Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Straipsniai moto tema. Foto. Video, Avarijos-LT. Avarijos užsieny.
Vartotojo avataras
draginoid
Pranešimai: 2492
Užsiregistravo: 2015-10-26 12:46
Karma: 983

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė draginoid » 2021-11-11 12:55

EBravo rašė:Žinutės nuoroda Atsiprašau visų forumiečių, šią temą ,matyt ,vertėtų perkelti į kitą diskusijų skiltį pvz. blevyzgų ar kokią kitą panašią

Ji ir taip prie offtopic skilties.


Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Vartotojo avataras
draginoid
Pranešimai: 2492
Užsiregistravo: 2015-10-26 12:46
Karma: 983

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė draginoid » 2021-11-11 13:27

Taip, asmeninio transporto ateitis priklauso tikrai ne VDV, bet gal ir ne 100% elektromobiliams.
Pabandom isivaizduoti tuos 2030-2040 metus, kai jau (pagal prognozes) stoves pilni daugiabuciu kiemai EV ir per nakti nores pasikrauti.
Paveikslėlis
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
EBravo
Pranešimai: 307
Užsiregistravo: 2015-11-02 11:10
Karma: 188

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė EBravo » 2021-11-11 14:17

draginoid rašė:Žinutės nuoroda Taip, asmeninio transporto ateitis priklauso tikrai ne VDV, bet gal ir ne 100% elektromobiliams.
Pabandom isivaizduoti tuos 2030-2040 metus, kai jau (pagal prognozes) stoves pilni daugiabuciu kiemai EV ir per nakti nores pasikrauti.

Tikrai taip ,pritariu, kad po kažkiek laiko gal būt bus dauguma EV, o ne VDV.
Tačiau tikrai nebus pilni kiemai EV, nes visos šios žalios krypties esmė yra išsodinti visus (arba bent daugumą) iš asmeninių automobilių ;) O jei bus kažkam poreikis asmeniškai pasivažinėti ,o dar ir pačiam kils noras pavairuoti, reikės eiti į nuomos punktą arba tiesiog atsisiųsti automobilį į savo kiemą, ypač 2040m. :D
Tiesiog nuosavas automobilis bus labai brangus malonumas (visom prasmėm - įskaitant jį patį, parkavimo vietos kainą, elektrą, o gal ir turto mokestį ir t.t.)
Vartotojo avataras
draginoid
Pranešimai: 2492
Užsiregistravo: 2015-10-26 12:46
Karma: 983

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė draginoid » 2021-11-11 14:25

Istrauk tu lietuvi is nuosavo galpuko! :)
Cia kaip ir su busto, mazai kur vakaru Europos salyse zmones turi nuosava NT, o LT jo paklausa nemazeja :)
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
4xRG
Pranešimai: 4203
Užsiregistravo: 2015-10-22 12:20
Karma: 922

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė 4xRG » 2021-11-11 16:04

draginoid rašė:Žinutės nuoroda Istrauk tu lietuvi is nuosavo galpuko! :)
Cia kaip ir su busto, mazai kur vakaru Europos salyse zmones turi nuosava NT, o LT jo paklausa nemazeja :)

Vakaru salys nera nei ekonominis nei loginis rodiklis. Juos tik galima mineti kaip zmones kurie nuo gero gyvenimo nustoja mastyti savo galva. Nekalbant apie rytu salis
Vartotojo avataras
draginoid
Pranešimai: 2492
Užsiregistravo: 2015-10-26 12:46
Karma: 983

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė draginoid » 2021-11-11 16:07

Ir dar apie EV pridetinius mokescius: Rusija jau planuoja ivesti mokesti uz utilizacija visu EV, kas gali sudaryti iki 3000 eur.
Aisku, Risija ne rodiklis, bet kazkas laukia ir kitu saliu, juk kazkur reikes batarkes utilizuoti.
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Visuotinė neišvengiama kelių transporto elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2021-11-11 16:31

4xRG, akivaizdu, kad tu vadovaujasi savo asmeniniais įsitikinimais. Dėl Lietuvos, tu esi teisus - vidutinis automobilio naudojimo laikas nuo pagaminimo iki sunaikinimo yra 16 metų, ir tai praščiausias EU rodiklis BY FAR. Visų EU šalių vidurkis - 11 metai. Šis skaičius priklauso nuo ekonominio šalies lygio. Pvz, Vokietijoje, tas terminas yra tik 6 metai. Investicijos šiuolaikiniam EV atsipirkimui tiek ir užtenka, viskas kas vyksta toliau - nauda.

Antras dalykas, nėra aišku iš ko tu sprendi, kad EV yra skirti 'trumpesniam' naudojimui? Jie yra gaminami naudoja tas pačias ir dar geresnias technologijas, o kad baterijos sparčiai genda - yra eilinis (pirmą) urban legend. 2013 metais pagamintos pirmos Tesla Model S sėkmingai važinėja ir dabar, per 8 metus jų baterijų talpos mažėja <20%, ir čia tų, kurių 'prabego' skaitliukas yra virš 300k km.

Taip, yra senų VDV automobilių kurie pravažiuoja 600k, tačiau tu naiviai tiki jog jiems nekeičia variklių, lygiai taip pat kaip naujina baterijas EV? O kaip su naudojimo pavojingumu?

Kitas (antras) urban legend yra tai, kad baterijas keičia pilnai. Ne. Dauguma baterijų blokų yra moduliniai, kai kažkokio elemento darbas prastėja, tą pastebi bloko kompiuteris, identifikuoja ir automatiškai atjungia (iš čia talpos mažėjimas). Vėliau servisui užtenka nuimti bloką ir pakeisti tą konkretų elementą. Jokių dešimčių tūkstančių EUR išlaidų nėra. Korejiečiai naudoja plokščius elementrus, Tesla - 18x65mm ir 21x70mm, panašius į AA "pirštelius", prasideda panašių į "D" didžio 46x80mm elementų analogų naudojimas. Panašius į Teslą elementus naudoja Priusai. Kai prieš 13 metų dirbau Maximoj, kolega, buitinės technikos specialistas pirko daužtą JAV pirmos kartos Priusą ir tuo metu pilnai perrinko jo bateriją už 3000 litų (šiek tiek virš 2 algų to laiko), siuntė daug elementų iš eBay. Automobilis yra naudojamas iki šiol.

Kadangi EV turi daug mažiau mechaninių dalių, jie yra ŽENKLIAI taupesni aptarnavime. Aktyviai prižiūrėti reikia tik pakabą, kartą per kelis metus keisti aušinimo/stabdžių skysti, salono oro filtrą ir padangas. Dar langų ploviklio pridėkit su valytuvais ir lemputėmis žibintų. Viskas.

Dar norėčiau paminėti kitą (trečią) urban legend'ą, kad EV baterijos gali lengvai užsidegti. 2012-2020 metų JAV tyrimas parodė: vidutiniškai, vienas vidaus degimo variklį turintis automobilis sudega kas 28 miliojonų akumuliatyviai VDV autoparko pravažiuotų km. EV užsidega kas 280 milijonus akumuliatyviai EV autoparko km (10x rėčiau).

Šiandien, dėl aukštesnių gamybos standartų ir saugumo reikalavimų (ypač EU) siūlomi EV naudoja ženkliai pagerintas, saugesnes, prarandančias mažiau talpos per naudojimo ir lengviau perdirbamas baterijas.

Daug ką gundo ir EV pasiūlymas spausti pedalą ir greitėti iki 100 per mažiau nei 3 sekundes už <100k eur kainą. Kai analogiškas VDV kainuoja pusę milijono, ir važinėti tokių sėkmingai galėsi tik žiede. Nepaimsi mažamečio vaiko ir nenuvažiuosi prie jūros, ežero, į darželį.

draginoid rašė:Ir dar apie EV pridetinius mokescius: Rusija jau planuoja ivesti mokesti uz utilizacija visu EV, kas gali sudaryti iki 3000 eur. Aisku, Risija ne rodiklis, bet kazkas laukia ir kitu saliu, juk kazkur reikes batarkes utilizuoti.
Kai visas pasaulis superka už didelius pinigus, Rusiškas verslas veikia atbūlai. Nieko naujo. Panašu, kad sankcijos prispaudė, naudoti negali, technologijų atnaujinti nėra jokių. Laimei, tai nėra mūsų atskaitos taškas.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Visuotinė neišvengiama kelių transporto elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2021-11-11 17:00

Dėl elektros prieinamumo ir galingumų: jau kelis metus galioja naujas daugiabučių statybos standartas (na, bent jau Vilniuje). Visi jie, jau šiandien, privalo turėti parkingą su tam tikru greito EV įkrovimų stotelių kiekiu (minimum porą). Daugiau sąlygų - po (bent jau vieną) visa ilga parkavimo vietų eilę yra klojamas galingas elektrinis įvadas, kad ateityje galima būtu elektrifikuoti didesnę vietų kiekį. Lygiai tokie pat reikalavimai yra keliami komerciniems pastatams.

Paveiksliukas yra gal ir juokingas, bet tai yra netvarkinga Azijos sistema. Dažniausiai tokia dėl vietinių ypatumų, pvz aukštos žemės drebėjimų rizikos. Kadangi Lietuvoje to neturime - visos komunikacijos paslėptos po žeme. Vidutinio renovuoto ir naujo buto elektros įvadas šiai dienai ir paskutinius 10 metų yra iki 9kW. EV gali krautis nuo įprastos "schuko" rozėtės naudojant porą kW. Užpildyti bateriją dabartinio buto sąlygomis užtenka 20-30 valandų. Juk per dieną pravažiuojam tik 20-40km, o kieme automobilį laikome nuo 18 vakaro iki 8 ryto, tai yra 12 valandų. Per tiek jis įsikraus 150km kelionei (vidutinės sąnaudos yra gerokai žemiau 20kWh/100km).

Asmeniškai gyvenu labai sename name, elektros įvadas čia yra 3kW (anot Igničio). Realiai tinklas laiko ir 5kW pastovų kruvį, nieko nekaista. Po ganėtinai artimos renovacijos planuojamas upgrade į 9kW nominalą. Turiu seną murinį garažą, čia el įvadas irgi yra 3kW - galima ramiai krauti EV. Naktinis tarifas mano bute yra ties 13ct/kw. Todėl, lėtas įkrovimas 20kWh, kas yra daugiau nei šimo km eiga, kainuoja pigiau nei 3 eurus.

Todėl, Jūsų abejonės jog kažko neužteks, reikės gerinti mūsų miestų infrastruktūrą yra visai nepagrįstas. Kur jos tikrai trūksta, tai greituose keliuose. Bet EV su 60+ kWh baterijomis (kokių dabar parduoda daugiausia) šią problemą kaip ir apeina. Jie gali nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą vienu įkrovimu. O ten per naktį įsikrauti kelionei atgal.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Visuotinė neišvengiama kelių transporto elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2021-11-14 22:19

Štai taip.

Paveikslėlis
Drop a gear and disappear.
Mr. Masta Kila
Pranešimai: 119
Užsiregistravo: 2016-04-22 10:14
Karma: 124

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Mr. Masta Kila » 2021-11-15 11:18

aufiderzein
Paskutinį kartą redagavo Mr. Masta Kila 2022-02-04 12:29, redaguota 1 kartą.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Visuotinė neišvengiama kelių transporto elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2021-11-15 12:50

Nežinau, ar juokauji, ar ne, bet yra labai graudu, kad siūlai tokius sprendimus ir nepasitiki žmonija. Aišku, iš vartotojo 'masta kila' nieko kito tikėtis neverta :? Vakarų vartojimas jau yra dalinai žalias, Europoje - dar labiau. Ir mes visi skiriame labai didelias sumas kompensuoti minėtas "afrikas". Todėl, tavo teiginiai, iš esimės, yra klaidingi ir klaidinantys kitus.

Dauguma žmonių yra geri, ir tą parodo statistika, pvz: https://www.vox.com/2014/11/24/7272929/ ... -good-news

Visas problemas gali išspręsti tinkamas ir objektyvus išsilavinimas ir lengvas priėjimas prie informacijos. Kuo žmogus yra tamsesnis, tuo didesne juo pridarytos žalos rizika. Vietovėse, kur tai yra žemiausio lygio ir sukelia daugiausia problemų visam pasauliui. Tai yra einamos autokratinės valdžios padariniai, pagrindinis būdas išsilaikyti savo vietoje.

Kalbant apie ekologiją ir klimato atšilimą, labai paprastas ir fizikos faktas - vienu laipsniu karštesnis oras gali 'sugerti' 7% daugiau drėgmes, kuria turės 'išleisti' atvėsus. Todėl, jau dabar turime sausesnes vasaras ir akivaizdžiai senkančias upes ir daug stipresnių kritulių. Tai yra tiesioginis rezultatas, kurį jaučia ir Lietuva, mes. Todėl, raginčiau visus žengti kad ir vieną-kitą smulkų žingsni vardan šitos ekologijos. Čia esame 20-50 metų, todėl ir savo gyvenimuose pajusime skirtumą. Kažkas gali pasakyti 'ką aš, lašas jūroje, juk nuo manęs nieko nepriklso', tai čia didžiausia klaida, nes jūra ir susidaro iš lašų, ir 'gerųjų' joje tampa eksponentiškai daugiau kiekvienais metais.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

Visuotinė neišvengiama kelių transporto elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė turistux » 2021-11-16 07:46

Nieko negaliu padaryt, labai noriu elektrines pyrdos ir motociklo, bet rinkoje tik brangus ir praktiniam naudojimui netinkami zaisliukai :)
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
draginoid
Pranešimai: 2492
Užsiregistravo: 2015-10-26 12:46
Karma: 983

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė draginoid » 2021-12-01 11:40

Decoy rašė:Žinutės nuoroda Šiek šiek naujienų iš NIU. Gamintojo, kurio produktus naudoja Skok. Nieko ypatingo iš motociklų pusės, tačiau pristatytas įdomus motoroleris už 4999 eur iki subsidijų (jos Lietuvoje yra ties 1000 eur). Kelia 275kg, turi ilgesnę sėdinę ir keleivio nugarėlę, lekia iki 100 km/h ir turi 75km range, nuo SCHUKO įsikrauna per 5 val ( https://eco-move.co.uk/niu-mqi-gt-evo-electric-scooter/ ). Už tokią kainą - visai maloni opcija miesto keliams, galima į Traukus ir atgal pralėkti sėkmingai ir greitai.

Mano manymu, yra ypatingai patogus įkrovimas - galima pajungti prie bet kokios rozetes ir patį mopedą, ir ištraukti bateriją. Nunešti su 'nešiojamo kompiuterio' chargerių į savo kambarį arba, kokią kavinę kol pietauji. Akumas gan didelis, bet atrodo padoriai. Niekas net nesupras kas čia yra. Trumpas video žemiau.

Vienintelė rimtesnė spraga - didelės bagažinės turinį užima baterijos. Taigi viską teks vežti arba kuprinėje, arba tvirtinti 'tarp kojų' (bet tai, kiek žinau, yra numatyta).

Daug rasai apie naujoves is EV puses. O ar pats esi kokia E-transporto priemone isigyjes ir naudoji kasdien, kad galetum papasakoti apie realu kasdieni naudojima?
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Elektrinių motociklų naujienos

Standartinė Decoy » 2021-12-01 12:10

Maksimaliai trumpai: dar nenaudoju, tačiau teko pasivažinėti su Spark'o Ioniqais ir skirtingų laidų Leafais, drauguose turiu Teslų savininkų. Sparkas gavo VW ID4, bet niekaip nerandu laiko išbandyti, o kai randu - jie būna rezervuoti arba labai toli. Konceptas labai patiko, bet tuo metu modeliai buvo labai silpni (ir techniniais parametrais ir smegenimis). EV tikrai pirksime šeimai, vėliausiai, 2023 metais (kandidatai - Tesla, Hyundai ir, kaip blogiausia opcija - VW (viskas su 70+ kwh baterijom)). Motociklą irgi keisiu į elektrinį, kai tik atsiras įperkama touring opcija su realiu 300 km range ir (bent jau) diržo pavara. Kol kas tokių nėra, bet viskas juda greitai. Turiu visą reikalingą "infrastruktūrą", todėl man tai labai-labai apsimoka.

Na o naudoti labai paprasta - gali krauti namuose/garaže 'iš sienos', ilgai bet pigiai, ypač naktį (su atitinkamu tiekėjo tarifu). Vietoj degalinių turi vieną apps'ą, Lietuvoje geriausias - Plugshare, čia yra sudėtos visos įkrovimo stotelės. Vartotojai žymi kada/kiek kraunasi, tad aišku ar ji užimta ar laisva, gal neveikia tiesiog. Yra pilna info kaip ką naudoti (viskas ypatingai paprasta). Jeigu anksčiau buvo skirtingi standartai, tai jau virš metu visos stotelės krauna visus automobilius (seniems reikia adapterių, nauji visi iškart turi). Užsienyje viskas yra automatizuota ženkliai geriau, Lietuva čia dar atsilieka.

Dėl įkrovimų kainų, dažniausiai yra valandinis tarifas, pvz 1,5 EUR / val, įkrovimo greitis "paprastos" yra šiek tiek virš 20kW, tai reiškia, kad už 1.5e, po valandos, važiuosi ~120km (vidutinis EV naudoja 15-17kW/100km). Yra nemažai nemokamų vietų, pvz prie pat mano darbo, SwedBanko parkingas Vilniaus Konstitucijos pr siūlo 1,5h free parkingo ir 2 val free EV charge laiko. Esamu laiku visi yra laisvi. Gyveni šalia - važinėk nemokamai. Ar reikia didesnio skątinimo? 2020m nemokamo įkrovimo stotelių sąrašas: https://www.100procentuelektrinis.lt/bl ... voje-2020/ na o visa kita - kaip paprastam automobilyje, tik be tepalų, bei jų ir kuro filtrų. Sėdi ir važiuoji, su mažiau triukšmo, kažkur patogiau, kažkur ne taip patogiai. Kitas smulkus bet malonus skirtumas - valdymas ir diagnostika per telefono appsą.

Konkrečiai šis motoroleris yra įdomus tuo, kad pasirinktas geras galingumo Bosch variklis ir jam tinkančios 'įprastos' baterijos, kurios ir sąlyginai lengvos, ir įkraunamos patogiausiais būdais. Trūkumas - neturi fast charge, bet, kaip ir visos, iki 70-80 procentų įkrauna greičiau geriau nei per pusę deklaruoto charting time. ~20% likutis ateina daug lėčiau. Nujaučiu, kad tas pasikeis su naujesniu atnaujintu modeliu.

Update: pamiršau svarbų momentą pridėti. Prie minusinių temperatūrų, geresni (dauguma naujausių) automobiliai šildo bateriją, kas vartoja kažkiek energijos. Tai jeigu jis ilgai stoves prie namo, gali pilnai išsikrauti (gal ir yra kokie saugiliai, nežinau). Jeigu tai įvyks, retą galima stumti, jie lieka 'ant pavaros' arba su rankiniu. Tai šitą reikia visuomet prisiminti.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Mindaugas
Pranešimai: 291
Užsiregistravo: 2015-10-30 09:07
Karma: 195

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Mindaugas » 2021-12-04 16:56

Decoy rašė:Žinutės nuoroda

Dėl įkrovimų kainų, dažniausiai yra valandinis tarifas, pvz 1,5 EUR / val, įkrovimo greitis "paprastos" yra šiek tiek virš 20kW, tai reiškia, kad už 1.5e, po valandos, važiuosi ~120km (vidutinis EV naudoja 15-17kW/100km).


Čia kalba eina apie AC chargerius. Taip, jų galia yra 22 kw, tai per valandą gali įsikrauti 22 kw/h. Vienintelis Renault Zoe gali priimti tokią galią, labai nedaugelis gali priimti 11 kw, o didžioji dauguma ima 5-6. Tai kainą reikėtų skaičiuoti kitaip.

Tą paskutinį update iš paskutinės žinutės išvis ištrinčiau tavo vietoj.

Dar matau labai daug klaidų, bet tikrai netaisysiu. Bet smagu, kad diskusijos vyksta ir pas benzingalvius :!:

Su elektromobilumu draugauju seniai, šiuo metu turiu id3. Ekologija man rūpi tiek, kad važinėdamas aš neteršiu oro duotuoju momentu. Svarbu yra tai, kad galima važiuoti labai pigiai, kas tikiuosi man sumažins cost per ownership ilguoju laikotarpiu ir galiniam variante išlošiu finansiškai. O pats svarbiausias dalykas, tai vairavimo malonumas. Neesu vairavęs nė vieno VDV turinčio auto kuris būtų toks dinamiškas, kuris turėtų tokią paklusnią pavarą, nemanau, kad aplamai kažkada atsisakysiu šitos technologijos.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2021-12-05 18:13

Tai, Mindaugai, tam ir yra tema, kad diskutuoti. Niekur nedeklaruoju, jog viską žinau. Dar neturiu EV, bet artimesniu metu tai tikrai pasikeis. Taip, dėl dėl baterijos šildymo man tai yra tik iš tolo žinomas dalykas. Paminėjau nes yra toks 'skirtumas'. Dėl AC ir DC skirtumo žinau, tačiau preziumavau jog didžioji dauguma yra DC, nes su Type2 jungtimis. Jeigu turi omenyje dėl 'stumimo' - tai čia irgi žinomas faktas, pažiūrėk 'full to zero' testus, po pilno sustojimo dalis "užsikonservuoja" su įjungtais stabdžiais arba kokia kita sistema.

Iš AC senesni priima 7kW/h (pvz Hyundai Ioniq), naujesni (pvz Ioniq 5 ir Kona) - 11 kW/h. Tavo ID.3 irgi 11kW/h priima (nebent kalba apie patį pigiausią modėlį, ten 7). Ar praktikoje yra kitaip (suprantu, kad stotelė gali grybauti, tačiau pats automobilis kaip?)

Mindaugai, kaip patikrinti ar fast charger ar paprastas, ar kokį gal kitą šaltinį info turi, appsą, kuris apjungtu daugiau informacijos?
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Mindaugas
Pranešimai: 291
Užsiregistravo: 2015-10-30 09:07
Karma: 195

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Mindaugas » 2021-12-06 21:46

Aš tik sakau, kad AC kainą reikėtų skaičiuoti kitaip. Decoy, Tavo pvz tai čia kaip max variantas, kurį turi kiek aš žinau tik Zoe, na gal koks šviežias modelis dar išėjo. Mano ima 11 kw, tai gautųsi 1,5 eur už 11 kwh ~ 75 km vasarą, 50 km žiemą. Na o jei auto ims tik standartinius 7 kw, tai jis gaus už 1,5 eur tik kokius 50 km.

Praktikoje visos AC stotelės kuriose kroviausi- krovė tolygiai 11 kw, tik ties 90 proc. baterijos galia pradeda mažėti, natūraliai dėl beveik pilnos baterijos. Dėl stotelių appsų tai tavo minėta plugshare yra nejudinama lyderė kol kas. Ten rodomos ir stotelių jungtys, galia, taip pat žmonės palieka check-in su max realia gauta galia. Bet ten visa info yra iš žmonių. Aš ne IT žmogus, bet man aiškino, kad stotelės naudoja skirtingus protokolus ir jų realiu laiku (kad matyti užimtumą, paleisti krovimą ir pan.) visų sujungti į vieną sistemą neįmanoma, bet nepakomentuosiu..

Dėl baterijos išsikrovimo tai tikrai niekada nebus kaltas šildymas. Na, nebent tarkim auto paliksi dviem savaitėm ir pamirši, kad esi nustatęs pašildymą kasdien 8:00. Bet ir tai, kai baterija eis į pabaigą- šildymas apskritai neįsijungs. Dar būna, kad žmogus palieka kokį appsą prijungtą, kuris nuolat ping'ina auto. O natūralus baterijos nuostolis yra 0,1 proc per dieną, tai turėtum palikt laaaabai ilgam. Vien žo, be ketinimų labai retas variantas iškrauti bateriją. Visgi, keliems km paliekamas rezervas. Arba tektų ieškot energijos pasikrovimui vietoje. Arba netgi Lietuvoje jau yra paslauga- atvažiuoja mobilus busikas ir įkrauna elektros, kad davažiuotum iki stotelės. Ai, čia kalbu apie aukštos įtampos akumuliatorių. 12V akumuliatorių gali "prikurti" su krokodilais įprastu būdu.

Decoy, supratau Tavo "stumti" kaip "užstumti" :D Kas būtų juokinga :) sorry
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2021-12-06 22:19

Ačiū už atsakymą, Mindaugai. Gal dar galėtum patikslinti, kas lėmė ID3 pasirinkimą? Įtariu, naudoji kažkokią vidutinę opciją (62kWh Pro Performance?). Ar ne per mažas porai vaikų? Pats noriu iš tokio automobilio kažko daugiau, nei spaudi pedalą ir važiuoji į vieną-kitą pusę. Tačiau, iš kitos pusės suprantu, kad jokie nauji EV (apart dabar gaminamų Teslų už 60-70k eur) bus morališkai pasenę jau po 4-5 metų. Tai yra, bet koks naujas siūlys daug spartesnį ir funkcionalesnį kompiuterį. Nebent kažkas sutiktu naudoti modulinę sistemą su pigiais upgrade'ais (cpu, ram, atmintis). Juk visa kompiuterių technika yra x86 ir x64 standartų, su identiškom sąsajom ir yra atspari lengvam mechaniniam poveikiui.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Mindaugas
Pranešimai: 291
Užsiregistravo: 2015-10-30 09:07
Karma: 195

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Mindaugas » 2021-12-08 20:40

Kad turėsim ID3, nusprendėm iškarto kai jie pasirodė. First mover'iu tapti pabijojau, tai pirkom kai tik atvežė į Lietuvą pirmuosius antros laidos modelius. Rinkomės iš atvežtų variantų, tai papuolė Pro Life, bet poreikius komplektacija viršyjo su kaupu. Dėl talpos tai jie tikrai nemaži, telpam visi ir su visais daiktais, nekilo dėl to problemų. Būtent 3iukas, lyyygiai tai pat kaip golfas- atrodo mažas, bet kai atsisėdi iškart galvoji blemba kiek vietos. Jis toks tarpinis variantas tarp golfo ir passato vietos atžvilgiu. Man tie krosoveriai ala džipai visada asociojuojasi su kažkokio statuso ieškojimu, neveltui juokaujama apie kito dydžio kompensavimą :D Kam ko reikia, augę mes dar tais laikais, kai savaitei prie ežerų viskas į Žigulio bagažinę tilpo, tai rinkomės nedidelį, manevringą variantą ir kad nereikėtų kasdien kraut, nes savo stotelės neturim ir neturėsim manau, pakol savivaldybėms giliai px miegamieji rajonai. 14500 km- kol kas patenkti pilnai.

Decoy rašė:Žinutės nuoroda EV tikrai pirksime šeimai, vėliausiai, 2023 metais (kandidatai - Tesla, Hyundai ir, kaip blogiausia opcija - VW (viskas su 70+ kwh baterijom)).


Iš wishlist'o ID seriją ištrinčiau, nes IT pas juos labai silpnoka, siunčia update karts nuo karto, neseniai gavau 3.1 versiją, bet ten daugiau skylių kamšymas, nei žengimas į priekį. Konkurentai tikrai priekyje.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

Kelių transporto priemonių elektrifikacija (diskusija/naujienos)

Standartinė Decoy » 2021-12-09 10:24

Dėkoju, Mindaugai. Taip, dėl Golfo aš sutinku, jis yra tikrai labai talpus. O dėl platesnio crossoverio, mūsų tikslias yra tolimesnės šeimyninės kelionės automobiliu, arba į kokią Nidą 5-se (2 šeimos). Todėl norisi ir talpesnės (kad galėtume (dviese) įkrauti dviračius į vidų jeigu prireiks), ir su galimybe sutalpinti penkis ~100kg asmenis ir jų krepšius. Mūsų Golfas universalas, su 5 suaugusiais ir jų daiktais, labai prasėda :oops: Todėl čia yra specifiškai praktinis dalykas. Jeigu būtu kažkokios 'mažiau premium' opcijos, tai tikrai jas nagrinėčiau, bet pasiūlymų kiekis vis dar ribotas. Gaila tai, kad Model Y yra pats kukliausias variantas, bet čia tektu paaukoti labai didelę investicija į 'protigumą'. Kiti variantai - kaip Ioniq 5 ar EV6 yra tikrai 'premium' klasė.

Pasidomėjau ID4 specifikacija - tai tikrai nieko gero asfaltui, už papildomus 10k eurų gauni ties 150l talpos priedą (aukštesnis kėbulas), 21cm (vs 15) clearance ir vos 20kg didesnį payload (611 vs 590), lygiai tokia pat ratų bazę, 400kg sunkesnį svorį :cry: Tvirtinu, jog ID3 yra optimalesnis produktas 8-)

(aišku, yra daugiau visokių opcijų ir pan, tačiau aš vertinu išskirtinai tą, kas yra aktualu man)

Update, blin, Golf V Vairiant payload yra 607 kg :O tai ID.3 jau atsilieka irgi :? aišku čia lyginu seną su nauju, pakaba 12+ metų senumo tikrai ne ta.
Drop a gear and disappear.

Grįžti į “Pokalbiai offtopic”

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra