasakyti, bus įdomu tuo pasidomėti.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-14 13:53

Kažkiek pasidomėjau dėl "taršios mėsos" - taip, žemės ūkis išties yra didelė "greenhouse" dujų emisijų dalis. Jų poveikis, neliečiantis naudojančių kurą procesų sudaro ties 10% (šaltinis). Čia įeina miškų naikinimas, atliekų deginimas, įvairūs žemės darbai ir (įdomu, kad išskirti) ryžių ir javų auginimas. Tačiau minėta "gyvulių" dalis, kitaip vadinama "Enteric fermentation" sudaro pusę efekto. Globaliai, ties 4% (bent jau pagal 2018 duomenis, šaltinis).

Tai, kad GreenPeace sako, jog ES "fermų" tarša prilygsta visų ES lengvųjų automobilių taršai (šaltinis), teoretiškai yra tiesa. Bet, mano nuomonė, čia yra nelabai geras palyginimas (nors, skandalingas, taip). Nes lengvieji automobiliai ir kitas transportas yra žemės ūkio dalis, kaip ir energijos gamyba.

Palyginimui, transporto sektoriaus emisijų dalis yra 25%, o energijos gamyba naudojant degias medžiagas - net 53%. Akivaizdu, jog kova su suminiais 78% procentais yra aktualesnė, nei su 4%. Be to, žemės ūkį "padengia" 2 technologiniai keliai - įvairios elektrinės transporto/ūkio priemonės ir žalia energetika.

ES labai aiškiai mato problemą ir atlieka reikalingus žingsnius. Pastoviai skelbia mokslinius tyrimus ir skatina mažinti "ekologinį pėdsaką". Vyksta investicijos į infrastruktūros gerinimą (šaltinis). Tai liečia ir Lietuvą - kad mes neaugintume galvijų ir nenaikintume laikų/miškų javais, ES mums moka kompensacijas ir subsidijuoja priemone teritorijos tvarkymui.

Tikiuosi, TomasJ, aš pateikiau pakankamai argumentų ir nuorodų į straipsnius, kad tu galėtum permąstyti savo teiginius ir konstatuoti, jog dirbama yra visais frontais. Kelias ilgas, tarša didelė, bet stabdžiai jau veikia, kažkur sukibimas didesnis, kažkur žemesnis.

Energetikos perėjimas prie žalios yra pats veiksmingiausias ir sparčiausias būdas pagerinti situaciją. O elektromobilis, kaip įnašo variantas, yra prieinamas kiekvienam asmeniui. Jis kuris turi didelę ekologinę įtaką kaip tiesiogiai šalia esantiems žmonėms, taip ir aplinkai visumoje. Taip pat yra visiškai aišku, jog ši technologija yra ateitis, kuri savo patogumu ir efektyvumu sparčiai keičia šiuo metu naudojamas transporto technologiją. Kaip radijo ryšys pakeitė laidus, internetas pakeitė enciklopedijas ir televizija, vidaus degimo variklis - arklį, toksiškus senų raketų dinitrogeno ir hydrazino varikius pakeitė šiuolaikiniai, varomi metanu, deguoniu ir t.t.
Drop a gear and disappear.
EBravo
Pranešimai: 307
Užsiregistravo: 2015-11-02 11:10
Karma: 188

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė EBravo » 2022-01-14 14:57

Decoy,
siūlyčiau, visą taip vadinamą dikusiją ,(nors tai tik tavo, bičiuli, vienintelio neklystančio oratoriaus monologų/manifestų įvairiausių duomenų, o kitaip tariant informacijos kratinys, kurią visi turi, mažių mažiausiai, išklausyti, nulenkti galvą, pritariant arba tik teigiamai papildyti tavo tezes) perskirti į dvi lygiagrečias temas:
1) pagal tavo norą "Visuotinė neišvengiama kelių transporto elektrifikacija" ir šioje skiltyje DISKUTUOTI TIK apie EV technologinius dalykus, jie gali būti ir yra įdomus.
2) antra nauja tema apie taip pat tavo mėgstamą "Ekologinę-klimato kaitos (šilimo, kitais duomenimis klimato atšalimo pradžios)" temą. :mrgreen:

Nes dabar tai tik įvairiausios informacijos kratinys, nesusitemintas, nepatikrintas,neišanalizuotas ir nestabdomai plūstantis į forumo skilitį. (iš tiesų tai jau pastebima tedencija ,kad naujoji karta anot tavęs "progresyvusis jaunimas" geba greit rasti informaciją, tačiau nesugeba jos apdoroti (analizuoti, tikrinti, atsakingai vertinti, ieškoti patvirtinimo pirminiuose ir nesuinteresuotuose šaltiniuose ir t.t.) o deja, dažnu atveju, tik retransliuoti ,o neretai ir iškraipant ją ,sąmoningai ar nesąmoningai.

Pvz. "perliukas" - "ES labai aiškiai mato problemą ir atlieka reikalingus žingsnius. Pastoviai skelbia mokslinius tyrimus ir skatina mažinti "ekologinį pėdsaką". Vyksta investicijos į infrastruktūros gerinimą (šaltinis). Tai liečia ir Lietuvą - kad mes neaugintume galvijų ir nenaikintume laikų/miškų javais, ES mums moka kompensacijas ir subsidijuoja priemone teritorijos tvarkymui."
Oho koks puikus teiginys- o gal radai kur nors aprašytą sprendimą-reikalingus žingsnius, ką EU "ekologiška visuomenė" valgys, tikriausiai tuos nesunaikintus/atstatytus miškus, pievas ir laukus!!!! :mrgreen: :mrgreen:
Spėju ,kad tavo atsakymas bus toks, kaip, kad pasakojime iš vaikų darželio, kuomet klausiama vaikų iš kur gaunamas pienas- atsakymas iš maximos. :mrgreen: :mrgreen:

Utopija ir jos sekejai dabar "ant bangos". :D :D :D
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2022-01-14 15:06

EBravo, apie ekologiją nei aš pradėjau, nei aš tesiu. Apie tą dabar rašai tu. Iš kitos pusės, temos yra tiesiogiai susietos. Praktiškai, ką aš čia rašau - reakcija į klaidingą (ir klaidinančią kitus) informaciją. Todėl pateikiu faktus. Jeigu tu juos vertini kaip 'informаcijos kratinį', na, labai gaila jog tau sunku priimti informaciją tokią, kokia ji yra ištiktųjų. Skundiesi kad rašau daug, tačiau pamiršti jog viską užmezgusį ilgą postą parašei būtent tu.

Kad vis išjuoki teiginius ir surašai retorinius klausimus, atsakymai į kuriuos yra poros klikų atstumu, yra tik apmaudu.
Drop a gear and disappear.
EBravo
Pranešimai: 307
Užsiregistravo: 2015-11-02 11:10
Karma: 188

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė EBravo » 2022-01-14 16:16

Decoy rašė:Žinutės nuoroda EBravo, apie ekologiją nei aš pradėjau, nei aš tesiu. Apie tą dabar rašai tu. Iš kitos pusės, temos yra tiesiogiai susietos. Praktiškai, ką aš čia rašau - reakcija į klaidingą (ir klaidinančią kitus) informaciją. Todėl pateikiu faktus. Jeigu tu juos vertini kaip 'informаcijos kratinį', na, labai gaila jog tau sunku priimti informaciją tokią, kokia ji yra ištiktųjų. Skundiesi kad rašau daug, tačiau pamiršti jog viską užmezgusį ilgą postą parašei būtent tu.

Kad vis išjuoki teiginius ir surašai retorinius klausimus, atsakymai į kuriuos yra poros klikų atstumu, yra tik apmaudu.


Decoy,
tikrai nesiskundžiu, nėra dėl ko, viskas gerai!!! Linksma! :D :D
O ilgus postus rašyti išmokau iš tavęs, puikus mokytojas :D
Tikrai taip, į visus klausimus galima rasti atsakymus ir į visus mane dominančius esu radęs arba rasiu;)

Rašyk taip ,kad nebūtų galimybės juoktis, jei manai, kad iš tavęs juokiamasi!
Ne iš tavęs juokiuosi, o juokiuosi iš tų, kurie sugeba tave įtikinti nekvescionuojamai patikėti jais! ;)

Grįžti į “Pokalbiai offtopic”

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra