Elektrinių motociklų naujienos

Straipsniai moto tema. Foto. Video, Avarijos-LT. Avarijos užsieny.
TomasJ
Pranešimai: 206
Užsiregistravo: 2016-05-21 10:45
Karma: 52

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė TomasJ » 2020-10-25 14:15

Klausimai pamąstymui:
Motociklo keliaujant ~ 120 km/h sąnaudos ~5 ltr/100 km. Automobilio tarkim 7 /100. Elektromobilio, kuris nuvažiuotų 300 km baterija sveria ~ 300 kg. Kiek svers motociklo, nuvažiuosiančio 300 km baterija?
Koks skirtumas tarp mokesčių benzinui ir elektrai ir iš kieno pinigų yra kompensacija naujam elektromobiliui?
Ličio baterijas perdirbti kainuoja 4x daugiau, negu pagaminti naujas...


Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė Decoy » 2020-10-25 23:59

TomasJ rašė:Koks skirtumas tarp mokesčių benzinui ir elektrai ir iš kieno pinigų yra kompensacija naujam elektromobiliui?
Čia toks pats retorinis klausimas kaip ir "kodėl aš turiu kvėpuoti automobilio išmetimu" arba "...balkone esančių kaimynų rūkalais" - juk ir vienas ir kitas, absoliučiai tiksliai, kenkia mano sveikatai. Kodėl turiu girdėti kaip naktim važinėja 'sportininkai' centrinėmis gatvėmis 100km/h pirma pavara? Apibendrinant, tai vadinasi pilietiškumu, ir kuo jo daugiau, tuo greičiau bendruomenės juda link labiau civilizuoto ir patogesnio (visom prasmėm) egzistavimo. Nori pasakyti, kad suklydome, pereinant prie VDV nuo asilų ir arklių? Tikrai ne. Dabar vyksta tas pats. Labai keista, kad progresas iškelia tiek daug klausimų inteligentiškiems žmonėms. Dar tai, kad jie nori iškart gauti pilnai išdirbtą technologija ant lėkštutės, nenori dalyvauti (net netiesiogiai) aplinkos gerinime.

TomasJ rašė:Automobilio tarkim 7 /100. Elektromobilio, kuris nuvažiuotų 300 km baterija sveria ~ 300 kg. Kiek svers motociklo, nuvažiuosiančio 300 km baterija?
Kad vidaus degimo varikliai yra lengvesni nei baterijos yra faktas. Bet, nėra logiška traukti vieno sistemos elemento, reikia vertinti visą technologinį komplektą: prie VDV pridėti pilną kuro baką, telpalų ir aušinimo sistemų svorius kartu su skysžiais (elektriniai turi aušinimo sistemą baterijai, taip, bet ji yra kelis kartus mažesnė). Su 15kWh baterijos, kuria Zero SRS pravažiuoja 250km, viso motociklo svoris yra 229 kg. Ar vidutinio paprasto 'kelioniškesnio-streeto' wet svoris yra žemesnis?

Beje, statistiškai, EV baterijos svoris mažėja 7 procentais per metus.

TomasJ rašė:Ličio baterijas perdirbti kainuoja 4x daugiau, negu pagaminti naujas...
Vartoti terminą "Ličio baterija" yra tas pats, kas žodį "kuras". Dauguma mūsų kelių automobilių naudoja dyzelį, mažiau - benziną, dalis - dujas. Lygiai taip pat šiuo metu naudojama virš 6 skirtingų Ličio baterijų technologijų, atitinkamai ir utilizacijos kainų/būdų.

Vienaip ar kitaip tai nėra mūsų problema, tuo užsiima gamintojai, kurie supirkinėja pasenusias, sugedusias, ar panaudotas baterijas. Tingiu tikrinti kainų, pasitikėsiu. Esu visiškai tikras, kad jeigu šiandien tai yra 4x, vakar buvo 6x, o rytoj bus mažiau už 4. Visos pasaulio gamybos juda link 'reusability' ir 'renewability'.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė turistux » 2020-10-26 08:24

Niekam nerūpi aplinkos saugojimas, populizmas ir tiek. Ant to populizmo ir važiuoja EV. Rūpėtų aplinka, nekeptų vienkartinių gaminių visose buities srityse.
Aš asmeniškai norėčiau EV (motociklo), bet ne dėl populizmo, o dėl kitų privalumų kurie kol kas tik teoriškai galėtų būti: patvarumo, pigumo, žemo svorio centro, linijinio sukimo momento, pavarų nebuvimo. Bet kaip jau kelis kartus čia rašiau - tokio net 300-inio cc motorolerio analogo nėra sukurta. Pakaktų bent 100km ridos ir 120 km/h kreiserinio greičio. Tai apie turistinius motociklus, turiu galvoje - Europos turistinius, be ambicijų Mongolijai, dar galima tik labai atsargiai svajoti.
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė Decoy » 2020-10-26 09:46

turistux rašė:Niekam nerūpi aplinkos saugojimas, populizmas ir tiek. Ant to populizmo ir važiuoja EV. Rūpėtų aplinka, nekeptų vienkartinių gaminių visose buities srityse.
Aplinkos saugojimas rūpi visiems ir, tikrai, tau pačiam. Deja, ne visi nori (ir gali) prie jo prisidėti. Tai yra trečių pasaulio šalių problema. Beje, piliečių norą padėti ir bendrą rūpestį puikiai parodo atliekų rūšiavimas, kurį savo namuose naudoja, drįsiu teigti, pusė visų Lietuvos gyventojų.
Drop a gear and disappear.
TomasJ
Pranešimai: 206
Užsiregistravo: 2016-05-21 10:45
Karma: 52

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė TomasJ » 2020-10-26 19:24

Decoy rašė: Su 15kWh baterijos, kuria Zero SRS pravažiuoja 250km, viso motociklo svoris yra 229 kg

120 km/h greičiu? Galima linką?
Vartotojo avataras
Wing
Pranešimai: 282
Užsiregistravo: 2015-12-02 17:46
Karma: 152

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė Wing » 2020-10-26 19:58

TomasJ rašė:Žinutės nuoroda
Decoy rašė: Su 15kWh baterijos, kuria Zero SRS pravažiuoja 250km, viso motociklo svoris yra 229 kg

120 km/h greičiu? Galima linką?

https://www.zeromotorcycles.com/model/zero-srs
Range
STANDARD
PREMIUM
City ?
161 miles (259 km)
161 miles (259 km)
Highway, 55 mph (89 km/h) ?
99 miles (159 km)
99 miles (159 km)
Combined ?
123 miles (198 km)
123 miles (198 km)
Highway, 70 mph (113 km/h) ?
82 miles (132 km)
82 miles (132 km)
Combined ?
109 miles (175 km)
109 miles (175 km)

Decoy pamiršo paminėt tai, kas yra labai svarbu 250 km teoriškai gali pravažiuot važiuojant 50 km/h.
Važiuojant 113 km\h - range 132 km. ir tai tik gamintojo deklaracija, o kaip bus realybėj pamatysim kai turės kaimynas.
Aš įsivaizduoju su standartiniu mūsų "ratuko" tempu ir tiek netemps.
Tik spėju, Europoj tokio kaina apie 20k Eur. jeigu imsi ne Basic versiją , kas yra pagal parametrus sakyčiau yra 2,5 -3 kartus per daug, kaip tokiems parametrams.
MT-09 Tracer
TomasJ
Pranešimai: 206
Užsiregistravo: 2016-05-21 10:45
Karma: 52

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė TomasJ » 2020-10-26 20:02

Pažiūrėkim į elektrinius motociklus sporte. Moto3 sveria ~ 90 kg, ratas per 1:45, lenktynės 22 ratai. MotoE - 260 kg, 1:48, 6! ratai. Ap-gai-lė-ti-na.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė Decoy » 2020-10-26 21:27

Wing, maksimalus range Zero SR/S yra su 3.6 kWh "Power Tank" opcija (kas yra nereali Zero inovacija). Priedas praplečia eigą maždaug 40%: 179 km @ 113 Km/h arba 350 km "Miesto" režimu. Dėl greičių - magistralėmis pats žinai kokie motociklininkai važinėja, o užmiesčio keliais visad važiuojam KET +20 (maks, kas guanasi 110 km/h). Vidutinis greitis vietinių ratukų yra gerokai žemesnis, ne daugiau 80 km/h.

Nelabai suprantu, kam jūs norite įrodyti kad dabartiniai EV atsilieka pagal technines galimybes įprastiems? Trys kartus rašiau jog, mano manymu, tinkami ir konkurencingi produktai atsiras po 2-3 metų. Dabar yra maloniausias progreso stebėjimo metas, kai modeliai jau pradeda aiškiai vytis 'įprastą paklausą'.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė turistux » 2020-10-27 07:51

Decoy rašė:Žinutės nuoroda
turistux rašė:Niekam nerūpi aplinkos saugojimas, populizmas ir tiek. Ant to populizmo ir važiuoja EV. Rūpėtų aplinka, nekeptų vienkartinių gaminių visose buities srityse.
Aplinkos saugojimas rūpi visiems ir, tikrai, tau pačiam. Deja, ne visi nori (ir gali) prie jo prisidėti. Tai yra trečių pasaulio šalių problema. Beje, piliečių norą padėti ir bendrą rūpestį puikiai parodo atliekų rūšiavimas, kurį savo namuose naudoja, drįsiu teigti, pusė visų Lietuvos gyventojų.

Nu gerai, tik patiems piliečiams ir terūpi. Bet jie neorganizuoti. Kol visa ekonomika stovės ant vartojimo augimo, tol ir eikvosim resursus bei šiukšlinsim.
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė turistux » 2020-10-27 08:10

Privertė Decoy vėl atsiverst Zero tinklapį :) Nu, faktiškai jau greitis ir rida Zero SF normalūs kaip miestui ir iki kaimo pavažiuot. Kas neaišku - svorio centras, nes pats mocas 40kg sunkesnis už motorolerį, jei dar ir svorio centras aukščiau, tai šūds mieste. Kitas dalykas dėl ko šūds mieste - jis plikas - nėr dėžės po sėdyne. Nu ir 20000 USD tai atsiprašau, bet 3-4 prabangios pyrdos be minėtų trūkumų ir su neribotu atstumu gaunasi... Žodžiu, turtuoliai toliau tegu perka ir finansuoja tobulinimą, o vidurinei klasei dar tik paveikslėlius pavartyt.
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
Katys
Pranešimai: 1000
Užsiregistravo: 2017-10-29 10:37
Karma: 717

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė Katys » 2020-10-30 18:10

Elektrociklas liaudžiai. Žmogus dalinasi įspūdžiais.
https://bikepost.ru/blog/90824/Kitajski ... anija.html
Vartotojo avataras
domantasTi
Pranešimai: 206
Užsiregistravo: 2017-03-04 20:25
Karma: 79

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė domantasTi » 2020-10-30 20:07

Katys rašė:Žinutės nuoroda Elektrociklas liaudžiai. Žmogus dalinasi įspūdžiais.
https://bikepost.ru/blog/90824/Kitajski ... anija.html

Čia kaži ne apie tokį patį tautietis klausinėjo:
viewtopic.php?f=3&t=1763
Tam pačiam bikepost' e vienas žmogelis argumentuotai rašė kodėl nusipirko maxi scooterį , o 'nežaidė su elektra' tik va užvirus diskusijai kaip tyčia nerandu :D o gal ir nereikia čia dėt :mrgreen:
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė turistux » 2020-10-31 08:04

Katys rašė:Žinutės nuoroda Elektrociklas liaudžiai. Žmogus dalinasi įspūdžiais.
https://bikepost.ru/blog/90824/Kitajski ... anija.html

Visai padoriai gaunasi. 130km uzmiesty ir 100km/h vaziuoja. Praziopsojau straipsny, kokia kaina isejo? Ai nu ir tokios nesamones, kaip tuscias benzobakas, tai nei pro kur :lol:
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
TWIN
Pranešimai: 1095
Užsiregistravo: 2016-07-26 15:22
Karma: 260

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė TWIN » 2020-10-31 15:57

Manau nereikia kol kas uzsiimti tuscia diskusija, bendzina kainuoja kaip butelis Borzomi :) Nebent siaip :roll:
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė Decoy » 2020-11-14 01:34

Apie baterijų perdirbimą ir resursą.

Šiai dienai, utilizavimo metu, ličio konversija iš sunaudotų/sugedusių baterijų yra virš 80 procentų; nikelio, kobalto ir vario - nuo 95 iki 98 procentų. Viską lemia technologijos tikslumas, kuris yra pastoviai gerinamas. Pačios medžiagos visiškai nedegraduoja - jas įmanoma 'ištraukti' iš bet kokio tipo/senumo baterijos ir naudoti vėl, pačiose naujausiose, kad ir 1000 kartų/ciklų.

Nuo 14:40 iki 17:54 minutės:

Drop a gear and disappear.
TomasJ
Pranešimai: 206
Užsiregistravo: 2016-05-21 10:45
Karma: 52

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė TomasJ » 2020-11-14 10:53

Įmanoma, bet neapsimoka - niekas nemoka už senų lipo baterijų pridavimą...
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė Decoy » 2020-11-14 23:49

TomasJ rašė:Įmanoma, bet neapsimoka - niekas nemoka už senų lipo baterijų pridavimą...
Už pridavimą - nemoka, bet už išmetimą (kaip padangas, alyvą ir pan) į konteinerį vietoj tinkamos perdirbimo vietos - skiria baudą. Aišku, Lietuvoje tai nėra ypatingai stebima, bet, pvz Belgijoje, situacija yra kitokia: jeigu kažkas nesurūšiavo atliekų - bauda yra skiriama namo gyventojams, kam priklauso konteineris. Tuo prieš kelis metus dalinosi emigravusio klasioko ir gero draugo žmona, kiekvienas iš 16 (jeigu teisingai prisimenu) būtų gavo 500 eur baudą. Po incidento visi rūšiuoja labai atsakingai.

Be to, panašu, kad perdirbimas yra pigesnis procesas, nei medžiagų kasimas karjere, dažnai - naudojant neproporcingai pigią (už maistą) arba vaikų darbo jėgą trečio pasaulio šalyse, vėliau transportuojant laivais ir kitom priemonėm neaiškiom sąlygom?
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Katys
Pranešimai: 1000
Užsiregistravo: 2017-10-29 10:37
Karma: 717

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė Katys » 2020-11-17 17:55

Decoy rašė:Žinutės nuoroda
Be to, panašu, kad perdirbimas yra pigesnis procesas


Kas galėtu pagalvot, kad pigi vėjo energija gali duot atliekų?

1605529885_109.jpg


1605529925_108.jpg
1605529942_107.jpg


Nuotraukos iš interneto, bet pats patikrinau...https://www.google.lt/maps/place/Kasper ... 06.3251749

Dešiniau sodos ežero....
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė Decoy » 2020-11-18 00:03

Katys rašė:Žinutės nuorodaKas galėtu pagalvot, kad pigi vėjo energija gali duot atliekų?

Tikrai taip, labai įdomu.

Pradėkite pamoką tuo, kad dažniausiai naudojamos (ir Lietuvoje) 100+m vėjo turbinos efektyvumas yra ties 2.5-3 MW. Ji pagamina 6 milijonus kW per metus. Vienas toks statinys gali aprūpinti elektra (vidutiniškai) 1500 butų (ar namų). Palyginimui, plačiausiai naudojamas branduolinis "PWR" reaktorius (mums puikiai žinomi jo pavyzdžiai yra Astravo, Ignalinos ir Černobylio elektrinės) pagamina nuo 900 iki 1600 MW, bet yra nežymi, 35 tonų praktiškai niekur neutilizuojamų radioaktyvių ir, papildomų, 43 tonų mažai radioaktyvių atliekų problema per metus. Vieną tokį reaktorių galima pakeisti 500 vėjo turbinom (vėl gi, vidutiniškai).

Antras įdomus faktas - tokios turbinos tarnavimo laikas yra virš 20 metų.

Trečias įdomus faktas - 90% visos konstrukcijos ir joje naudojamos įrangos yra perdirbama. Paveiksliuke matosi stiklo pluošto elementai, kurie ir sudaro likusius ~10% konstrukcijos. Ar jie yra perdirbami? Nuo 2019 metų - taip, konvertuojamos į visokius ūkio daiktus kaip padėklai, įrankiai, grindų danga, kelio elementai. Dėja, kol kas nėra tokių didelių apimčių, bet, ties tuo yra dirbama.

Daugiau informacijos apie tokias jėgaines galite pasisemti iš, pvz, šio puikiai žinomo gamintojo puslapio: https://www.ge.com/renewableenergy/wind ... w-platform

Įdomus faktas - tavo motociklas, kas 10,000 km išskiria ~4 kartus daugiau CO2 negu sveria pats, kartu su tavimi. Dar įdomiau - tai yra sandėliuojama ne kažkur Kaspere, o tavo, mano ir visų kitų plaučiuose, kraujyje ir visuose kituose ląstelėse (bent jau dalinai). Akivaizdu, kad tai gyvenimui nepadeda.

Taigi, mokiniai, ar kažkas dar abejoja žalios energetijos naudingumu?
Drop a gear and disappear.
TomasJ
Pranešimai: 206
Užsiregistravo: 2016-05-21 10:45
Karma: 52

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė TomasJ » 2020-11-18 18:17

Lobizmu - neabejojame, naudingumu... A kodėl Kinija stato daugiausiai naujų atominių elektrinių pasaulyje?
Dėl CO2 tai visai į laukus... Žmogus CO2 savo išmestą atgal įkvepia patalpoje būdamas. Nori gyventi sveikiau - miegok grynam ore :)

Grįžti į “Pokalbiai offtopic”

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra